Tour de France 2022

Jij draait hier alles om he

ALS VDP zijn zinnen er op heeft gezet
VDP zet zijn zinnen nooit op een massasprint

Wat????? Jullie begonnen met dat VDP een uitdager voor het groen zou worden waarop wij zeiden dat dat niet het geval is aangezien VDP in de vlakke sprints geen punten zou pakken? Wat draaien we dan precies om?

Nu geef je dus eigenlijk toe dat VDP niet meedoet voor groen en dat Philipsen gewoon de sprinter wordt in de vlakke ritten? Wat wij dus al 2 dagen zeggen.

Wat????? Jullie begonnen met dat VDP een uitdager voor het groen zou worden waarop wij zeiden dat dat niet het geval is aangezien VDP in de vlakke sprints geen punten zou pakken? Wat draaien we dan precies om?

Nu geef je dus eigenlijk toe dat VDP niet meedoet voor groen en dat Philipsen gewoon de sprinter wordt in de vlakke ritten? Wat wij dus al 2 dagen zeggen.
Say what? Dat heb ik alvast NERGENS gezegd

Het ging om Philipsen voor Groen en dat hij punten ging pakken in ritten waar de rassprinters er af zijn
Daarop heb ik gezegd dat die ritten dan wss VDP gaat willen winnen en dus VDP de kopman is

En waarom Philipsen niet?

Kan evengoed een geaccidenteerd parcours aan en zal veel meer vrijheid hebben binnen zijn team om overal puntjes te gaan sprokkelen. Kan natuurlijk nog niet de nodige adelbrieven voorleggen die een Van Aert wel heeft, maar kan wel een gedegen tegenstander worden.
Omdat VDP voor die ritten de kopman gaat zijn?
En ik heb nog nergens een deftige uitslag van Philipsen gezien op een geaccidenteerd parcours eerlijk gezegd, even op PCS gekeken en daar zie ik er ook geen

Ik snap heel de discussie niet echt om eerlijk te zijn... er heeft hier niemand gezegd dat Mathieu niét de kopman is op aankomsten die hem liggen. Het is ook niet zo dat Mathieu de rechtstreekse lead-out gaat zijn voor Philipsen... misschien dat hij zich wel in de trein zet maar dat heeft weinig met kopmanschap te maken. Remco heeft zich dit seizoen bv ook al in de trein van Jakobsen gezet of zelfs lead-out gespeeld voor Alaphilippe...

Maar ik verwacht anderszijds ook niet echt dat Philipsen echt lead-out gaat moeten spelen voor Mathieu als hij zelf in een kansrijke positie staat voor groen... ik verwacht Mathieu eerlijk gezegd ook vooral heel actief in de overgangsritten zoals in die ene zotte rit vorig jaar met oa Van Aert ook mee die uiteindelijk werd gewonnen door... Mohoric was het zeker? Of zoals in de Giro dit jaar vaak deed, hopelijk met meer koersverstand en zonder blok, *cough* Girmay, aan zijn been.

PS: Ik heb soms het gevoel dat hier vooral gereageerd wordt op WIE een bepaalde post maakt ipv echt op de inhoud van die post. :unsure:

Als het op een sprint aankomt wordt de kaart Philipsen getrokken. Maar MVdP zal altijd zijn goesting mogen doen..
Het is wel duidelijk dat MVdP zich niet graag moeit in massaspurts. Dus die zal hij zeker aan ziich voorbij laten gaan, hij zal misschien wel efkes aantrekken tot ne km of 5 voor de streep.

Say what? Dat heb ik alvast NERGENS gezegd

Het ging om Philipsen voor Groen en dat hij punten ging pakken in ritten waar de rassprinters er af zijn
Daarop heb ik gezegd dat die ritten dan wss VDP gaat willen winnen en dus VDP de kopman is

En ik heb nog nergens een deftige uitslag van Philipsen gezien op een geaccidenteerd parcours eerlijk gezegd, even op PCS gekeken en daar zie ik er ook geen

Dit is geen zever, dat is gewoon een feit: Als VDP zijn zinnen ergens op zet is hij de enige kopman die dag

En vorig jaar is ook gewoon niet echt relevant.
1e sprint vallen ze al achter hen (toen was het voor Merlier), 2e sprint is het voor hem. Rit 7 was ook voor Jasper en daarna waren Merlier en VDP al naar huis
Als VDP zegt 'vandaag ben ik kopman' dan rijdt iedereen in zijn dienst en mag Jasper de sprint aantrekken als hem er nog bij is

Als Philipsen erbij is trekt VDP de sprint voor hem aan hoor en niet omgekeerd. VDP staat niet boven de ploeg of zo en is ook niet de klootzak die jullie er precies van proberen te maken die als een dictator over zijn ploeg heerst.

Als Philipsen erbij is trekt VDP de sprint voor hem aan hoor en niet omgekeerd. VDP staat niet boven de ploeg of zo en is ook niet de klootzak die jullie er precies van proberen te maken die als een dictator over zijn ploeg heerst.
Weet jij eigenlijk nog wel wat je aan het zeggen bent of ben je @Reverz zijn PS punt aan het bevestigen?

Zijn ritzege in de vuelta 2020 was toch een redelijk geaccidenteerd parcours, bijna 4500 hoogtemeters.

Subiet gaat Cavendish alsnog gaan. Al vermoed ik dat Senechal de vervanger zal worden.
Senechal is eerste vervanger, zei Lefevere. En als Jakobsen uitvalt komt Cav. Maar wat als er nog een tweede de start niet haalt? 🤔

Subiet gaat Cavendish alsnog gaan. Al vermoed ik dat Senechal de vervanger zal worden.

Waarschijnlijk. Zo geraakt de Franse kampioen dan toch nog in de Tour.

Spijtig voor De Clercq. Benieuwd hoeveel er nog gaan volgen de komende dagen...

Senechal is eerste vervanger, zei Lefevere. En als Jakobsen uitvalt komt Cav. Maar wat als er nog een tweede de start niet haalt? 🤔
Cavagna is de eerste vervanger volgens de reservelijst van de TDF.
Cavagna lijkt mij los van gelijk welke volgorde ook een logische vervanger voor Declerq. Enfin, Cavagna kan meer dan "eerste man die moet rijdené zijn maar leunt kwa type toch dichter aan bij Declerq dan Sénéchal lijkt mij.

Dus je kan ook renners oproepen die niet als reserve staan aangeduid?
Ik dacht van niet, tenzij corona anders bepaald heeft?
Normaliter geeft ge uw ploeg op en enkele reserves en kiest ge daaruit. En als die allemaal niet kunnen, dan start ge met renners minder.

Ik dacht van niet, tenzij corona anders bepaald heeft?
Normaliter geeft ge uw ploeg op en enkele reserves en kiest ge daaruit. En als die allemaal niet kunnen, dan start ge met renners minder.
Klinkt logisch. In dat geval zijn enkel Senechal en Cavendish een optie. Maar hier en op twitter zie ik plots de namen Cavagna en Cerny verschijnen als mogelijke vervangers?

Cavagna stond op de reservelijst, samen met Bagioli.
('t is wel een gedateerde lijst, maar wel eentje die officieel ingediend werd)
ROcJxnj.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan