Tour de France 2022

achtergrondfilmpje bij de introductie van quickstep :laugh:

UJvTHrE.png

Goh Reverz... Ik wil hier zelf niet te hard op ingaan om te kijken wat mogelijk is en wat niet. Maar vind je nu ook niet dat jouw veronderstelling veel straffer is? Namelijk dat Ploegdokters in de volle wetenschap van de mogelijke gevolgen van een coronabesmetting, de renners gewoon laten voortdoen met de zwaarste wedstrijd op de kalender?
Werd er tegen de renners die Tour niet gezegd dat ze tijdens hun test moesten wegtrekken om zo de test te skewen? Enfin, het kan altijd maar gezien de schaalgrote van verspreiding in najaar 2020 is het wel hoogst opvallend dat er niemand positief getest heeft toen.

Werd er tegen de renners die Tour niet gezegd dat ze tijdens hun test moesten wegtrekken om zo de test te skewen? Enfin, het kan altijd maar gezien de schaalgrote van verspreiding in najaar 2020 is het wel hoogst opvallend dat er niemand positief getest heeft toen.
Zeker opvallend, maar ze hadden ook wel verregaande maatregelen getroffen waardoor je wel kon spreken van een gated community.

En het peloton is zo loslippig, als er effectief toch positieven waren hadden we dat wss wel gewoon geweten.

Achja, nog een twee keer slapen voor de eerste gele trui van WVA

Ploegen waren toen echte hermetisch afgesloten bubbels met negatieve PCR test voor aanvang.
Dit is helemaal niet te vergelijken met hoe het de laatste weken/maanden eraan toe gaat.

Zowel in Giro, Ronde van Frankrijk en Vuelta werden de PCR-testen door de organisatie toch steeds vrij strikt afgenomen.
Er zal wel eens een uitzondering zijn waarbij de testafname niet perfect gebeurt, maar dat heb je evengoed in een ander testcentrum.

Starttijden morgen:
17u03: Filippo Ganna
17u04: Wout van Aert
17u05: Tadej Pogacar

Relatief vroeg dus allemaal. Te maken met het weerbericht en de toenemende kans op regen neem ik aan?

Van der Poel en Bissegger starten zelfs als eerste van hun team.

EDIT: weerbericht eens snel bekeken. Inderdaad meer kans op regen naarmate de dag vordert. Van der Poel en Bissegger zouden wel eens een heel goede zaak kunnen doen als het net na hun (harder) begint te regenen. Zowat alle grote namen starten in het eerste anderhalf uur. Slecht voor de TV uitzending wel. Winnaar zal snel gekend zijn.

Laatst bewerkt:
Wist niet dat de toppers zelf mochten kiezen. Ik dacht dat de laatste van elke ploeg door de organisatie werd aangeduid en de ploegen de rest mochten in vullen.

Het gaat nog een spannende strijd worden voor de tweede plaats achter Van Der Poel!
Vraag me af of hij al direct op zijn gele fiets gaat starten morgen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan