Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier sinds het winteruur steeds wakker om 6h15. Dit in combinatie met nog 3x per nacht een tuutje gaan geven, zorgt voor redelijk korte nachten... Uiteraard is hij dan om 8h al klaar voor zijn eerste dutje, terwijl dit voor mij het ideale uur zou zijn om op te staan :-)

We zijn wel eindelijk van de nachtvoeding af, dat is al een overwinning op zich!

Vorige week het bed van de dochter 4j omgedraaid, zodat ze een hoogslaper heeft zoals haar broer.

Waar ik ervoor langs haar moest gaan liggen en zij mijn hand vasthield om in te slapen, gaat ze nu alleen slapen en wordt snachts niet wakker/ roept niet op mij/ of hoor ik het gewoon niet en ze valt terug in slaap.

Enerzijds jeuj na 10 jaar niet meer snachts wakker worden, anderzijds toch het besef dat ze groot worden en mij minder nodig hebben.

Beide kinderen (2 en 4 jaar) samen in bad. Moet die jongste weeral in bad kakken. We pakken ze eruit, natuurlijk nog een paar stukken op de vloer gevallen. Ze dan maar allebei in de douche gestoken en de vrouw ondertussen de kak opruimen. Goed teamwerk.

Die paté weet wanneer ze moet kakken. Ofwel in bad ofwel nadat we ze in bed hebben gelegd en we het dan op de gang al ruiken als we zelf gaan slapen.

Beide kinderen (2 en 4 jaar) samen in bad. Moet die jongste weeral in bad kakken. We pakken ze eruit, natuurlijk nog een paar stukken op de vloer gevallen. Ze dan maar allebei in de douche gestoken en de vrouw ondertussen de kak opruimen. Goed teamwerk.

Die paté weet wanneer ze moet kakken. Ofwel in bad ofwel nadat we ze in bed hebben gelegd en we het dan op de gang al ruiken als we zelf gaan slapen.
Ook nog meegemaakt. Daar zijn we nu van af, alleen kakt onze 16 jaar oude kat nu naast zijnen bak :lol:

Oftewel de momenten dat ze volledig relaxed?

Zou zelfs een teken kunnen zijn dat zindelijkheidstraining kan beginnen.

Ja misschien wel, kunnen eens proberen. Extra moeilijkheid erbij is dat ze nog niet zelf stapt.
Ik ga ervan uit dat ze wel al kan rechtzitten.

Op het potje zetten voor ze in bad/bed gaat?

Maar zou dit doen als ze alleen dan stoelgang maakt en niet op andere momenten. Ik zou daar dan van afleiden dat ze het kan ophouden.

Hier zijn we op 1 jaar en een kleine 10 maanden begonnen aan de Terrible Two's. Van één dag op de andere kan alles een reden zijn om op de grond te liggen en stampen en schreeuwen. Echt van één dag op de andere :clap:
Daar tegen over staat wel dat die (hout vasthouden) nu al sinds het weekend echt goed slaapt na weken wakker worden tegen ten laatste half 6.

Hier zijn we op 1 jaar en een kleine 10 maanden begonnen aan de Terrible Two's. Van één dag op de andere kan alles een reden zijn om op de grond te liggen en stampen en schreeuwen. Echt van één dag op de andere :clap:
De 4 jarige is hier blijven in steken vrees ik. Gisteren in de winkel heeft ze ook een hele tijd op de grond gelegen, omdat ze haar zin niet kreeg.

Beide kindjes hebben mogelijks kinkhoest :frown: zelf met vaccinatie. Beide hebben al een hele tijd heftige hoestbuien, de oudste tot kotsen toe.

Naar de pediatrie geweest, eerst nog een weekje proberen met puffers maar indien geen beterschap (en het ziet er idd naar uit dat het niet gaat beteren) bloedonderzoek om te kijken of het kinkhoest is

Die van ons heeft gisterenavond overgegeven in haar bed, terwijl ik alleen thuis was.
Dan wat later toen ze weer proper gemaakt was en verse kleren aanhad, kwam deel 2 en mochten mijn kleren er ook aan geloven.

Niet de avond die ik voor ogen had, maar bon, ze heeft daarna toch terug geslapen, en lijkt weer aan de betere hand.

Mijn dochter was toen ze 2 was (vorig jaar) zodanig geconstipeerd dat ik altijd zotcontent was dat ze kakte in bad. :laugh:
Het is inderdaad zo dat de warmte en vocht helpt om gemakkelijker te lossen.

Mannekes ik heb hulp nodig, ik heb echt een afslag gemist in de opvoeding van de oudste hier.

Buiten het feit dat hij grote fan is van Jelle Cleymans, ik hem uren mag rondrijden voor musical/dansles. Is hij een serie aan het volgen op Netflix die onder de categorie paardenmeisje valt. Simpel een meisje waar bij het paard alleen haar toelaat om hem te verzorgen.

Ik weet dat ik mijn voet op de grond had moeten zetten bij Jelle Cleymans, maar ik ga het hier toch wel moeten doen.

Dus graag raad, elektroshock-therapie? Eenzame opsluiting? Ik weet het even niet meer...

Morgen komt de sint hier. Eerste keer dat ze er iets van snapt. Daarjuist de schoen klaargezet, en deze namiddag naar de aankomst per boot gaan kijken hier in de buurt. Ze was al onder de indruk dat die 'echt' was en niet alleen op tv. Ben benieuwd naar morgenvroeg :D

Hier komt er eind april gezinsuitbreiding en krijgt de dochter er een broertje bij. 😍

Wel weer een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging maar als dat het geval is, zou het later dan de vorige keer moeten zijn en ik word nu opgevolgd als hoog-risico in't UZ. Elke afspraak al een prof gezien. Specialleke hé 🤷🏻‍♀️

Terug
Bovenaan