Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Bon, ik moet het gewoon even van mij afschrijven, want intern ben ik waanzinnig aan het koken.

Eventueel (anoniem) klacht indienen bij Kind & Gezin?
Vind ik ook echt niet kunnen, zou mijn kinderen daar ook niet meer willen naartoe sturen, ongeacht van wat er nu waar aan is of niet. Vertrouwen en communicatie is zo belangrijk.

Man man, wat een klucht ginder. Alsof dat soort gedrag verbergen nog nooit tot problemen heeft geleid op andere locaties :sarcastic: Dit is toch ook zo iets waar we echt wat meer verbaal sterker uit de hoek moeten komen zoals de NL'ers.

Eventueel (anoniem) klacht indienen bij Kind & Gezin?
Vind ik ook echt niet kunnen, zou mijn kinderen daar ook niet meer willen naartoe sturen, ongeacht van wat er nu waar aan is of niet. Vertrouwen en communicatie is zo belangrijk.
We hebben daar over nagedacht, maar:
- we hebben er geen spel van gemaakt toen het 18/03 gebeurde, ondertussen is dat bijna 4 maand geleden dus nu moeten we daar ook niet meer mee afkomen
- alle informatie die we hebben is zogezegd nooit tegen ons verteld, toch niet officieel. Dus met welke officiële informatie gaan we onze klacht "hard" maken?
- Ons dochter moet daar nog een paar maanden zitten, ik wil dat ze die daar gewoon kan uitdoen, want desondanks dat het een rotte appel was, is de creche wel een relatief goede boom. + Ik heb ook geen zin om nu ineens oplossingen te moeten gaan zoeken voor opvang want dat zou ook waanzinnig slecht uitkomen.

Van een iets luchtiger niveau, maar toch even mijn haren uit mijn kop getrokken toen de driejarige vanmorgen iets voor 6 aan mijn bed stond te roepen EUROPAPA EUROPAPA. Wat voor sadistische idioot leert die kleuters van die wandmakelijke "muziek"? :lol:

Vandaag de verzorgingstafel afgebroken en naar mijn zus gebracht. We gebruikten hem eigenlijk al lang niet meer voor onze kinderen, 't was meer een opbergplek geworden, maar het doet toch gek. Het laatste restant van de babytijd.

Inbouwtrampoline (Salta, 396 cm) laten leveren, gisteren een halve dag liggen schuppen en vandaag dan geïnstalleerd. Dochter zo blij als het maar zijn kan. Ook weer een hoekje van de tuin meteen "nuttig" in gebruik genomen, dat was een van de laatste stukjes wildernis die nu proper is gezet en dat doet wel veel. Nu nog wat inzaaien.

En ook een aftelkalender gemaakt voor onze reis naar Italië. Elke dag staat er wel iets op waar ze naar kan uitkijken, maar vooral naar het zwembad, de ijsjes en de lekkere pasta. Eigenlijk best nog wel fijn dat ik nu een week verlof heb en mee kan uitkijken in plaats van laptop toe en meteen vertrekken. Nadeel is wel dat ik de dag na terugkomst de laptop meteen moet openzwieren, maar het is wat het is.

Week op vakantie in denemarken.. die gluten ontwijken was een uitdaging. Ik heb zoveel medelijden met haar want haar zus is dan "omg kan ik dat of mag ik dat" en zij dan "ik ook?" --> Mja we zullen eens kijken, nee sorry gij kunt dat niet eten

en ik kan de ene geen zaken gaan ontzeggen omdat haar zus het niet mag eten. Maar aan de andere kant voelt de oudste zich dan constant buiten gesloten wat ze sowieso al veel harder voelt dan haar zus -_-

edit: gewoon nog maar de realisatie dat zoveel snoepjes, chips, etc "sporen van gluten" op de verpakking staan heeft.

Is het een allergie of intolerantie? Want ik dacht dat je voor intolerantie wel de producten met "kan sporen van ..." kan geven

edit: gewoon nog maar de realisatie dat zoveel snoepjes, chips, etc "sporen van gluten" op de verpakking staan heeft.

Is ze heel erg intolerant? Want sporen van gluten wil meestal gewoon zeggen dat er misschien sporen kunnen inzitten, maar het zit normaal niet in de ingrediënten van het product. Dat is nog iets anders dan "bevat gluten". Maar dus wel afhankelijk van hoe gevoelig ze is.

Edit: zoals hierboven ook gezegd wordt. Met de nuance dat zelfs voor een allergie er ook gradaties van gevoeligheid zijn.

Is ze heel erg intolerant? Want sporen van gluten wil meestal gewoon zeggen dat er misschien sporen kunnen inzitten, maar het zit normaal niet in de ingrediënten van het product. Dat is nog iets anders dan "bevat gluten". Maar dus wel afhankelijk van hoe gevoelig ze is.

Edit: zoals hierboven ook gezegd wordt. Met de nuance dat zelfs voor een allergie er ook gradaties van gevoeligheid zijn.
Is het een allergie of intolerantie? Want ik dacht dat je voor intolerantie wel de producten met "kan sporen van ..." kan geven

We zijn in het proces van dat uit te dokteren. Waar men ons gezegd heeft van nu alle gluten uit haar systeem te krijgen over de komende 2-3 maanden. Maar aangezien de tests blijkbaar een waarde van over de 120 gaf, waar 0-10 normaal is, lijkt het relatief serieus

Week op vakantie in denemarken.. die gluten ontwijken was een uitdaging. Ik heb zoveel medelijden met haar want haar zus is dan "omg kan ik dat of mag ik dat" en zij dan "ik ook?" --> Mja we zullen eens kijken, nee sorry gij kunt dat niet eten

en ik kan de ene geen zaken gaan ontzeggen omdat haar zus het niet mag eten. Maar aan de andere kant voelt de oudste zich dan constant buiten gesloten wat ze sowieso al veel harder voelt dan haar zus -_-

Hier is het dan iets "makkelijker". Oudste is diabeet. Die mag in principe alles eten maar alles heeft zijn tijdstip en hoeveelheid. Er zijn wel wat dingen waar je mee moet opletten en ook wel wat zaken die we niet meer geven, maar dat is eerder omdat hij er persoonlijk slecht op gereageerd heeft. Dat is gewoon uitzoeken uit ervaring.
Maar dan is dat ook de kleinste: "ik wil een ijsje." "Ja maar je moet nog een uur wachten tot broer ook kan." En dat kan het ook even spel zijn of "ja maar ik wil het nu" of "ik ben niet diabetes." Zeker met de jongste zijn autisme is dat ook af en toe een struikelblok.

Eerste keer kampje voor de dochter, 's morgens om 9u afzetten, 16u gaan halen.

Dat het veel te snel gaat zeg ik u.

Eerste keer kampje voor de dochter, 's morgens om 9u afzetten, 16u gaan halen.

Dat het veel te snel gaat zeg ik u.
dat is echt.

Gisteren de 3de voor het eerst op scoutskamp (2 oudere waren er al) voor 5 dagen. Nu enkel de dochter in huis. Zowel de vrouw, ik als de dochter hebben onze draai nog niet gevonden.

Dochter is enthousiast dat er een kindje komt slapen donderdag, maar dat het bij haar is en zij niet elders mag slapen, vindt ze dan weer spijtig.

Zij: En ga ik dan naar kindje zijn huis?
Ik: Nee, kindje komt naar ons.
Zij: ... En komt zijn huis dan mee naar ons?
Ik: Nee, dat kan niet, huizen zijn vast.
Zij: Ah ja mama, dat is juist. Huizen mogen we niet verschuiven he. Dat mag niet."

Morgen 2u rijden + 11u30 vliegen + 2.5 uur wachten + 1.5 uur vliegen. Lord have mercy.
Ja mannekes. Als je het middagdutje overslaat omdat je allerhande luchthaven-stuff moet doen, en je vlucht van 11u30 wordt plots een uur langer omdat ze een landingswiel moeten vervangen, weet je dat het plezant gaat worden.

En ja, de eerste uren allemaal ok. Dan begon ze wat te zeuren, en te proberen slapen, maar lukte niet. Paar keer herhaald tot het gewoon zombie-modus werd en naar een tekenfilm staren.

De meltdown was dan ook vrij legendarisch.

Daarna sliep ze wel zowat heel onze overstapperiode en 2de vlucht.

Ja mannekes. Als je het middagdutje overslaat omdat je allerhande luchthaven-stuff moet doen, en je vlucht van 11u30 wordt plots een uur langer omdat ze een landingswiel moeten vervangen, weet je dat het plezant gaat worden.

En ja, de eerste uren allemaal ok. Dan begon ze wat te zeuren, en te proberen slapen, maar lukte niet. Paar keer herhaald tot het gewoon zombie-modus werd en naar een tekenfilm staren.

Heeft die van u ook nog zoveel nood aan een middagdutje? Die van ons slaapt soms nog 2u (en dan moeten we gaat nog wakker maken). We wouden ze na de zomervakantie 100% naar school laten gaan, maar dat lijkt nog niet haalbaar.

I feel you man. Wij zijn ondertussen al 4 maal met onze dochter naar Zuid-Amerika gevlogen (12,5 uur enkel). Toen ze 5 maand, 11 maand, 23 maand en 3 was. Met name de laatste keer was "plezant".
Ze wou niet in haar stoel blijven zitten tijdens laden en opstijgen maar op de schoot van mama, helaas mag dat niet meer eenmaal ze hun eigen stoel hebben. Je raadt het al, drama tot en met. Het top punt, die airhosts beginnen zo van: "ja maar we zullen er wel bij blijven." Dude... Alsof ge onze dochter kent, dat gaat niet werken.
Uiteindelijk gans de landing geschreeuwd. Een landing dat nota bene een halfuur langer duurde omdat ze nog een extra cirkel moesten doen. Tjah. Andere passagiers natuurlijk niet blij. Ze waren vooral ambetant op de airhost (veel vuile blikken hun richting). Voor de rest was die vlucht relatief rustig en sliep ze zelf, maar niet veel, we wisselden steeds af om haar bezig te houden, maar tot op heden voelden die vluchten voor ons vaak als erg lang aan o_O

Heeft die van u ook nog zoveel nood aan een middagdutje? Die van ons slaapt soms nog 2u (en dan moeten we gaat nog wakker maken). We wouden ze na de zomervakantie 100% naar school laten gaan, maar dat lijkt nog niet haalbaar.
Op school sliep ze vaak nog een uurtje, maar als we ze thuis (zonder andere kindjes) de kans geven slaapt ze nog wel 2+ uur.

Overslaan gaat op zich wel, dan slaapt ze 's avonds vroeger, maar echt aangenaam is dat niet voor haar of voor ons op het einde :unsure:
I feel you man. Wij zijn ondertussen al 4 maal met onze dochter naar Zuid-Amerika gevlogen (12,5 uur enkel). Toen ze 5 maand, 11 maand, 23 maand en 3 was. Met name de laatste keer was "plezant".
Ze wou niet in haar stoel blijven zitten tijdens laden en opstijgen maar op de schoot van mama, helaas mag dat niet meer eenmaal ze hun eigen stoel hebben. Je raadt het al, drama tot en met. Het top punt, die airhosts beginnen zo van: "ja maar we zullen er wel bij blijven." Dude... Alsof ge onze dochter kent, dat gaat niet werken.
Uiteindelijk gans de landing geschreeuwd. Een landing dat nota bene een halfuur langer duurde omdat ze nog een extra cirkel moesten doen. Tjah. Andere passagiers natuurlijk niet blij. Ze waren vooral ambetant op de airhost (veel vuile blikken hun richting). Voor de rest was die vlucht relatief rustig en sliep ze zelf, maar niet veel, we wisselden steeds af om haar bezig te houden, maar tot op heden voelden die vluchten voor ons vaak als erg lang aan o_O
Hier kwam er gewoon een moment dat ze al 28 u wakker was ofzo en alles een drama was. Echt triest om te zien. Nu, de meeste medepassagiers snappen denk ik wel dat met zo'n kind vliegen geen kermis is. Soms zie je eens wat kwade blikken, maar ja, er is geen alternatief uiteindelijk. Je kan ze moeilijk pas op 6 jaar ofzo eens naar de de andere helft van de familie brengen.

Nu is het de jetlag overleven, en het probleem dat we hier allemaal in een kamer slapen en ze niet in haar eigen bed wil als wij in het andere liggen.

Kwartje R-calm geven? Denk dat dat vanaf 2 jaar mag en dan vallen ze in slaap. Uiteraard niet om ze stil te krijgen, maar wanneer ze op dat moment eigenlijk slaap nodig hebben.

Terug
Bovenaan