Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Voor de aanstaande 2e verjaardag zullen we waarschijnlijk een keukentje vragen. Wat zijn jullie aanraders? Aangezien het cadeau van de grootouders is boeit de prijs niet echt :unsure:
Edit na reply van anders.: liefst hout.
Wij hebben deze, ziet er wel mooi uit en is degelijk.

Voor de aanstaande 2e verjaardag zullen we waarschijnlijk een keukentje vragen. Wat zijn jullie aanraders? Aangezien het cadeau van de grootouders is boeit de prijs niet echt :unsure:
Edit na reply van anders.: liefst hout.
We hebben thuis een rode van Ikea. Die vind je ook makkelijk tweedehands en er zijn online tips genoeg als je het wilt verven en aanpassen aan je smaak.

Bij m'n schoonouders staat eentje van Lidl en bij mijn ouders speelt ze met het plastic keukentje van Smoby waarmee mijn broer en ik 30+ jaar geleden gespeeld hebben.

wij hebben er 1 op een rommelmarkt gekocht voor gelijk 10 euro.
1 stickervel en beetje verf later en dat pastte perfect in ons interieur :p

Vakantie! En rapport van de oudste, eerste leerjaar achter de rug.
Echt mega fier op. Lees niveau zit al op E4/M4, da's tweede leerjaar. Rekenen kreeg ze extra stof die ze zelf moest verwerken, ook zonder problemen gedaan. Niks dan lof dus en heel fiere ouders.

/stroefmomentje :D

Vakantie! En rapport van de oudste, eerste leerjaar achter de rug.
Echt mega fier op. Lees niveau zit al op E4/M4, da's tweede leerjaar. Rekenen kreeg ze extra stof die ze zelf moest verwerken, ook zonder problemen gedaan. Niks dan lof dus en heel fiere ouders.

/stroefmomentje :D
Idem dito van onze dochter. Ook op naar het tweede!

Ik heb alvast m'n vrouw uitvoerig bedankt.

We hebben al een tijd een eigen kamer voor onze 2,5 jarige maar tot vandaag sliep ze nog altijd in een ondertussen peuterbed naast ons bed.
Ging heel goed voor ons en voor haar.
Afgelopen weken waren we op rondreis in Ierland en heeft ze enkele nachten in een apart bed en een aparte kamer moeten slapen.
We hadden haar steeds op voorhand getoond waar ze ging slapen en ze was altijd gretig om in haar bed te gaan slapen. Weekje thuis terug bij ons in de kamer.
Maar gisteren waren we bezig over haar eigen bed en dan vandaag zo een hekje om er niet uit te vallen gaan halen. Heb ook nog haar nieuwe lamp opgehangen en er een heel ding van gemaakt om haar knuffels etc te verhuizen. Een hele ceremonie :)
Nu ligt ze hier na 5 min in slaap.
Ik zat naast haar bed op een stoel, handje vast houden…

Eerste keer dat het slaapritmes zo vlot gaat.
Hou mijn hart al vast voor morgen 😅

Wat gaat het snel!

Ps: ondertussen onweert het hier ook 😅

Naar een feestje van de familie van mijn vriend geweest vandaag. Wouden ze ons 9 maanden oude zoontje tiramisu en chocomousse geven achter mijn rug. Blijkbaar ben ik een te strenge mama omdat ik dat absoluut niet wil. 🫠

Naar een feestje van de familie van mijn vriend geweest vandaag. Wouden ze ons 9 maanden oude zoontje tiramisu en chocomousse geven achter mijn rug. Blijkbaar ben ik een te strenge mama omdat ik dat absoluut niet wil. 🫠
Voor eentje van 9 maand vind ik dat toch ook rijkelijk veel te vroeg. De onze eet dat ook nog niet, en die is bijna 2,5.

Die van ons heeft op haar eerste verjaardag ritueel chocomousse gekregen omdat oma er gemaakt had. Nu (ze is er bijna 2) gebeurt het wel eens dat ze een pannekoek eet of een stukje taart ofzo op een feest, maar wel altijd eerst haar fruit of yoghurt 🤷‍♂️

Pannekoek of taart vind ik nog iets anders dan chocomousse of tiramisu. Die laatste 2 zijn bv. gemaakt met rauwe eieren, tiramisu ook met sterke koffie. Voor een baby van 9 maand hoeft dat nu toch niet. Die zijn nog aan het 'leren' eten.

Terug
Bovenaan