Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Van die Elvie hoor ik ook van recenter bevallen vriendinnen alleen maar goeds! In 'mijn tijd' was die er nog niet. Ik heb 4 jaar gekolfd met een Ardo Calypso en was daar ook wel héééél tevreden van. Kolven en borstvoeding gingen gelukkig ook wel heel vlot. Ben nog steeds heel dankbaar voor die periodes.

Denk niet dat de merken er echt toe doen voor baby/kleine kinder kledij. Is meer van "hoe proper is het nog"
De staat van de kleding is natuurlijk belangrijk maar ik moet wel zeggen dat ik toch ook filter op de 'merken', of in elk geval de merken die wij kennen en tevreden van zijn. Soms echt waanzin wat voor kleine prijsjes je betaalt op Vinted voor heel goede kledij. Ik koop daardoor ook bijna niet meer 'nieuw'.

Chapeau dat je het zolang hebt volgehouden, laat dat uw warme troost zijn!
Benieuwd hoelang ik het ga volhouden. Neem mij voor om nog geen kolfapparaat te kopen, eerste dagen die in het ziekenhuis gebruiken (eventueel kort 1 van de cm huren de eerste dagen thuis) en als ik dan zou merken dat het echt niet doenbaar is kies ik voor flessenvoeding. Heb vriendinnen die geïnvesteerd hebben in duur apparaat en het amper 2 weken gebruikt hebben. Maja mag mij daar niet op blind staren en het zonder vooroordelen gewoon proberen.
Ik heb op ongeveer 4 weken een draagbare kolf gekocht, omdat de borstvoeding eigenlijk heel vlot ging en ik merkte dat ik vaak wat teveel productie had (zonder dat ik echt last had ervan). Heb de Evite gekocht via Bol, echt een aanrader. Veel goedkoper dan Elvie, en doet perfect zijn werk.
Ondertussen al voldoende voorraad in de diepvriezer voor de komende 2 maanden. Ik ben zelfstandige, dus geen vaste pauze om het werk om te kolven, maar gezien ze draagbaar zijn kolf ik nu van en naar het werk, en op het werk tussendoor terwijl ik even wat computerwerk doe of eet.
Dus afhankelijk van hoe vlot de borstvoeding gaat en hoelang je het wil proberen volhouden, kan ik die kolf alleen maar aanraden.

Chapeau dat je het zolang hebt volgehouden, laat dat uw warme troost zijn!
Benieuwd hoelang ik het ga volhouden. Neem mij voor om nog geen kolfapparaat te kopen, eerste dagen die in het ziekenhuis gebruiken (eventueel kort 1 van de cm huren de eerste dagen thuis) en als ik dan zou merken dat het echt niet doenbaar is kies ik voor flessenvoeding. Heb vriendinnen die geïnvesteerd hebben in duur apparaat en het amper 2 weken gebruikt hebben. Maja mag mij daar niet op blind staren en het zonder vooroordelen gewoon proberen.
Die duren kolfapparaten kan je dikwijls huren bij de ziekenbond, maar ook bij de apotheker. Scheelt toch al heel wat als je het niet lang gaat gebruiken.

Ik heb op ongeveer 4 weken een draagbare kolf gekocht, omdat de borstvoeding eigenlijk heel vlot ging en ik merkte dat ik vaak wat teveel productie had (zonder dat ik echt last had ervan). Heb de Evite gekocht via Bol, echt een aanrader. Veel goedkoper dan Elvie, en doet perfect zijn werk.
Ondertussen al voldoende voorraad in de diepvriezer voor de komende 2 maanden. Ik ben zelfstandige, dus geen vaste pauze om het werk om te kolven, maar gezien ze draagbaar zijn kolf ik nu van en naar het werk, en op het werk tussendoor terwijl ik even wat computerwerk doe of eet.
Dus afhankelijk van hoe vlot de borstvoeding gaat en hoelang je het wil proberen volhouden, kan ik die kolf alleen maar aanraden.
Hier eveneens zelfstandig en dus ook geen vaste uren. Denk daarom ook eerder aan een draagbare.

Ga zien hoe het loopt. Ik heb van een vriendin eveneens een gewone kolf gekregen, die staat hier ook om eventueel mee op te starten.

Kledij heb ik tot nu toe vooral in uitverkoop gekocht. Vb lokale boetiek verkocht onlangs winterkledij 2023-2024 aan -70%. Heb zo wel wat koopjes gedaan voor merken als Petit Bateau, Trixie en Gymp. Ook al veel online gekocht bij promoties bij Petit Bateau en Noukies, uitsluitend stukken aan -50%/ - 80%. Tegen eind van de solden nog eens zien wat ik nog op de kop kan tikken, maar eigenlijk heeft ze best al veel 😅. Zeker omdat de 2 grootmoeders en meter zich niet kunnen inhouden :p.

Mijn vriendin heeft 2 Elvies gekocht aan korting. Was de investering dubbel en dik waard.
Eerste weken was met 1 van een vriendin. Maar die was te zwak na jaren gebruik.

Denk niet dat de merken er echt toe doen voor baby/kleine kinder kledij. Is meer van "hoe proper is het nog"
Sommige dingen zijn wel iets robuuster dan andere. Vooral qua broeken voor onze zoon valt dat wel op.
Maar voor de rest lig ik daar totaal ni van wakker. Ook geen idee waarom ik geld zou geven aan Boss of Armani voor ne kleuter.

Ik kan enkel maar een draagbare kolf aanraden. Als die van de CM nog steeds dezelfde is al drie jaar geleden, moet je echt bijna een vast 'klofstation' inrichten. Ik had een gehuurde en een draagbare (Freestyle Flex van Medela). De gehuurde heb ik gebruikt toen de dochter nog fulltime afgekolfde melk dronk (nog niet sterk genoeg om zelf te drinken) en vanaf ze meer aan de borst begon te drinken was die draagbare veel makkelijker om snel even in de zetel te kolven als het nodig was. Er zijn nu zelfs al handsfree modellen, zie ik.
Het klopt dat dat een stevig machine was (ook Medela, maar dan veel zwaardere klasse), maar het is ook wel superieur.
Maar eens alles op gang was, heeft de vrouw hier ook die freestyle flex gebruikt

Vandaag naar de kermis met de dochter. We gaan er toch echt eens mee in affronten vallen. Diene van de paardemolen had het meteen in de mot, 'die heeft geen zittend gat, blijft er maar bij.' @Coolguy heeft het geweten, tijdens 1 ritje is ze drie keer van voertuig gewisseld. 🫣🙈

Vandaag naar de kermis met de dochter. We gaan er toch echt eens mee in affronten vallen. Diene van de paardemolen had het meteen in de mot, 'die heeft geen zittend gat, blijft er maar bij.' @Coolguy heeft het geweten, tijdens 1 ritje is ze drie keer van voertuig gewisseld. 🫣🙈
Auto -> fiets -> vlieger -> motor -> auto -> fiets -> bus

Het was iets vaker dan 3 keer. :smurf:

Gisteren voor de eerste keer naar Planckendael geweest met de dochter. Op aanraden van wat mensen hier een abonnement genomen gezien dat maar zo'n 30 min van hier is zonder al te veel verkeer. Eigenlijk is ze met haar 1 jaar en 10 maand nog wat jong, ze heeft meer interesse in de rondlopende kindjes dan de gigantische oerang-oetang die voor haar neus een krop sla aan het eten is. Maar ze heeft er zeker van genoten, ook serieus zelf gestapt. We waren ook nog op tijd terug voor het dutje.

Op zaterdag kwam de dochter van een kennis babysitten, en het was meteen grote liefde: knuffels geven en dergelijke. Ook geen enkel probleem gehad met te slapen, dus dat meisje zat gewoon enkele uren naar Netflix te kijken terwijl wij op ons gemak iets gingen eten.

Een goed weekend dus.

Mijn ouders spreken al 33 jaar lang over hun affront aan de paardemolen 😅. Staat een vast paardemolenke bij mijn oma aan zee, dat ding staat er vandaag nog steeds. Als ik met oma meeging naar zee mocht ik iedere avond na de avondwandeling een rondje doen op de paardemolen. Ik had mijn vast rood autootje waar ik enkel aandacht had voor mijn autootje en het stuur terwijl alle andere kinderen gretig naar de ‘flosj’ graaiden. Dien uitbater had uit vriendelijkheid de flosj in mijn autootje gegooid en probeerde een 2,5 jarig kind uit te leggen dat ik nu een rondje extra mocht. Ik heb met mijn neus flink opgetrokken die flosj met 2 vingers van de passagiersstoel gehaald en met grote degout uit mijn autootje gesmeten ‘eikest ne spinnekop’.

Hier grote uitverkoop geweest de afgelopen maanden van het baby en peutergerief. Emotioneel toch wel een kleine aanslag op mijn gemoed dat die fase nu echt wel voorbij is. Gisteren onze fiets- en wandelkar verkocht. Dat ding was jaren een onderdeel van mijn lijf als chauffeur van die 2 klein koters... en nu fietsen ze zelf :(

Hier grote uitverkoop geweest de afgelopen maanden van het baby en peutergerief. Emotioneel toch wel een kleine aanslag op mijn gemoed dat die fase nu echt wel voorbij is. Gisteren onze fiets- en wandelkar verkocht. Dat ding was jaren een onderdeel van mijn lijf als chauffeur van die 2 klein koters... en nu fietsen ze zelf :(
Gisteren 4 grote zakken met kledij van de kinderen weggebracht. Gelukkig zie ik niet wat erin zit en heeft mijn vrouw dat allemaal gedaan. Ik kan daar echt moeilijk mee om.

Dankzij de tips hier smartmax safari dierenset gekocht en die fisher price boerderij voor mijn dochter van 15 maanden, ben benieuwd!

Misschien ook het moment om eens te komen vertellen hoe het gaat.

We hebben een erg lief en goedlachs kind, begint nu wel af en toe wat kuren te krijgen, naarmate de 2j dichterbij komen vermoed ik dat dat nog wel meer zal komen. Ik begin al te merken dat ze soms eens kan tegenwerken 'just because', en ik vermoed dat dat nog wel erger zal worden naarmate de tijd vordert :) Het begint met absoluut zelf willen eten, zelf dingen willen doen in het algemeen, niet in haar stoel willen zitten, geen slabbetje willen aandoen etc, dingen die velen hier wel vertrouwd in de oren zullen klinken vermoed ik. Maar alles gaat gewoon goed, we kunnen daar allebei prima meer overweg en we hebben veel plezier onder ons 3.

Ze slaapt nog steeds niet door, mijn madam geeft ook nog steeds borstvoeding en ik vermoed dat die dingen wel met elkaar verwant zijn. We leggen ze in haar kamer te slapen rond 20u, maar rond middernacht wordt ze dan weer wakker, mijn madam neemt ze dan mee in bed maar ik doe dan geen oog dicht dus de facto slaap ik eigenlijk bijna altijd in het logeerbed. Dat is begonnen tijdens een periode voor de bevalling en ondertussen zijn we nog eens 15 maanden verder en ik word er niet echt gelukkiger van moet ik zeggen.

Als het aan mij lag zouden we gewoon die borstvoeding beginnen afbouwen, ik vind dat ze er ook gewoon groot voor begint te worden, ze trekt ook gewoon te pas en te onpas de BH van mijn vriendin naar beneden etc. Heb het er vorige week ook wel met mijn vriendin over gehad maar zoals ge u wel kunt inbeelden is dat delicate materie. Zou gewoon graag zelf wat meer mijn rol willen kunnen opnemen 's nachts, maar de manier van doen is er nu wel echt serieus ingesleten (ook weer ondanks het feit dat ik al vaak heb aangegeven dat ik de nachten anders zou willen doen). Resultaat is dat ik ondertussen 's nachts ook zelfs niet meer probeer om haar te troosten, ze is het gewend om op zo'n momenten gewoon de borst te krijgen en ge kunt u inbeelden dat al de rest schrale troost is in vergelijking daar mee.

Heb dat al tig keer aangekaart over de maanden heen, dat ik graag zou willen timmeren aan de weg om haar 's nachts te laten doorslapen (niet door te laten huilen, maar door bijvoorbeeld momenten af te spreken waarop er nog BV wordt gegeven, en op de andere momenten dat ik bijvoorbeeld op een andere manier probeer te sussen door met haar te gaan rondwandelen), dat ik het wel mis om gewoon terug samen te slapen, maar voor haar is dat allemaal van ondergeschikt belang. Ze kan het ook echt niet aanhoren dat de kleine is aan het huilen, dus als ik dan probeer om haar te troosten en het is niet binnen de 5 minuten gelukt staat ze daar toch weer in de deuropening en dan is het om zeep. Terwijl het natuurlijk mega logisch is dat dat kind over haar toeren is, die is het gewend om heerlijk bij de mama in bed te kunnen gaan liggen.

Voor haar is dat allemaal geen prioriteit nu, ze is van mening dat het ook wel weer zal passeren, de borstvoeding zal wel stoppen wanneer zij/de dochter merken dat het goed is geweest, en al de rest kan in de tussentijd wachten, maar voor mij begint het allemaal heel zwaar te wegen, niet alleen de slaapregeling, maar ook het feit dat ik zelf niet echt kan participeren aan het troosten van mijn dochter 's nachts. Ik vind het chapeau dat ze dat zo lang wil volhouden, haar nachten zijn continu onderbroken want de kleine kan om het even wanneer 's nachts beslissen dat het tijd is voor een paar slokjes, soms duurt het ook wel even vooraleer ze weer in slaap geraakt de dag erna, en dat al zo lang aan een stuk, maar de manier waarop het nu wordt aangepakt heeft er voor gezorgd dat wij naar mijn gevoel steeds meer en meer langs elkaar door gaan leven.

Laatst bewerkt:
De helft van onze baby-inboedel staat bij mijn zus, altijd heel vreemd als ik daar binnenstap nu :lol:. Heeft ook de halve kleerkast van mijn zoon denk ik.

Oei ik ben heel snel dingen beginnen verkopen. ah de maxi cosi is nu echt te klein, hup te koop. Ook met een paar andere grote stukken zo. Eigenlijk gewoon als het niet meer gebruikt wordt staan die dingen hier echt gewoon in de weg (we hebben geen zolder). Daar heb ik nu echt 0,0 last van. Kleertjes gaan gewoon in de kledingcontainer, ik vind die toch meestal niet meer ok genoeg om die nog aan iemand te geven.

De bingo gewonnen op vakantie, en maar glunderen als hij het papiertje mocht gaan afgeven nadat hij elke avond vroeg of er bingo was :love:

Papa content met zijn fles cava :tongue:

Terug
Bovenaan