Michel Drets
Well-known member
Ne goeie crapnap in de autoJa, maar dat kan dus niet meer van zodra ze naar school gaat. Dan komt ze pas tegen 16u30 thuis, dan kan ik haar niet meer een dutje laten doen lijkt mij.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ne goeie crapnap in de autoJa, maar dat kan dus niet meer van zodra ze naar school gaat. Dan komt ze pas tegen 16u30 thuis, dan kan ik haar niet meer een dutje laten doen lijkt mij.
Gelukkig was er één van onze buren thuis, over de tuinomheining kunnen klimmen, de dochter via de brievenbus kunnen roepen en heeft ze gelukkig de voordeur kunnen openen
Wow, das echt horror!Fucking hell. Alleen met de kinderen thuis (2j9m en 9m). De jongste was boven een dutje aan het doen. De oudste flink aan het spelen. Gezien het mooie weer was ik bezig de was aan het uithangen. Plotseling hoor ik het schuifraam toe gaan en zie ik dochterlief de hendel naar omhoog doen.
Ik had niks bij van gsm, sleutel oid en het lukte haar niet meer om de hendel naar beneden te doen
Gelukkig was er één van onze buren thuis, over de tuinomheining kunnen klimmen, de dochter via de brievenbus kunnen roepen en heeft ze gelukkig de voordeur kunnen openen.
Echt waar, lesje geleerd![]()

Ik heb dat eens gedaan met mijn vrouw toen zij in de tuin met de kindjes aan het spelen was. Ik ging naar binnen en deed uit gewoonte de hendel naar boven, en ging dan nietsvermoedend boven rustig gaan kakkenFucking hell. Alleen met de kinderen thuis (2j9m en 9m). De jongste was boven een dutje aan het doen. De oudste flink aan het spelen. Gezien het mooie weer was ik bezig de was aan het uithangen. Plotseling hoor ik het schuifraam toe gaan en zie ik dochterlief de hendel naar omhoog doen.
Ik had niks bij van gsm, sleutel oid en het lukte haar niet meer om de hendel naar beneden te doen
Gelukkig was er één van onze buren thuis, over de tuinomheining kunnen klimmen, de dochter via de brievenbus kunnen roepen en heeft ze gelukkig de voordeur kunnen openen.
.Vroeger in bed of later uithalen als dat mogelijk is. Anders schiet er inderdaad niet veel overJa, maar dat kan dus niet meer van zodra ze naar school gaat. Dan komt ze pas tegen 16u30 thuis, dan kan ik haar niet meer een dutje laten doen lijkt mij.
Ik vind die Nachtwacht nummers zo slecht eigenlijk nog ni. Zwijgen is goud is echt wel bon.Ik heb dat eens gedaan met mijn vrouw toen zij in de tuin met de kindjes aan het spelen was. Ik ging naar binnen en deed uit gewoonte de hendel naar boven, en ging dan nietsvermoedend boven rustig gaan kakken.
On topic: Help. Mij. Mijn zoon wilt continue kinderliedjes horen, en waarom zijn dat zo'n fucking oorwurmen? Vandaag vast in mijn hoofd: "Dat is de nachtwacht, die dag en nacht wacht". En 100x die zin op repeat. Literaire meesterwerken zijn dat toch ook altijd.

Toen de oudste nog geen jaar was, en ik net van de vlieger in Valencia gestapt was, kreeg ik telefoon van de vriendin dat de deur in het slot was gevallen toen ze de boodschappen naar binnen aan het brengen was met de zoon binnen.Fucking hell. Alleen met de kinderen thuis (2j9m en 9m). De jongste was boven een dutje aan het doen. De oudste flink aan het spelen. Gezien het mooie weer was ik bezig de was aan het uithangen. Plotseling hoor ik het schuifraam toe gaan en zie ik dochterlief de hendel naar omhoog doen.
Het is allemaal rap gebeurd. 1 keer waren we buiten in de hof bezig en was de zoon ook aan het spelen en binnen en buiten lopen. Op een bepaald moment had hij er niet beter op gevonden om de deur dicht te doen. Maar dat had hem nogal rap en hard gedaan en had ze horen toeslaan. Was er nog net bij toen hem de sleutel wou omdraaien. Sindsdien hangen er huissleutels aan de sleutelbos van het tuinhuis ook.Fucking hell. Alleen met de kinderen thuis (2j9m en 9m). De jongste was boven een dutje aan het doen. De oudste flink aan het spelen. Gezien het mooie weer was ik bezig de was aan het uithangen. Plotseling hoor ik het schuifraam toe gaan en zie ik dochterlief de hendel naar omhoog doen.
Ik ga iedereen hier bijtreden als ik zeg dat zo'n dingen gebeuren. Hier hebben we voor we een kind hadden eens de deur van ons appartement achter ons dichtgetrokken om dan na een wandeling van een uur te ontdekken dat de sleutel er binnen nog opstak en we niet binnenkonden. Slotenmaker gebeld en met weekendtarief een nieuw slot erop.Fucking hell. Alleen met de kinderen thuis (2j9m en 9m). De jongste was boven een dutje aan het doen. De oudste flink aan het spelen. Gezien het mooie weer was ik bezig de was aan het uithangen. Plotseling hoor ik het schuifraam toe gaan en zie ik dochterlief de hendel naar omhoog doen.
We wonen op wandelafstand van school. In de namiddag gingen we haar met de buggy ophalen . Ze lag na 1 minuut al in slaap en sliep er thuis vaak nog een half uurtje in. Dan was ze meestal energiek genoeg om nog het eten en avondritueel aan te kunnen.Wat deed je er dan mee? Eten er in proppen en laten slapen tot de volgende ochtend?
Jep, totaal normaal.Ontroostbare, hysterische huil/schreeuwbuien zo rond de 2 jaar, dat is allemaal binnen de verwachtingen vermoed ik?
De dochter maakte ons wakker om 5u. Nog geprobeerd ze terug in slaap te krijgen maar om 6u zaten we toch aan het ontbijt, waar ze niet wou eten en dan door een of andere trigger rond niet snel genoeg van tafel gaan of de juiste knuffel niet vinden dus zo'n schreeuwconcert werd ingezet.
Ik lees wel dat de raad is om die grotendeels te negeren, wat we tot hiertoe niet echt doen, dus zal dat maar eens proberen.Jep, totaal normaal.
Da's inderdaad een moeilijke. Proberen ervoor te zorgen dat ze geen negatief gedrag/drama gaat maken als manier om aandacht te krijgen.Ik lees wel dat de raad is om die grotendeels te negeren, wat we tot hiertoe niet echt doen, dus zal dat maar eens proberen.

Is het ook niet meer standaard in Noorwegen om kinderen heel zelfstandig te maken vanaf jonge leeftijd? Ik meen me te herinneren dat in de Scandinavische landen dit zo was en kinderen meestal ook uit huis gaan na het middelbaar.Toch wel vreemd met twee kinderen van 7 jaar. Sinds we terug zijn van verlof denk ik dat ze hoop en al een paar uur per dag thuis geweest zijn.
Naar de opvang en dan komen die thuis en is het van "ja we zijn weg eh, tot straks". De ene is ondertussen al twee keer ergens blijven slapen op die drie dagen.
Het is goed natuurlijk dat ze zelfstandig zijn en vriendjes hebben enzo, maar ik vraag me toch soms af waar de lijn te trekken tussen ze laten doen en teveel vrijheid geven.
Dat gezegd zijnde, gisteren ook alle twee ( apart met elk een vriendinnetje) naar de winkel een km verderop gefietst met wat kleingeld. Blijkbaar willen kopen voor 2x het bedrag dat ze hadden en dan hebben ze het gratis meegekregen >.> Ook niet echt de les die ze moeten leren![]()
Nog geen groot succes momenteel, natuurlijk ook absurd warm in haar kamer en de eerste nacht last van muggenHier door omstandigheden wat vertraging opgelopen. Volgende week gaat ze ook eindelijk naar haar "grote meisjesbed" ik heb toch ook veel horrorverhalen gehoord van vrienden. Hopelijk gaat het hier wel vlot![]()