Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De oudste uit het tweede leerjaar begint het zelf door te hebben. Hij heeft al een aantal keer gevraagd of de Sint wel bestaat. Hij zegt regelmatig dat het mensen zijn die verkleed zijn, enzovoort... Hij heeft zelfs al gevraagd of wij die cadeaus kopen. We gaan het vertellen na 6 december.

Hartje vol liefde voor ons zoontje die van mij zo een ander mens gemaakt heeft maar ook voor mijn partner en onze hond. Ik ben zo blij dat ik die liefde mag ervaren. Dankbaar voor elk moment dat we samen doorbrengen.

Vijf jaar geleden ging ik nu door een diep dal. Het begin van het wegzakken in zowel een depressie als een burnout. Ik woonde terug thuis, werd ontslagen tijdens mijn burnout en mijn liefdesleven was dramatisch. Na mijn 29e verjaardag wist ik niet hoe en of ik mijn 30e verjaardag ging halen. Volgende week mag ik mijn 34e verjaardag vieren, samen met mijn mooie gezin. Dankbaar ❤️

Gisteren, na wat aanmoediging (ik heb hare schoen en een wortel genomen) haar schoen voor Sinterklaas gezet. Samen met een fruitsapje voor Piet en een tas koffie voor de Sint. Naar boven gegaan, dat we, sssssst, stilletjes moesten zijn en ook zo opgestaan. Ze verstond het precies niet zo goed dat de Sint gepasseerd was met iets kleins (wat nic-nacs en een pot met grote strijkparels).

Maar het paard had wel de wortel opgegeten hé. 😁

Hier intussen 2 weken een new born in huis. Het is aanpassen maar ook wel genieten van mijn guppy.
Overdag slaapt ze bijna continu tussen de voedingen in. Ze heeft haar wakkere momentjes in de late namiddag en jammer genoeg ‘s nachts tussen 1 en 4 😣.
Ik hoor haar ‘s nachts wakker worden en heb geen moeite om mij voor de baby wakker te houden. De papa daarentegen..die hoort niets en valt in slaap tijdens een voeding. Maar je mag dan vooral niet spreken over een moederinstinct want dan komt de papa in opstand dat hij ook een ouder is 🤪.

Vandaag bezoek gehad van dochterlief en haar klas op mijn werk, wat wat ze fier :love:

"Mijn papa werkt in een muzeemush (museum)" :laugh:

Tijdens de rondleiding af en toe weglopen van haar groepje om mij een knuffel te geven, smelt.

Hier intussen 2 weken een new born in huis. Het is aanpassen maar ook wel genieten van mijn guppy.
Overdag slaapt ze bijna continu tussen de voedingen in. Ze heeft haar wakkere momentjes in de late namiddag en jammer genoeg ‘s nachts tussen 1 en 4 😣.
Ik hoor haar ‘s nachts wakker worden en heb geen moeite om mij voor de baby wakker te houden. De papa daarentegen..die hoort niets en valt in slaap tijdens een voeding. Maar je mag dan vooral niet spreken over een moederinstinct want dan komt de papa in opstand dat hij ook een ouder is 🤪.

Proficiat!
Ivm papa en slapen, ik heb dat na 6j nog altijd als de madam thuis is.

Als ze de nacht gaat werken, dan hoor ik het minste lawaai van mijne zoon...

Zaterdag is een vriendinnetje van mijn dochter komen spelen. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, maar ik vind het wel een bijzondere fase. Je beseft dat je kind een eigen sociaal leven begint op te bouwen. Dat vind ik heel aandoenlijk. Bonus is dat je de ouders van die kinderen beter leert kennen.

En dan maar hopen dat ze geen vrienden wordt met een kind met marginale ouders. :unsure:

De facebook group van hun jaargang op de school..

Eerst was het "omg zijn er nog ouders die vinden dat ze niet kunnen helpen met het rekenhuiswerk? dat is toch wel te moeilijk voor ons, ik weet niet of dat wel ok is om gewoon mee te geven aan de kinderen".

Gevolgd door een " Ja echt eh, en dat engels is toch ook wel iets waar ik niet mee kan helpen"

Die zijn dus 8 jaar oud..

En dan een paar weken later ( na de oudercontacten, welke 1 keer in het semester gebeuren en het enige echte feedback moment zijn want rapporten zijn hier niet). "Zijn er nog ouders die vinden dat er veel te veel tijd in het oudercontact gebruikt werd aan nutteloze (!) vakgerelateerde informatie? Zou het niet beter zijn om te focussen op hoe ze liggen in de groep"

Gevolgd door een paar dagen later " gebaseerd op de feedback hier (van 3-4 ouders uit een groep van bijna 50 kinderen) ga ik de vraag stellen om hun huiswerk te verminderen of vergemakkelijken aan de school"

Ondertussen zitten wij op dat oudercontact te zeggen dat hun leerstof veel te simpel is en dat de kinderen wel een uitdagingen kunnen gebruiken. :unsure:

En het is dus echt niet simpel om die ouders daar op aan te spreken zonder over te komen als arrogant of hen dom te noemen -_-

Zaterdag is een vriendinnetje van mijn dochter komen spelen. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, maar ik vind het wel een bijzondere fase. Je beseft dat je kind een eigen sociaal leven begint op te bouwen. Dat vind ik heel aandoenlijk. Bonus is dat je de ouders van die kinderen beter leert kennen.

En dan maar hopen dat ze geen vrienden wordt met een kind met marginale ouders. :unsure:
Mijn vrouw komt veel meer dan wij uit een klassenmaatschappij, die kreeg nog een draai rond de oren omdat ze met kindjes van marginale ouders speelde. Ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben met hoe zij gaat omgaan met onze nogal egalitaire visie, al begin ik daar ook wel aan te twijfelen.

Een vriendin van mijn vrouw, uit hetzelfde land, is van rijke komaf. Die haar zoon gaat nu naar het middelbaar, waar er een probleem is met crapuleuze leerlingen uit marginale gezinnen. Die heeft ook al eens laten vallen dat hun systeem misschien nadelen heeft qua wereldvreemdheid maar dat zij vroeger in haar (peperdure) privéschool dat wel nooit meemaakte.
De facebook group van hun jaargang op de school..

Eerst was het "omg zijn er nog ouders die vinden dat ze niet kunnen helpen met het rekenhuiswerk? dat is toch wel te moeilijk voor ons, ik weet niet of dat wel ok is om gewoon mee te geven aan de kinderen".

Gevolgd door een " Ja echt eh, en dat engels is toch ook wel iets waar ik niet mee kan helpen"

Die zijn dus 8 jaar oud..

En dan een paar weken later ( na de oudercontacten, welke 1 keer in het semester gebeuren en het enige echte feedback moment zijn want rapporten zijn hier niet). "Zijn er nog ouders die vinden dat er veel te veel tijd in het oudercontact gebruikt werd aan nutteloze (!) vakgerelateerde informatie? Zou het niet beter zijn om te focussen op hoe ze liggen in de groep"

Gevolgd door een paar dagen later " gebaseerd op de feedback hier (van 3-4 ouders uit een groep van bijna 50 kinderen) ga ik de vraag stellen om hun huiswerk te verminderen of vergemakkelijken aan de school"

Ondertussen zitten wij op dat oudercontact te zeggen dat hun leerstof veel te simpel is en dat de kinderen wel een uitdagingen kunnen gebruiken. :unsure:

En het is dus echt niet simpel om die ouders daar op aan te spreken zonder over te komen als arrogant of hen dom te noemen -_-
Het is al goed dat jullie dat op het oudercontact zeggen, kwestie dat de enigste stemmen al niet die zijn die om nivellering roepen. Ik zou het ook wel moeilijk hebben daarmee. Het probleem is niet dat je daar niet droog en beleefd op kan antwoorden, maar dat mensen dat meteen persoonlijk gaan opnemen. Terwijl het net goed zou moeten zijn dat je kinderen uitgedaagd worden. Nuja, het is duidelijk overal hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Onze zoon vanochtend uit zijn bed gehaald: bed vol kots en snot, slaapzak vol pis en kak. Snot ook al ingekoekt in zijn gezicht waardoor ik het er bijna moest afschuren. Kak was ook al opgedroogd tegen zijn billen. Topbegin van de dag! 🥳 En die geur die nog even bleef hangen…

Onze zoon vanochtend uit zijn bed gehaald: bed vol kots en snot, slaapzak vol pis en kak. Snot ook al ingekoekt in zijn gezicht waardoor ik het er bijna moest afschuren. Kak was ook al opgedroogd tegen zijn billen. Topbegin van de dag! 🥳 En die geur die nog even bleef hangen…
ik moest toch even gniffelen toen ik deze post las in combinatie met je username :hurrr:

Gisteren, toen de kinderen met mama naar Dag Sinterklaas zaten te kijken in de zetel ging ik een douche nemen.

Stilletjes via de voordeur naar buiten geslopen. De achterdeur heel stil opengedaan. Een hele zak piknikken de keuken in gegooid. Dan zo snel ik kon terug gelopen, via voordeur naar binnen, stil de trap op, vlug onder de douche gaan staan met mijn tandenborstel.

10 seconden later, dochter vlamt de badkamer binnen: 'PAPA PAPA, ER IS IETS GEBEURD! DE PIETEN ZIJN HIER GEWEEST!!' met tranen in haar ogen van contentement.

Alibi confirmed. Zalig moment.

Gisteren, toen de kinderen met mama naar Dag Sinterklaas zaten te kijken in de zetel ging ik een douche nemen.

Stilletjes via de voordeur naar buiten geslopen. De achterdeur heel stil opengedaan. Een hele zak piknikken de keuken in gegooid. Dan zo snel ik kon terug gelopen, via voordeur naar binnen, stil de trap op, vlug onder de douche gaan staan met mijn tandenborstel.

10 seconden later, dochter vlamt de badkamer binnen: 'PAPA PAPA, ER IS IETS GEBEURD! DE PIETEN ZIJN HIER GEWEEST!!' met tranen in haar ogen van contentement.

Alibi confirmed. Zalig moment.

Ma zo liegen tegen uw kinderen! Zalig :lol:

Nieuwe topdag…

Zoontje om onbegrijpelijke reden wakker van 23u tot 1u. Wekker ging om 6u, kort nachtje.

En een uur geleden is hij met zijn hoofd tegen het tv kastje gevallen. Gigantisch blauwe bult op zijn voorhoofd. Ik voel mij de slechtste moeder ter wereld en extra emotioneel door slaapgebrek.

En het is nog niet eens middag 🥺

Maar je mag dan vooral niet spreken over een moederinstinct want dan komt de papa in opstand dat hij ook een ouder is 🤪.
Denk dat het eerder persoonsafhankelijk is i.p.v. moeder instinct...
Hier heeft de vrouw toch ook deze nacht 2 flessen niet bewust meegemaakt terwijl de papa om 01h en 04h 30 min bezig was

Wat een zalige tijden toch voor die kinderen
Wij hebben de Sint aan huis laten komen, allerlei info doorgegeven op voorhand, en dat stond toch wel allemaal in zijn boek zeker.

Dat kind haar ogen toen die zotte Sint wist hoe haar juffrouw heet, hoe ze een enorm papa's kindje is, de naam van haar poes thuis, dat ze een beetje meer fruit mag eten, maar voor de rest wel een heel flink kind is..

Dit mag echt nog lang duren, ik geniet er echt van.

Nieuwe topdag…

Zoontje om onbegrijpelijke reden wakker van 23u tot 1u. Wekker ging om 6u, kort nachtje.

En een uur geleden is hij met zijn hoofd tegen het tv kastje gevallen. Gigantisch blauwe bult op zijn voorhoofd. Ik voel mij de slechtste moeder ter wereld en extra emotioneel door slaapgebrek.

En het is nog niet eens middag 🥺
Hier liggen standaard van die plastieken ijsblokjes, speciaal voor pijntjes van de dochter, in de diepvries.

Bulten en blauwe plekken worden hierdoor minder groot en het verdooft de pijn ook een beetje. Pluspunt hier: De dochter is al afgeleid omdat ze zelf de kleur wil kiezen en het blokje wilt pakken.

En je bent niet de slechtste mama, zo goed als elke ouder zal dit al wel eens een keer voor gehad hebben. Haar eerste echte bult was ze ook alleen bij mij (de salontafel sprong voor haar voorhoofd) en een bezoek aan de spoed nadat ze alleen bij mij in de keuken was en op de tijd dat ik even mijn rug gedraaid had om bestek te nemen, te hoog op haar triptrap gekropen was en er als een duiker achterwaarts afgevallen is (nog steeds ferm litteken in haar haar).

Denk dat het eerder persoonsafhankelijk is i.p.v. moeder instinct...
Hier heeft de vrouw toch ook deze nacht 2 flessen niet bewust meegemaakt terwijl de papa om 01h en 04h 30 min bezig was
ge beseft dat ge hier voorbeelden aan het aanhalen zijt die niet verder uit elkaar kunnen liggen hé. Een pasgeborene die weent vs een peuter/kleuter die overgeeft en verder slaapt zonder een kik te geven, het gebeurt.

dat ge uw punt over moederinstinct wilt maken (ben ik ook mee akkoord, al zijn er studies dat borstvoedende moeders minder diep slapen omwille van hormonen, maar das een specifieke situatie) ok, maar toch niet zo?

Terug
Bovenaan