Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Duur en niet altijd efficiënt zei een collega
Dus als gij een probleem hebt met uwe auto brengt gij die niet naar een garage? Die zijn ook duur en niet altijd efficiënt.

Ga er eens mee naar de huisdokter. Zij kunnen mogelijk een voorschrift voorzien waardoor dat argument “duur” al wat wat minder wordt. Niet altijd efficiënt zou kunnen, maar niet geschoten is altijd mis.

Hier was het overigens wel efficiënt met de logo.

Hier gaat de dochter met sprongen vooruit sinds ze naar de logo gaat. Wel specifiek iemand gezocht voor onze dochter haar problematiek. Heel blij dat ze die hulp heeft en dat ze zo vooruit gaat in haar praten en haar begrip van woorden.

Hier een 7 jarige die af en toe eens naar huis komt met ' heb geen vriendjes, willen niet met mij spelen,..'

Maar smorgens op de speelplaats zie je dan wel dat hij direct speelt met wat anderen. Ook al aan de juf gevraagd, maar die zegt ook dat hij goed in de groep ligt. Dito in de scouts of atletiek.

Hoe kun je daarbij helpen als ouder, als je kind het anders ervaart? Of gewoon gerust laten en niets op zeggen / sussen?

Onze crèche stopt er mee op 30 januari.. Echt een ramp. Iemand die weet van vrije plaatsen in de regio Wetteren, zuiden van Gent, Merelbeke of de Pinte?

Heb de laatste opmerkingen nog niet gelezen, dus mss is het al gezegd, maar onze kinderen gaan naar Okidoki. Ze hebben 6 vestigingen, waaronder 1 in de buurt van Wetteren en 1 in Zwijnaarde. De rest ook allemaal rond Gent.
Geen idee of er plaats is maar zeker de moeite waard om eens te horen

Hier een 7 jarige die af en toe eens naar huis komt met ' heb geen vriendjes, willen niet met mij spelen,..'

Maar smorgens op de speelplaats zie je dan wel dat hij direct speelt met wat anderen. Ook al aan de juf gevraagd, maar die zegt ook dat hij goed in de groep ligt. Dito in de scouts of atletiek.

Hoe kun je daarbij helpen als ouder, als je kind het anders ervaart? Of gewoon gerust laten en niets op zeggen / sussen?

Persoonlijk zou ik niet minimaliseren tegenover je zoon, maar eerder concretiseren: wie wil niet met je spelen? Waar? Wanneer? Allez niet zo vragen afvuren maar in een gesprek zijn gevoel proberen ruimte te geven en te kijken vanwaar het komt.

Vergeten hoe ambetant het slaappatroon (als je het zo kunt noemen) van een newborn is..

Gisterenavond/nacht telkens anderhalf uur wakker om te eten, dan maximaal anderhalf uur slapen, rinse & repeat.

Nu ligt dat kleine varken hier al vier uur te knorren terwijl we toch wakker zijn, en geef ik op een briefje dat hij straks weer continu wakker gaat zijn, zucht 😥

't is allemaal nog relatief doenbaar, maar die onderbroken nachten zijn toch slopend moet ik zeggen. Bij de eerste konden we links en rechts nog dutjes meepikken, maar met een driejarige zit dat er niet in helaas 🤷‍♂️

Persoonlijk zou ik niet minimaliseren tegenover je zoon, maar eerder concretiseren: wie wil niet met je spelen? Waar? Wanneer? Allez niet zo vragen afvuren maar in een gesprek zijn gevoel proberen ruimte te geven en te kijken vanwaar het komt.
Of omgekeerd, focussen op degene waarvan @Chelark007 of de juf weet dat ze wel spelen met hem.

De dochter heeft het alweer aan haar longen. Eerst met Sinterklaas en nu weer. Als het zo doorgaat kunnen we weer beginnen met Zitromax. Wij denken dat haar longen zo gevoelig zijn vanwege het RSV-virus dat ze gehad heeft in haar eerste jaar. Toen kreeg nog niet elk kind het vaccin helaas. Nu zou dat wel mogelijk zijn en zal de tweede het toch zeker krijgen.

De dochter heeft het alweer aan haar longen. Eerst met Sinterklaas en nu weer. Als het zo doorgaat kunnen we weer beginnen met Zitromax. Wij denken dat haar longen zo gevoelig zijn vanwege het RSV-virus dat ze gehad heeft in haar eerste jaar. Toen kreeg nog niet elk kind het vaccin helaas. Nu zou dat wel mogelijk zijn en zal de tweede het toch zeker krijgen.
Dat hadden ze ook gezegd van onze 2 de die 9 jaar gelden RSV had gehad op 6 maanden. Hij zal altijd gevoel blijven aan zijn longen. Maar hout vasthouden dat het in die 9 jaar nog nooit is geweest.

Dat hadden ze ook gezegd van onze 2 de die 9 jaar gelden RSV had gehad op 6 maanden. Hij zal altijd gevoel blijven aan zijn longen. Maar hout vasthouden dat het in die 9 jaar nog nooit is geweest.
Bij ons is het de hele winter gewoon een ramp. Ze zou wel eruit groeien, dus hopelijk betert het ooit, maar vooralsnog is het gewoon rampzalig. Het is ocharme 2 weken geleden toen ze serieus ziek is geweest (aan haar longen).

Veel beterschap voor de dochter, hopelijk is het rap beter. Dat kan slopend zijn, voor kind en ouders, zo telkens terug ziek worden. Hopelijk kan je vlot bij huisarts/pediater terecht en geven ze direct de goede medicatie voor.

Afgelopen weekend heeft de dochter voor het eerst naar haar school gefietst, toch 2.5km enkel. En trotst dat ze (en ik ook) was.

Veel beterschap voor de dochter, hopelijk is het rap beter. Dat kan slopend zijn, voor kind en ouders, zo telkens terug ziek worden. Hopelijk kan je vlot bij huisarts/pediater terecht en geven ze direct de goede medicatie voor.

Afgelopen weekend heeft de dochter voor het eerst naar haar school gefietst, toch 2.5km enkel. En trotst dat ze (en ik ook) was.
Ja, gelukkig wel. Rond Sinterklaas was het niet onze vaste kinderarts, maar ze was wel heel erg meedenkend. Schoonouders hebben ook een apotheek, dus op dat vlak wel geluk om snel te kunnen handelen. Maar het is idd vermoeiend. En ondanks de weinige slaa vannacht, was die kleine enorm vrolijk vanmorgen. Alleen wat moeite met de vrouw die met haar zwangerschap wat rust kan gebruiken. Hopelijk was het maar voor 1 nacht.

Ons zoontje start na de vakantie in het instapklasje en had vrijdag zijn laatste dag in de opvang. Ik had in het begin van de week gevraagd: starten er dan meteen nieuwe kindjes in de plaats van de 3 die in januari naar school gaan? En ze zeiden van niet, ik vond dat vreemd maar in de ochtendhectiek niet doorgevraagd.
Donderdag kwamen we ze tegen op de kerstmarkt van school. En daar kwam de aap uit de mouw, omdat ons zoontje toch vertrok, konden ze het ons wel vertellen. Ze houden met 2 de groepsopvang open; man en vrouw. En de man start vanaf februari met een nieuwe job. Met de 3 instappertjes in januari en een 4e in februari, moeten er alsnog 4 kindjes vertrekken! Hoe wordt dat beslist? Je zal maar bij de ‘gelukkige’ zijn die op enkele weken tijd een andere oplossing moet vinden. Zou niet graag in die ouders hun plaats zijn 🤯

Thuiswerken met de feestdagen. Dochterlief is al 7 keer binnengelopen om mij een knuffel te geven en rondjes te draaien met de bureaustoel. Vrijdag nog een keertje werken, maar dat zal toch op kantoor zijn. :unsure:

Gisteren het grote kerstfeest van mijn verre familie. Context: mijn vader was enig kind en zijn neven waren zijn "vervangbroers". Zo leerde ik die hun kinderen kennen, mijn achterneven en -nichten, die allemaal net iets ouder waren dan ik.

Jaren later wordt ik dan nog altijd uitgenodigd op het kerstfeest, wat eigenlijk het enige moment is waarop ik die zie, en hebben die allemaal zelf kinderen. De vrouw moest werken dus alleen met de dochter geweest en die heeft zich ongelooflijk goed geamuseerd. Was echt aandoenlijk om te zien.

Terug
Bovenaan