"Behalve heel beyondgaming".Dit dus eh. Dat zijn van die situaties waar je daarna gezinsdrama leest in de krant en "niemand zag het aankomen"
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"Behalve heel beyondgaming".Dit dus eh. Dat zijn van die situaties waar je daarna gezinsdrama leest in de krant en "niemand zag het aankomen"
Waarom zou je die foltering zo lang doorstaan? Lijkt me allemaal zeer geldige redenen om je ziek te laten schrijven. Of laat het stockholmsyndroom je niet toe je werkgever zo 'in de steek te laten'?Mijn vrouw zit een week aan de andere kant van de wereld op business trip. Dat betekent dat ik een week moet zorgen voor de kinderen, inclusief de 1-jarige die niets anders gewoon is om aan de borst in slaap te vallen en bovendien ook ziek geworden is. Dat is nu de 4de avond dat ik die niet in slaap krijg ‘s avonds en de 4de nacht dat die elke 2 uur wakker wordt.
Als je nu eens wil weten wat een uitstekende psychologische marteling is, dan kan ik je dit ten zeerste aanraden. Ik ben gewoon kapot. Ik sta op overlevingsmodus, zowel op mijn werk als privé. Ik begin rare dingen te doen zoals soep uitgieten op een eetbord. Vuile vaat steek ik in de frigo. En op mijn werk kan ik de desinteresse nauwelijks nog verbergen. Whatever allemaal. Bij het minste geraak ik geïrriteerd en begin ik met dingen te smijten. Elke keer als ik telefoon krijg, vliegt die eerst eens door de kamer vooraleer ik mezelf bij elkaar heb geraapt en in fake smile-modus terugbel alsof er niets aan de hand is.
Ik dacht exact hetzelfde. Accident bound to happen.Ik krijg van zijn teksten de kriebels en de zin om kinderbescherming te bellen.
Waarom zou je die foltering zo lang doorstaan? Lijkt me allemaal zeer geldige redenen om je ziek te laten schrijven. Of laat het stockholmsyndroom je niet toe je werkgever zo 'in de steek te laten'?
Toen onze zoon na de geboorte thuis kwam maakte die ons elke nacht wakker, in die mate dat we moesten toekomen met ongeveer 3 uur slaap. Elke nacht...Gedurende 1,5 jaar. Geen hulp, we sliepen niet apart (dat hadden we beter even gedaan), werkelijk elke nacht. Ik moest me concentreren voor de meest eenvoudige handelingen. Fysisch kapot gaan is één ding, maar jezelf mentaal zien aftakelen is nog wat anders. Zoek hulp voordat het fout afloopt.
Ik dacht exact hetzelfde. Accident bound to happen.
Desondanks iedereen hier al maanden zoniet jaren aan de alarmbel zit te trekken, wordt dat gewoon genegeerd.
De mama van mijn petekindje heeft door gebrek aan slaap indertijd een zwaar ongeval gehad met de kinderen aan boord. Op terugweg van crèche/school inschattingsfout gemaakt: frontaal op tegenligger gereden en 4 geparkeerde wagens meegesleurd.
De papa was niet kwaad om de wagen die perte totale was, wel om het feit dat de kinderen in gevaar gebracht werden. Uw grenzen kennen is belangrijk, hoe moeilijk dat ook is in de dagelijkse rush van het Westers leven. Je krijgt uw kinderen niet terug als het fout afloopt, het werk kan wel makkelijk door iemand anders opgevangen worden.

Pak verlof of zet u een week op ziekte. Je gaat er zo veel deugd van hebben. Werk gaat altijd blijven komen en gaat nooit stoppenMijn vrouw zit een week aan de andere kant van de wereld op business trip. Dat betekent dat ik een week moet zorgen voor de kinderen, inclusief de 1-jarige die niets anders gewoon is om aan de borst in slaap te vallen en bovendien ook ziek geworden is. Dat is nu de 4de avond dat ik die niet in slaap krijg ‘s avonds en de 4de nacht dat die elke 2 uur wakker wordt.
Als je nu eens wil weten wat een uitstekende psychologische marteling is, dan kan ik je dit ten zeerste aanraden. Ik ben gewoon kapot. Ik sta op overlevingsmodus, zowel op mijn werk als privé. Ik begin rare dingen te doen zoals soep uitgieten op een eetbord. Vuile vaat steek ik in de frigo. En op mijn werk kan ik de desinteresse nauwelijks nog verbergen. Whatever allemaal. Bij het minste geraak ik geïrriteerd en begin ik met dingen te smijten. Elke keer als ik telefoon krijg, vliegt die eerst eens door de kamer vooraleer ik mezelf bij elkaar heb geraapt en in fake smile-modus terugbel alsof er niets aan de hand is.
Ik verdenk mijn schoonmoeder er bovendien van dat ze mijn sigaretten steelt omdat ze het er niet mee eens is dat ik van de stress eens een sigaret durf opsteken. En als er nu één iets is waar ik echt chagrijnig van word is om op piek-stressmomenten geen sigaret te vinden. En zeker niet mocht dit komen door bovenvernoemde reden. Hoewel ik met deze kop van niets meer 100% zeker ben.
Nog 3 dagen en 3 nachten deze foltering. Nog anderhalve week die andere foltering op mijn werk. En hopelijk kan ik dan EIN-DE-LIJK terug wat mentale rust vinden. Ik denk dat ik ga wenen. Nu nog van miserie. Straks hopelijk van geluk.

Pak verlof of zet u een week op ziekte. Je gaat er zo veel deugd van hebben. Werk gaat altijd blijven komen en gaat nooit stoppen![]()
Ik hoop dat je iets tegenkomt dat niet-destructief is en je wakker schudt, voor het destructieve de bovenhand neemt en je mss dingen doet die achteraf onherstelbaar zijn.
Zoek hulp. Je bent ziek. Mentaal ziek, door uitputting, maar dat maakt het niet minder ziek. En is dat erg? Nee, dat komen zoveel mensen tegen. Het erge is als je daar geen professionele hulp bij zoekt.
Dit gaat echt niet de magische oplossing zijn hoor, met alle respect.Nog 7 werkdagen. Dan schets ik mijn nieuwe toekomstplannen.
Als het dezelfde toekomstplannen zijn die je me in pm toegelicht hebt, zijn die absoluut niet van die aard dat de druk en onvoorspelbaarheid zal verminderen, integendeel.Nog 7 werkdagen. Dan schets ik mijn nieuwe toekomstplannen.
Ik ben door de stress en de vermoeidheid vorige week door het rood gereden. Ik dacht dat het groen was voor mij, maar er stond verderop nog een tweede licht ... Totaal niet gezien. Van links een auto tegen mij gehad, die gelukkig nog wat kunnen uitwijken heeft, anders was ze recht op mijn portier geknald. Als bij wonder beiden zonder kleerscheuren ervanaf gekomen, maar heel veel chance gehad. Gelukkig ook de kinderen niet in de wagen.De mama van mijn petekindje heeft door gebrek aan slaap indertijd een zwaar ongeval gehad met de kinderen aan boord. Op terugweg van crèche/school inschattingsfout gemaakt: frontaal op tegenligger gereden en 4 geparkeerde wagens meegesleurd.
De papa was niet kwaad om de wagen die perte totale was, wel om het feit dat de kinderen in gevaar gebracht werden. Uw grenzen kennen is belangrijk, hoe moeilijk dat ook is in de dagelijkse rush van het Westers leven. Je krijgt uw kinderen niet terug als het fout afloopt, het werk kan wel makkelijk door iemand anders opgevangen worden.

Oei, dat is effectief wel lange periode om stil te zitten in zo'n omgeving.Wij zitten nu op het vliegtuig richting Zuid-Amerika. Onze dochter heeft het al redelijk goed gedaan, maar dat wachten voor we kunnen taxieen en effectief vertrekken is wel nog moeilijk voor haar. Het is erg lang wachten.
Op het vliegtuig gestapt rond 9 u 30 en nu pas effectief onderweg![]()
Mijn standaardreactie zou zijn "ge moet opletten in het verkeer". Maar ik heb in de zwaarste periode ook een paar keer gehad dat ik bijna vertrok omdat ik in een ooghoek de schijn van het licht van de kruisende baan zag bvb.Ik ben door de stress en de vermoeidheid vorige week door het rood gereden. Ik dacht dat het groen was voor mij, maar er stond verderop nog een tweede licht ... Totaal niet gezien. Van links een auto tegen mij gehad, die gelukkig nog wat kunnen uitwijken heeft, anders was ze recht op mijn portier geknald. Als bij wonder beiden zonder kleerscheuren ervanaf gekomen, maar heel veel chance gehad. Gelukkig ook de kinderen niet in de wagen.

https://www.beyondgaming.be/threads/op-reis-met-kinderen.93/page-51#post-1314533Absoluut mee eens hoor. Op 10 jaar rijden eerste echte fout, en meteen een serieuze. Verwarrend kruispunt, GPS die me fout aan het sturen was, en mindere focus en ludiciteit door de stress en vermoeidheid. Geen excuses, wel verklaringen. Ik deel het maar omdat ik me vaak wel herken in @mac-bc zijn state of mind. De kinderen zijn de laatste maanden echt lastig qua gedrag, en gecombineerd met heel wat andere zaken voel ik me ongelukkig, alsof het lot niet wilt dat ik gelukkig ben of het dubbeltje eens mijn kant valt. Ik ben enorm overprikkeld en mijn hoofd zit vol. En als ik het hier zo lees, is mac er nog een stuk erger aan toe. Dus wacht niet met hulp te zoeken. De wake-up call is er bij mij nu ook wel. Al weet ik ook nog niet wat ik echt kan doen, want weinig agency over de dingen die mij stress bezorgen.Mijn standaardreactie zou zijn "ge moet opletten in het verkeer". Maar ik heb in de zwaarste periode ook een paar keer gehad dat ik bijna vertrok omdat ik in een ooghoek de schijn van het licht van de kruisende baan zag bvb.
Vermoeidheid zorgt ervoor dat je véél minder alert bent op veel vlakken die je niet direct opmerkt, en dat maakt het gevaarlijk.
Als je zelf niet ziet wat er MSS kan veranderen of helpen om het draaglijker te maken, is een psycholog MSS een optie?Al weet ik ook nog niet wat ik echt kan doen, want weinig agency over de dingen die mij stress bezorgen.
Dat klein mormel heeft dus werkelijk geen oog dichtgedaan. Daar scheelt echt iets mee. Hoewel de diagnose de vorige keer bij de pediater was: “kerngezond, u hebt gewoon een ietwat onrustig en alert kind. Veel succes!”