Tour de France 2022

Relatief vroeg dus allemaal. Te maken met het weerbericht en de toenemende kans op regen neem ik aan?

Van der Poel en Bissegger starten zelfs als eerste van hun team.

EDIT: weerbericht eens snel bekeken. Inderdaad meer kans op regen naarmate de dag vordert. Van der Poel en Bissegger zouden wel eens een heel goede zaak kunnen doen als het net na hun (harder) begint te regenen. Zowat alle grote namen starten in het eerste anderhalf uur. Slecht voor de TV uitzending wel. Winnaar zal snel gekend zijn.
Hangt weer van de bron af... google geeft regen vanaf de middag. Buienradar zegt van 22u pas... we gaan het zien. Hopelijk wel level playing field voor alle favorieten, dat zou het mooiste zijn.

Het gaat beginnen 😎 Heb er zin in. Hopelijk niet teveel invloed door Corona. Verwacht een mooie strijd in de meeste ritten.

Ik kijk er ook wel hard naar uit eigenlijk. Dit jaar helaas nog niet zoveel koersen kunnen zien, daarom waarschijnlijk. Hopelijk lukt het mij met de Tour wat beter.

Al zal vanavond live kijken al niet lukken :unsure: :(

Ik kijk er ook wel hard naar uit eigenlijk. Dit jaar helaas nog niet zoveel koersen kunnen zien, daarom waarschijnlijk. Hopelijk lukt het mij met de Tour wat beter.

Al zal vanavond live kijken al niet lukken :unsure: :(
Ik ben zelf op fietsweekend en vnv zal ook al niet lukken om te kijken. Normaal gezien wel luisteren via de radio.

We zitten op verlof in Annecy vanaf 11 juli.
Heb gezien dat op 13 juli de rit start in Albertville, een half uurtje rijden van waar we zitten.

Is het de moeite om eens naar de start te gaan kijken? Iemand ervaring mee? :)

Heb gezien dat op 13 juli de rit start in Albertville, een half uurtje rijden van waar we zitten.

Ik ga naar Wallers tijdens de 5e etappe. Start van een rit heb ik alvast nog nooit gedaan.

Bwa ja
Alle renners passeren op podium voor hun handtekening te zetten op startblad, de bussen staan er en kan je ook wel tussen wandelen normaal

Buienradar geeft regen vanaf 13:30 op den 3 uurs radar. Ze gaan er allemaal van hebben dus... Bissegger start als 8ste Mathieu als 12de. Het zou zomaar eens kunnen dat de winnende tijd om 16:30 al op de tabellen staat, anders zal het 17:20 worden.

Het meest markante aan de hele startlist is Pogacar om 17:05... alle andere topploegen zetten hun kopmannen zo vroeg mogelijk:
* Jumbo: Roglic > Vingegaard > Van Aert
* Ineos: Martinez > Thomas > Ganna
* FDJ: Gaudu > Kung

Maar bij UAE kiezen ze er voor om Bjerg en Langen eerst te laten rijden... vreemd. Groẞschartner voor Vlasov vind ik ook raar...

Is er iemand die in de ITTkansen van VDP geloofd? Sporza wilt precies de indruk wekken dat hij kans maakt.

@MrKend54l ?
Uiteraard. Heeft toch redelijk wat geinvesteerd in zijn TT, parcours met de vele bochten lijkt me ideaal voor hem. Als hij er zijn zinnen op heeft gezet zal hij mooie uitslag rijden denk ik.

Is er iemand die in de ITTkansen van VDP geloofd? Sporza wilt precies de indruk wekken dat hij kans maakt.

@MrKend54l ?
Ik denk toch ook top-5 en geef hem meer kans dan Pedersen die om onduidelijke reden in allerlei favorietenlijstjes opduikt. (het is een Deen en hij heeft gezegd dat hij geel wil, ok, maar dat maakt je niet plots een van de beste tijdrijders.)

Ik verwacht dat MVDP er toch ook dichtbij zal zijn. Winnen... daar zou ik geen geld op zetten, maar top 5 zou me niets verbazen.

Ik ben ergens wel verbaasd dat ASO op een bepaalde manier geen hand probeert te krijgen in de startlijst, want nu is de spanning van de tijdrit halverwege waarschijnlijk al helemaal weg.

Uiteraard. Heeft toch redelijk wat geinvesteerd in zijn TT, parcours met de vele bochten lijkt me ideaal voor hem. Als hij er zijn zinnen op heeft gezet zal hij mooie uitslag rijden denk ik.
Nieuw pak maar niet zelf in windtunnel gaan testen, op stage liever met MTB op pad dan met TT-bike (heeft er dacht ik nog altijd geen thuis).

Nee winnen zal toch enkel als de omstandigheden meezitten

Ik denk toch ook top-5 en geef hem meer kans dan Pedersen die om onduidelijke reden in allerlei favorietenlijstjes opduikt. (het is een Deen en hij heeft gezegd dat hij geel wil, ok, maar dat maakt je niet plots een van de beste tijdrijders.)
Ik denk nu ook wel dat hij een goede notering gaat rijden, aangezien hij toch nog steeds geel ambieert, maar winnen zie ik toch niet gebeuren.

Zelfs top vijf lijkt me erg ambitieus, Bisseger, Roglic, Kung, WVA en Ganna zouden in principe toch boven MVDP moeten eindigen lijkt me.

Ik verwacht dat MVDP er toch ook dichtbij zal zijn. Winnen... daar zou ik geen geld op zetten, maar top 5 zou me niets verbazen.

Ik ben ergens wel verbaasd dat ASO op een bepaalde manier geen hand probeert te krijgen in de startlijst, want nu is de spanning van de tijdrit halverwege waarschijnlijk al helemaal weg.
Wat hebben ze er aan als alle toppers in de regen rijden en niet aan de tijd komen van een renner van de 2e rij? Dan is de tijdrit ook halfweg gereden hé. En heb je een 'mindere' coureur in het geel.

Zelfs als de omstandigheden mee zitten (wat zeker kan), gaat hij toch heeeel sterk moeten zijn om Bissegger achter zich te houden.

Wat hebben ze er aan als alle toppers in de regen rijden en niet aan de tijd komen van een renner van de 2e rij? Dan is de tijdrit ook halfweg gereden hé. En heb je een 'mindere' coureur in het geel.
Dat is ook waar.

Al heb je nog altijd wel een beetje spanning, want wie weet komt er een topper toch nog in de buurt. Tenzij de omstandigheden zo verschillend zijn natuurlijk.

En je hebt het onderlinge duel tussen de toppers dan nog altijd wat toch iets meer richting primetime ligt. Tenzij dat laatste niet meespeelt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan