Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aan de andere kant, al twee keer een groot vuur, één keer zelfs tijdens de optredens, en al twee keer zelfs geen lichtgewonden, dat zou je ook zou kunnen zien alsof ze veiligheid echt wel serieus nemen en het onder controle hebben.
Volgens die logica moet je het dan ook voor Aalst Carnaval etc verplichten om te switchen, of film en theaterproducties.Zoals anderen hier zeiden: dat is een kwestie van geluk, twee keer een podium dat afbrandt in nog geen 10 jaar, vind ik toch een beetje veel...
en die podia van TML worden blijkbaar éénmaal herbruikt in Brazilië... knap, maar daarna toch de verbrandingsoven in.
Dergelijke feëriek spektakel, kan snappen dat mensen dat mooi vinden, maar in pakweg Disneyland of de Efteling kunnen ze dat met materialen die jaren meegaan. TML is wel het wegwerpequivalent daarvan, en de vraag is of dat moet blijven kunnen zonder voldoende veiligheidsmaatregelen tegen bijvoorbeeld brand.
Qua milieuaspect: de vele vliegreizen zullen sowieso een grotere impact hebben, tegelijkertijd: als de McDo & Quick (wat ik niet graag eet, daar niet van) hun eten niet meer in isomo doosjes mogen verpakken zoals in de jaren stilletjes, alle festivals moeten overschakelen naar duurzame drankbekers, waarom kunnen we TML dan ook niet verplichten zo'n constructie uit deftiger materiaal te maken en te recycleren op de één of andere manier?

Ook bij Prismax draaide alles op volle toeren. In hun kantoor in Mechelen werd een ‘war room’ ingericht. “We hebben met vijftien mensen een volledig nieuw design uitgewerkt”, zegt Corthout. “2D- en 3D-animaties, speciaal voor dit scherm. Meer dan drieduizend loops, die live gemixt worden.” En dat zonder te weten wat de dj’s zouden spelen. “Het is pure improvisatie. Onze visuals moeten live mee met de muziek. We gebruiken een speciaal systeem, maar dat van de originele mainstage met volledige 3D-sturing konden we dus niet inzetten.
At some point the screen went off.
Then they split it the display in half with a left-right mirorring.
Then they added live cam incrustation.
Then they added synced textures.
Then they synced the light colors with the screen colors.
Speaking about lightings:
First we had only white or blue fixed wash light.
Then they added flashing.
Then they activated the lyras / moving lights.
Then they added colors.
Then they synchronized the former fixtures on the buildings in front of the stage with the ones on the stage.
Then they added fixtures behind the stage to light up the ruins of the scaffolds.
And regarding the sound, obviously I'm at home watching the light so I can't judge, but we've seen the soundboyz going up to array towers 1 and 3 several time, probably for fixing/adjusting. Coincidence (or not?) that that moment they launched the zeppelin balloon so everybody was looking up to the sky, and the DJ started greeting the technicians and asked the crowed to cheer the team up.
Then they began added some pyros step by step as you mentioned.
I've also noticed that at the opening there were only 2 smoke machines with a light fog. Then they went to 2 x 4 smoke canons. At some point, gun 3 on the left stopped working. It was repaired later.
Then they were able to synchronized the smoke machines on the stage with the ones that were already installed on the sides and over the audience.
The team is building the show in real-time, without security margin as everything is live for the audience and live worldwide with thousands of viewers. It is absolutely fascinating!
Maar welk materiaal is minder ontvlambaar, recycleerbaar na verven en blootstelling aan de elementen voor al die weken? (Je zou het al uit aluminium platen moeten gaan maken.) Ik ga ervan uit dat de polystyreen van dat podium omwille van die reden niet rechtstreeks recycleerbaar is. Veel polystyreen kan weldegelijk worden gerycleerd als het niet gecontamineerd is.Zoals anderen hier zeiden: dat is een kwestie van geluk, twee keer een podium dat afbrandt in nog geen 10 jaar, vind ik toch een beetje veel...
en die podia van TML worden blijkbaar éénmaal herbruikt in Brazilië... knap, maar daarna toch de verbrandingsoven in.
Dergelijke feëriek spektakel, kan snappen dat mensen dat mooi vinden, maar in pakweg Disneyland of de Efteling kunnen ze dat met materialen die jaren meegaan. TML is wel het wegwerpequivalent daarvan, en de vraag is of dat moet blijven kunnen zonder voldoende veiligheidsmaatregelen tegen bijvoorbeeld brand.
Qua milieuaspect: de vele vliegreizen zullen sowieso een grotere impact hebben, tegelijkertijd: als de McDo & Quick (wat ik niet graag eet, daar niet van) hun eten niet meer in isomo doosjes mogen verpakken zoals in de jaren stilletjes, alle festivals moeten overschakelen naar duurzame drankbekers, waarom kunnen we TML dan ook niet verplichten zo'n constructie uit deftiger materiaal te maken en te recycleren op de één of andere manier?
Hoe krijgen ze dat ook zo snel geprogrammeerd & gesynced? "USB-stickske met de complimenten van de DJ", maybe, maar aan het aantal keren dat die op de Main hun set onderbreken om een of andere platitude door de mic te brullen, welk nut heeft vooraf programmeren dan nog?
Tzijn daar natuurlijk ook geen prutsers die de content maken voor het beeldmateriaal. Die hebben een bibliotheek waar ze al materiaal in hebben steken. Neem daar nog es een paar Wizards bij die echt kunnen toveren en ge hebt wel snel iets dat er al goed uit ziet.Respect voor het Licht & FX team om op zo'n korte tijd de boel live te krijgen. De LED-screens zullen wel gewoon wat presets tonen die ze manueel wat roteren, maar voor de rest, die zien dus pas sinds zonsondergang voor het eerst wat het effect van de setup van hun lichtinstallatie effectief is (en dat het goed is).
Hoe krijgen ze dat ook zo snel geprogrammeerd & gesynced? "USB-stickske met de complimenten van de DJ", maybe, maar aan het aantal keren dat die op de Main hun set onderbreken om een of andere platitude door de mic te brullen, welk nut heeft vooraf programmeren dan nog?
In de namiddag werd rondgetoeterd dat het festival de geluidsboxen van de Amerikaanse metalband Metallica mocht gebruiken. Maar dat bericht ontkent Corthout (CEO van Prismax). “Ze komen van bij Phlippo in Lier, ook een wereldspeler qua festivalspeakers. Het is wel zo dat die boxen zijn bevestigd op stalen constructies die Metallica heeft gebruikt voor zijn wereldtournee. Zo is er toch onrechtstreeks toch nog een beetje gitaargeweld aanwezig op de wei.”
/mierenneukmodus
Goh, 2 op 10 jaar. Het is maar hoe je het bekijkt. Want enkel naar België gekeken, tel ik 1 brand op uiteindelijk wel 41 festivaldagen (tot en met vandaag) x 17(?) podia = 697 "events" (potentieel platbrandbare locaties & -tijdstippen) = 0.14% opgefikt waarvan 0% slachtoffers of gewonden op 2.960.000 bezoekers so far.
lol, wat jij doet is meer mierenneuken dan ik doen. Effen een reeks kleine podia meetellen, en per festivaldag gaan rekenen... dit hoofdpodium is niet afgebrand op een festivaldag, dus misschien moeten we het niet meetellen?
Ik ben overigens verre van de enige met deze kritiek:
Maar leuk hoera-sfeertje van hoe snel men een nieuw podium heeft opgegooid (of dat allemaal veilig verlopen is zullen we maar niet over babbelen) en volgend jaar business as usual dan maar?
. Neem daar nog es een paar Wizards bij die echt kunnen toveren en ge hebt wel snel iets dat er al goed uit ziet.
Dat is toch gewoon smaak?Al dit gezegd zijnde, daar wordt toch een pakske rommel gedraaid op die mainstage, miljaar.
https://www.beyondgaming.be/threads/tomorrowland.25178/ Ik denk dat je hier moet zijn...Al dit gezegd zijnde, daar wordt toch een pakske rommel gedraaid op die mainstage, miljaar.
Bij pretparken worden dezelfde materialen gebruikt, zeker bij indoor attracties. Zo goed als alle darkrides zitten vol piepschuim als basis.
Als het op tml niet meer zou mogen, dan ineens ook alle carnavals afschaffen? Want ook daar weer exact hetzelfde.
En als we geen wegwerp materialen meer mogen gebruiken, dan ook best alles beurzen overal afschaffen? Daar wordt nog een pak meer weggesmeten terwijl daar al veel herbruikbare basis elementen gebruikt worden.
Praalwagens
Piepschuim wordt vaak gebruikt bij podiumbouw of praalwagens voor carnaval, maar Dutrieue noemt het “absoluut onduldbaar om het in dergelijke hoeveelheden te gebruiken als op Tomorrowland”.
Kan allemaal wel goed zijn dat er heel wat techniek en kunde achterzit.
Maar wordt de waarde van het licht in het geheel hier nu niet overschat? Een goeie lichtshow is een meerwaarde en voegt een extra laag toe.
Maar dat alles zo perfect georchestreerd is of toch net niet dat valt 99% van de menigte niet op hoor. Verschillende kleuren, effecten, fades etc. dan is het al magnifiek voor de meeste.
Mja, da's ook gewoon evolutie he al die technologie. Er wordt nu eenmaal met bepaalde technologieën gewerkt, zowel van lampen zelf tot de aansturing en alles ertussen.Kan allemaal wel goed zijn dat er heel wat techniek en kunde achterzit.
Maar wordt de waarde van het licht in het geheel hier nu niet overschat? Een goeie lichtshow is een meerwaarde en voegt een extra laag toe.
Maar dat alles zo perfect georchestreerd is of toch net niet dat valt 99% van de menigte niet op hoor. Verschillende kleuren, effecten, fades etc. dan is het al magnifiek voor de meeste.

Ik heb ook niet anders beweerd . . .lol, wat jij doet is meer mierenneuken dan ik doen.
Wat me logisch lijkt als je wil bepalen welk aandeel van de TML festiviteiten doorheen al de jaren geaffecteerd is geraakt. Je spreekt zelf ook over "een podium" dat afbrandt, niet "de mainstage", dus dan moet je al de rest ook meetellen.Effen een reeks kleine podia meetellen, en per festivaldag gaan rekenen...
Breng me niet op ideeën.dit hoofdpodium is niet afgebrand op een festivaldag, dus misschien moeten we het niet meetellen?
Dat kan. Maar da's eerder een argumentum ad populum.Ik ben overigens verre van de enige met deze kritiek: