De facebook group van hun jaargang op de school..
Eerst was het "omg zijn er nog ouders die vinden dat ze niet kunnen helpen met het rekenhuiswerk? dat is toch wel te moeilijk voor ons, ik weet niet of dat wel ok is om gewoon mee te geven aan de kinderen".
Gevolgd door een " Ja echt eh, en dat engels is toch ook wel iets waar ik niet mee kan helpen"
Die zijn dus 8 jaar oud..
En dan een paar weken later ( na de oudercontacten, welke 1 keer in het semester gebeuren en het enige echte feedback moment zijn want rapporten zijn hier niet). "Zijn er nog ouders die vinden dat er veel te veel tijd in het oudercontact gebruikt werd aan nutteloze (!) vakgerelateerde informatie? Zou het niet beter zijn om te focussen op hoe ze liggen in de groep"
Gevolgd door een paar dagen later " gebaseerd op de feedback hier (van 3-4 ouders uit een groep van bijna 50 kinderen) ga ik de vraag stellen om hun huiswerk te verminderen of vergemakkelijken aan de school"
Ondertussen zitten wij op dat oudercontact te zeggen dat hun leerstof veel te simpel is en dat de kinderen wel een uitdagingen kunnen gebruiken.
En het is dus echt niet simpel om die ouders daar op aan te spreken zonder over te komen als arrogant of hen dom te noemen -_-