Mr.Anderson
Well-known member
Ik ben ook opgevoed zonder enige stimulans om iets van hobby of sport te doen.Wat ik me altijd afvraag: vragen kinderen erom om zo'n drukke agenda te hebben? Ik ben zelf ook helemaal "omgekeerd" opgevoed, mijn ouders stimuleerden dat niet echt dus ik had eigenlijk geen noemenswaardige hobby, buiten even tekenles tot ik een paar keer teveel liet weten dat ik liever thuis wou blijven om met Lego te spelenMijn moeder en later ook mijn vader waren veel thuis, en ik heb dan ook helemaal niet het idee dat ik veel gemist heb. Nuja, een sport zou ik mijn dochter graag laten doen, maar die én én én lijkt me een hoop stress en lopen terwijl kinderen zich ook wel eens mogen "vervelen".
De hobby's van de kinderen zijn gegroeid uit stimulans van ons + 'papa, vriendin x uit mijn klas gaat naar de KSA, mag ik ook?'
Zoon geeft nu al 3 weken aan dat hij de tekenles niet meer ziet zitten. Al ligt dat voor een groot deel aan de leerkracht. We gaan er dan ook gewoon mee stoppen. Ze mogen van ons alles proberen.
Mijn ouders hebben mij tot 18 jaar exact 0 keer gevoerd.
Zoals Sylverscythe zegt, mijn zoon is 5 jaar, ik laat die nergens alleen naartoe gaan.Ik heb de indruk, cfr. mijn eerdere opmerking naar @Mr.Anderson toe, dat het ook wel meer en meer het geval is dat kinderen meerdere activiteiten doen en al van vrij jong.
Bovendien is een training meevolgen voor mij absoluut geen straf. Ze zetten zich allebei elke training 100% in en genieten er ook van. Het is heel fijn om daar als vader te kunnen bij zijn.
Mijn moeder en later ook mijn vader waren veel thuis, en ik heb dan ook helemaal niet het idee dat ik veel gemist heb. Nuja, een sport zou ik mijn dochter graag laten doen, maar die én én én lijkt me een hoop stress en lopen terwijl kinderen zich ook wel eens mogen "vervelen".
ze is gaan lopen met zijn knuffel (waar ze al twee jaar niet naar gekeken had) met de boodschap "dat is MIJN beer".

ik weet nog dat wij vroeger een beurtrol hadden voor wie op de knopjes van de lift mocht drukken als we in het apartement aan zee waren. x mag de lift roepen wanneer we naar beneden gaan, y mag de lift roepen wanneer we naar boven gaan, en z mag in de lift op het knopje van de juiste vloer duwen.
En tbh, ik kan ze geen ongelijk geven, het is een afschuwelijk bitter goedje waarvan ik zelf nog een uur nasmaak heb gehad ondanks dat ik maar eens gewoon een tongpuntje geproefd heb..