Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Vind de reacties op al die communicatie ook zo positief op de socials? Ale als ik een combi heb zou ik wel pissed zijn dat ik enkel de main kan zien morgen.

Kan mij ook voorstellen dat er heel wat dagtickets zijn die wel voor de main kwamen.
Nergens ook maar een woord over eventuele refunds te zien, maar dat is waarschijnlijk wel de opzet van alles koste wat kost te willen laten doorgaan.

Als je combi (dreamville) hebt bestaat de kans dat je enkel dreamville zal zien morgen en niet de main (allè in scenario 2 zelfs niks van het festivalterrein)

Staat nochtans duidelijk op de website.

Dreamville= main stage DJ's
De andere personen mogen op het festivalterrein en hebben toegang tot een pak meer stages en DJ's.
Ik had het daarnet in het nieuws anders verstaan. Nu dan wordt het net zo goed oneerlijk voor de mensen die voor de grote namen op de main komen.

Ik weet dat de line-up altijd aangepast kan worden en geen reden is ter compensatie. Maar hier komen de artiesten wel maar worden ze dan op een afgesloten stuk festival gezet waar niet iedereen kan komen.

Ik snap dat ze willen doorgaan, maar dit lijkt me evenzeer niet correct naar hun bezoekers. Het is ook niet dat TML maar 50€ kost.

Nieuw hoofdpodium wordt 70 meter breed en 8 meter hoog: "Geen vuurwerk"

Het nieuwe hoofdpodium dat vannacht vanaf 2 uur gebouwd wordt nadat de komende uren het afgebrande podium verder afgebroken wordt, zal kleiner zijn dan de vorige Mainstage. Volgens VRT nieuws zal het 70 meter breed en 8 meter hoog zijn. "Een ploeg van ons van 200 mensen start vannacht om 2 uur aan een podium dat toch impressionant zal zijn", zegt ex-Zillionbaas Frank Verstraeten, die het podium met zijn bedrijf mee levert. "Dat moet, want er moeten toch tienduizenden mensen kunnen staan."

En toch waren er hier genoeg die anderen als idioot wegzette omdat ze aanhaalde dat dit überhaupt een mogelijkheid kon zijn.

Ik had het daarnet in het nieuws anders verstaan. Nu dan wordt het net zo goed oneerlijk voor de mensen die voor de grote namen op de main komen.

Ik weet dat de line-up altijd aangepast kan worden en geen reden is ter compensatie. Maar hier komen de artiesten wel maar worden ze dan op een afgesloten stuk festival gezet waar niet iedereen kan komen.

Ik snap dat ze willen doorgaan, maar dit lijkt me evenzeer niet correct naar hun bezoekers. Het is ook niet dat TML maar 50€ kost.
De één heeft maar 1 stage en de grote namen en kan niet kiezen. De anderen hebben meerdere DJ's en niet de "grote" mainstage namen en kunnen uit meerdere stages/DJ's kiezen.

Als de personen op het festivalterrein ook nog eens een paar mainstage DJ's zouden krijgen, is dat toch echt helemaal oneerlijk. Hetgeen ze proberen lijkt me atm wel de beste noodoplossing.

Veel mensen die ik ken zitten niet op Dreamville, maar hebben wel een combiticket met camping inclusief.
Heb ik ook al vaak gehad, simpelweg omdat de rest al uitverkocht is. Denk ook dat TML bewust er te veel verkoopt daarvan, omdat ze weten dat mensen toch die 75€(?) extra betalen.

Nu ben ik benieuwd hoe ze dat morgen gaan doen in scenario B (which it will most likely be). Gaan ze de camping afsluiten en mensen zo daar houden? Of gaan ze aan de ingang tickets / bandjes scannen obv het aangekochte ticket. Want dan gaan er veel mensen, die niet op de camping zitten, ook niet binnen mogen. Dan wordt het daar ambras denk ik.

In het leven heb je soms gewoon pech. Niemand had verwacht dat zo een mainstage zou afbranden. Ze hebben een oplossing aangeboden, niet ideaal maar wat was het alternatief? Alles annuleren zou ook voor veel onvrede zorgen. Refunds kosten bakken geld voor een organisatie, iedereen wil volgend jaar toch ook nog een Tomorrowland? .

Het is zuur voor de mensen die zo een deel van hun artiesten mogelijk mist, maar anders was het helemaal niks.

Geven wel kans op onweer ook nog eens zaterdag/zondag. Kan ook nog een extra domper worden.

Het moet wel allemaal veilig kunnen.

Benieuwd welke stage ze zo snel zullen bouwen.

Nu ben ik benieuwd hoe ze dat morgen gaan doen in scenario B (which it will most likely be). Gaan ze de camping afsluiten en mensen zo daar houden? Of gaan ze aan de ingang tickets / bandjes scannen obv het aangekochte ticket. Want dan gaan er veel mensen, die niet op de camping zitten, ook niet binnen mogen. Dan wordt het daar ambras denk ik.
Ze zullen de bandjes scannen, dat gebeurt zowel aan de kant van Dreamville als de hoofdingang. Wie het verkeerde bandje heeft raakt er niet in. Aan de Dreamville kant zullen de hekken gewoon dicht zijn, dat is eenvoudig. Bij de hoofdingang zullen enkele heethoofden en ook onwetenden (toeristen zitten niet gekluisterd aan Vlaamse liveblogs) een rood licht krijgen.

Officieel kan je aan de andere kant buiten Dreamville maar die mensen komen uiteraard voor het festival en niet om nog eens naar de Carrefour of Colruyt te trekken. We spreken dus eerder over een lockout ipv opsluiting.

En toch waren er hier genoeg die anderen als idioot wegzette omdat ze aanhaalde dat dit überhaupt een mogelijkheid kon zijn.
Ik geef eerlijk toe dat ik niet dacht dat dat een haalbare kaart zou zijn. Echt wel chapeau om op zo korte tijd een volwaardige main uit hun hoed te toveren, alleen al qua technieken wordt dat een huzarenstukje, los van enige inkleding/decoratie (wat mij trouwens het "makkelijk" stuk lijkt, die zulken wel oude decorstukken, overschotten, test-uitvoeringen,... genoeg hebben rondslingeren)

Ik zie net dat interview op VTM. Daar zegt die inderdaad wel iets anders.

Die dame mogen ze toch ook direct buiten stampen zuh. Hoeveel verkeerde dingen / onduidelijkheden heeft die de afgelopen 24u al niet gezegd.
You have 1 job...

Die dame mogen ze toch ook direct buiten stampen zuh. Hoeveel verkeerde dingen / onduidelijkheden heeft die de afgelopen 24u al niet gezegd.
You have 1 job...
Ze is enkel bedreven in goed nieuws afdrammen. Ik herinner me nog de vorige crisis tijdens corona waar het verhaal ook met haken en ogen aan elkaar hing (de vage suggestie om enkel Europeanen toe te laten maar hoe en wat concreet kwam er dan niet uit). Een omroepster zoals in vervlogen tijden, voor crisis management zijn er geen geprepareerde fiches waar de communicatie alle richtingen uitgaat hoewel ze toch vaste lijnen herhaalt tov de zenders en kranten. Maar als er vragen komen is het inconsistent.

Zo is niet duidelijk wanneer bezoekers weten of het scenario 1 of 2 wordt, tegen 12 uur denkt ze van wel maar elders vermeldt ze dan "na een harde nacht hard werken" of "wanneer we klaar zijn".

Je mag gerust iets aankaarten, maar hier op het forum wordt er verwacht van beleefd te blijven.
Misschien omdat na meer dan 20 pagina's aan ongefundeerde meningen, veronderstellingen en andere zever van een bende narcisten ne mens zich afvraagt wat em hier eig aant lezen is? Echt serieus HLN niveau ze ...

Ik ga ff slapen om daar straks effectief iets nuttig te gaan bijdragen.
Discussieer hier gerust verder, maar van mij moet geen input meer verwachten.

Het ging hier al eens over die woordvoerster van TML maar eerlijk, dat is toch echt iemand die per ongeluk die titel gekregen heeft in plaats van boekhoudster. Ze klinkt zenuwachtiger dan eerstejaars marketing/communicatie/whatever studenten. Past in mijn ogen niet bij het imago van het festival. Goed, dat zal wel iemand zijn die er van het eerste uur bij is en heeft moeten meegroeien met het festival maar toch...

Misschien omdat na meer dan 20 pagina's aan ongefundeerde meningen, veronderstellingen en andere zever van een bende narcisten ne mens zich afvraagt wat em hier eig aant lezen is? Echt serieus HLN niveau ze ...

Ik ga ff slapen om daar straks effectief iets nuttig te gaan bijdragen.
Discussieer hier gerust verder, maar van mij moet geen input meer verwachten.
Dude, voel u in de eerste plaats niet zo aangevallen en laat die misplaatste projectie ook maar achterwegen.

Net op VRT nieuws Frank Verstraeten toch horen zeggen dat er met een ploegske van 200 man hard gewerkt wordt aan een nieuwe stage die pakweg 1/3 van de afgebrande stage zou zijn, dus an sich zeker niet klein te noemen.

Terug
Bovenaan