Tour de France 2022

Nvm, had uw post compleet verkeer gelezen. Ik dacht dat je bedoelde dat Trek de enige WT-ploeg in de Tour was zonder serieuze klassementsman of sprinter. Nu ik het nog eens lees, snap ik niet goed hoe ik dat ervan heb gemaakt. 😅

Ik vind Wanty btw wel een heel goeie ploeg voor Merlier. Daar is de link met het veldrijden er ook nog eens én hun sprinter (Kristoff) bolt het af.
Tormans is weg he

Welke ploeg heeft meer ervaring met sprinters dan QS? Je kan toch moeilijk beter zitten. Beter 2e sprinter in een ploeg die weet hoe het moet en je vol omringd dan 1e sprinter in een ploeg die je aan je lot overlaat.

Welke ploeg heeft meer ervaring met sprinters dan QS? Je kan toch moeilijk beter zitten. Beter 2e sprinter in een ploeg die weet hoe het moet en je vol omringd dan 1e sprinter in een ploeg die je aan je lot overlaat.
Als topsprinter (en dat is Merlier toch wel) is de ambitie in principe toch wel van de Tour te rijden... of dat zou toch moeten.
Bij QS is die kans voor Merlier heel klein tenzij Jakobsen pech heeft en dat wens je die jongen echt niet toe, die heeft pech genoeg gehad voor de rest van zijn carriere samen. Puur naar ondersteuning en kwaliteit van sprinttrein kan je moeilijk veel beter zitten maar als je niet in de Tour geraakt ben je daar vet mee...
Aan de andere kant... met die kleuter mentaliteit bij Alpecin ben je ook niet veel natuurlijk.

Bora zonder Bennett! Een heel jaar een (goede) sprinttrein op punt zetten, maar dan net voor de Tour heel het roer moeten omgooien omdat je sprinter gewoon verre van goed genoeg is. Ergens wel jammer dat Meeus met zijn huidige vorm de kans dan niet geven, maar ook begrijpelijk dat ze dan maar vol voor Vlasov gaan.

Meeus zal de Vuelta wel terug mogen rijden zeker?

Ja afwachten nu natuurlijk. Kan goed zijn dat Bennett daar dan naartoe gaat. Er zijn ook wel heel veel Belgische eendagskoersen waar er tegen de o.a. Merlier en De Lie gespurt kan worden. Ook niet slecht voor de ontwikkeling natuurlijk.

Nee, dat zou misschien nog wel beter zijn, want de Vuelta heeft op het eerste zicht ook weet niet heel veel pure sprinterskansen?

Meeus zal geen GT rijden lijkt me. Vuelta is zwaar en rond die tijd liggen er heel wat sprintkoersen waar hij kans maakt om te winnen. Die haalt de komende jaren wel een overwinning in een GT.

Goh ja, zolang de definitieve selectie niet rond is, kan je maar hopen zeker? Temeer omdat Alaphilippe ook nog is uitgevallen/niet klaargeraakt.

Ik snap Quickstep enerzijds wel. Jakobsen is de upcoming man en intrinsiek zal hij nu wel beter zijn. Anderzijds, begrijp ik niet volledig de beslissing om al zo vroeg die keuze te maken. Het is toch ook wel jammer, voor de modale wielerfan, dat de uittredende groene trui er niet bij is, die bovendien ook het all-time-record had kunnen verbreken. Vooral omdat hij blijkbaar wel net op tijd de goede vorm te pakken heeft. Zijn persoonlijke ontgoocheling is toch zeer te begrijpen.

Wanty laat zich toch ook een beetje kennen. Hermans niet meenemen heeft echt maar met één ding te maken en dat is dat hij niet wilt bijtekenen. Weinig Belgisch aan die selectie ook. Goossens de alibibelg zeker :unsure:

Gelukkig nemen Lotto en Alpecin in mindere mate nog wat Belgen mee of het zou toch erg gesteld zijn. Mooi voor Capiot wel dat die mee mag met Arkea, had hij zelf niet verwacht (aangezien die genoeg Fransen moeten meenemen).

Goh ja, zolang de definitieve selectie niet rond is, kan je maar hopen zeker? Temeer omdat Alaphilippe ook nog is uitgevallen/niet klaargeraakt.

Ik snap Quickstep enerzijds wel. Jakobsen is de upcoming man en intrinsiek zal hij nu wel beter zijn. Anderzijds, begrijp ik niet volledig de beslissing om al zo vroeg die keuze te maken. Het is toch ook wel jammer, voor de modale wielerfan, dat de uittredende groene trui er niet bij is, die bovendien ook het all-time-record had kunnen verbreken. Vooral omdat hij blijkbaar wel net op tijd de goede vorm te pakken heeft. Zijn persoonlijke ontgoocheling is toch zeer te begrijpen.
Hij wist bij het tekenen van zijn contractverlenging dat hij niet naar de tour zou gaan. Aan Jakobsen is ook beloofd dat de tour voor hem was, anders zijn ze die ook kwijt eh. Dat Alaphilippe niet klaar geraakt doet daar toch weinig toe? Het was Jakobsen of Cavendish, niet beiden. Je laat Cavendish sprinten en dan moet die het afleggen tegen Philipsen terwijl je Jakobsen de sprint laat aantrekken? Hij heeft de kans gehad om die 35ste te pakken.

Zijn persoonlijke ontgoocheling kan ik zeker begrijpen maar die subtiele sneer naar zijn team hoeft toch helemaal niet. Dat is dezelfde ploeg die hem terug op de kaart gezet hebben.

Hij wist bij het tekenen van zijn contractverlenging dat hij niet naar de tour zou gaan. Aan Jakobsen is ook beloofd dat de tour voor hem was, anders zijn ze die ook kwijt eh. Dat Alaphilippe niet klaar geraakt doet daar toch weinig toe? Het was Jakobsen of Cavendish, niet beiden. Je laat Cavendish sprinten en dan moet die het afleggen tegen Philipsen terwijl je Jakobsen de sprint laat aantrekken? Hij heeft de kans gehad om die 35ste te pakken.

Zijn persoonlijke ontgoocheling kan ik zeker begrijpen maar die subtiele sneer naar zijn team hoeft toch helemaal niet. Dat is dezelfde ploeg die hem terug op de kaart gezet hebben.

Ik zeg niet dat ik zelf 2 sprinters zou meenemen hé, maar ik begrijp wel dat hij er nog op hoopte.

En sneren uitdelen, daar kent zijn broodheer ook wel wat van :unsure:

Ik denk dat hij liever had gezien, dat ze hem persoonlijk op de hoogte brachten. Hij insinueert nu, dat hij niets van de ploeg heeft vernomen, maar het op sociale media moest lezen.

Ik denk dat hij daardoor een beetje geirriteerd is, en niet het feit dat hij niet mee mag gaan (wat al quasi zeker was).

Jakobsen wist al in november bij de oefenstage dat hij naar de Tour mocht. Alsof Cav het dan ook niet weet dat hij de Giro en niet de Tour zou rijden. Dit is gewoon Cav. Niks mis mee natuurlijk mag wat teleurgesteld zijn dat hij niet naar de Tour gaat is en blijft een winner.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan