Tour de France 2022

Is er iemand die in de ITTkansen van VDP geloofd? Sporza wilt precies de indruk wekken dat hij kans maakt.

@MrKend54l ?
Maakt toch wel kans hoor. Ik zou mijn geld er niet op zetten omdat hij voorbij EN Ganna EN Wout EN Bissegger EN Roglic EN Kung moet... naar mijn gevoel komt de winnaar uit die eerste 3, dat zijn puur op papier de 3 sterkste tijdrijders van het pack (op dit parcours). Top 5 rijdt Mathieu hier wel vandaag volgens mij, sowieso in een kansrijke positie voor geel later deze week.

Ik vind wel dat er bijzonder weinig over Roglic gesproken wordt voor deze tijdrit. Er wordt van Roglic vaak en snel gedacht dat hij niet kan sturen maar das niet echt waar, hij is gewoon zenuwachtig in het pak. Kijk naar die tijdrit in het Baskenland waar hij Remco eigenlijk pas op afstand rijdt in de technische finale daar. Ook voor Roglic heb ik niet het gevoel dat hij gaat winnen maar wordt imo toch enorm onderschat... hij zit misschien niet zo mooi op die fiets maar het is verdomme een machine. Kijk naar Tokyo waar hij de verzamelde wereldtop eigenlijk belachelijk maakte en aan de finish de indruk gaf nog een rondje bij te doen, ander soort omloop wel maar toch.

Ik verwacht dat MVDP er toch ook dichtbij zal zijn. Winnen... daar zou ik geen geld op zetten, maar top 5 zou me niets verbazen.

Ik ben ergens wel verbaasd dat ASO op een bepaalde manier geen hand probeert te krijgen in de startlijst, want nu is de spanning van de tijdrit halverwege waarschijnlijk al helemaal weg.
Stel: de Tour organisatie zet van elke ploeg vandaag "DE kopman" als laatste starter.
De eerste renners starten droog maar de laatste 50 moeten in de regen rijden. Vingegaard & Thomas starten om 16:00 en rijden volledig droog, Martinez, Roglic & Pogacar moeten wachten tot 18:30 en moeten in het nat rijden... niet echt eerlijk toch?

Ik heb het liever zo hoor. Het laatste wat je wil zijn situatie zoals in de Giro 2020 waar er aan het begin van de tijdrit een heel sterke rugwind staat die na het eerste uur gaat liggen waardoor de mannen die in het 2de deel gewoon standaard een halve minuut aangesmeerd krijgen. Dat kan nu ook wel gebeuren maar dat hangt nu 100% af van keuzes van de ploeg en hun voorbereiding. Je ziet nu dat alle kleppers starten op een periode van een uur tijd, de weersomstandigheden binnen dat uur kunnen wijzigen maar het zou al moeten lukken dat dat nu juist het verschil gaat maken.

Laatst bewerkt:
Het zou geen technische tijdrit zijn, je kan volgens Bert De Backer (?) de bochten op volle snelheid nemen.

Het zou geen technische tijdrit zijn, je kan volgens Bert De Backer (?) de bochten op volle snelheid nemen.
Maar die reed op een stadsfiets tegen 20 km/u ofzo :unsure:

Ik had van Rolf Sorensen ook zoiets gelezen inderdaad. Enkel op 4km van de aankomst ligt er een wat technischer stuk of zoiets?
En ook gewoon veel bochten in totaal.

Blijkbaar toch al serieus aan het regenen daar. Kan alle kanten op, voor iedereen nat, toevallig een halfuurtje waar het wat droger is... Jammer toch.

Veel snelle bochten waar je veel tijd kan verliezen door de regen alleszins. Hopelijk blijft iedereen recht.

Maakt toch wel kans hoor. Ik zou mijn geld er niet op zetten omdat hij voorbij EN Ganna EN Wout EN Bissegger EN Roglic EN Kung moet... naar mijn gevoel komt de winnaar uit die eerste 3, dat zijn puur op papier de 3 sterkste tijdrijders van het pack (op dit parcours). Top 5 rijdt Mathieu hier wel vandaag volgens mij, sowieso in een kansrijke positie voor geel later deze week.

Effe serieus... Bissegger is een uitstekend tijdrijder, maar dit zeg je toch gewoon puur op basis van zijn tijdrit in de UAE tour, niet? Door de mangel genomen blijf ik Kung meer kansen toe dichten dan Bissegger (al zijn dat nog altijd geen grootse kansen)

Stel: de Tour organisatie zet van elke ploeg vandaag "DE kopman" als laatste starter.
De eerste renners starten droog maar de laatste 50 moeten in de regen rijden. Vingegaard & Thomas starten om 16:00 en rijden volledig droog, Martinez, Roglic & Pogacar moeten wachten tot 18:30 en moeten in het nat rijden... niet echt eerlijk toch?

Ik heb het liever zo hoor. Het laatste wat je wil zijn situatie zoals in de Giro 2020 waar er aan het begin van de tijdrit een heel sterke rugwind staat die na het eerste uur gaat liggen waardoor de mannen die in het 2de deel gewoon standaard een halve minuut aangesmeerd krijgen. Dat kan nu ook wel gebeuren maar dat hangt nu 100% af van keuzes van de ploeg en hun voorbereiding. Je ziet nu dat alle kleppers starten op een periode van een uur tijd, de weersomstandigheden binnen dat uur kunnen wijzigen maar het zou al moeten lukken dat dat nu juist het verschil gaat maken.
Voor mij hoeft dat ook niet voor alle duidelijkheid hoor. Ik zou, gezien de reputatie van ASO, verwachten dat zij wel in een bepaalde richting willen pushen.

Nu in jouw voorbeeld zou ik dan ook wel verwachten dat ze Thomas en Vingegaard als voorlaatste zetten van hun ploeg (of toch ergens in de laatste 3) ;)

Effe serieus... Bissegger is een uitstekend tijdrijder, maar dit zeg je toch gewoon puur op basis van zijn tijdrit in de UAE tour, niet? Door de mangel genomen blijf ik Kung meer kansen toe dichten dan Bissegger (al zijn dat nog altijd geen grootse kansen)

Bissegger heeft wel al wat meer stoten uitgehaald dan enkel in de UAE Tour hoor. Is gewoon een absolute topper in van die kortere tijdritten. Zijn grote doel van dit jaar was vandaag. Enige vraag is hoe die hersteld is van zijn Covid besmetting.

Bissegger vermorzelde vorig jaar de tegenstand ook in de Benelux Tour. En ok, dat was "maar" de Benelux Tour maar Kung, Asgreen & Dumoulin stonden daar allemaal op een zakdoek maar wel op zeer ruime achterstand van Bissegger (20", 21" & 23" respectievelijk). Bissegger kan wel wisselvallig zijn maar de kans is zeer groot dat hij heel zijn seizoen afgestemd heeft op deze 1ne dag...

Moest Bissegger hier straks winnen zou ik niet zeggen van "damn, totaal niet zien aankomen". Moest bv Pedersen winnen, die zoals hier in een aantal eerdere posts al aangehaald werd blijkbaar toch links en rechts genoemd worden dat zou voor mij een gigantische verrassing zijn. Er is namelijk geen enkele indicatie dat Pedersen ooit de capaciteiten heeft om een wereldtopper te kloppen, laat staan een stuk of 5. Als het echt van een Deen moet komen dan zal het Asgreen wel zijn lijkt mij (die ik zoals eerder gezegd vrij weinig kans geef).
Voor mij hoeft dat ook niet voor alle duidelijkheid hoor. Ik zou, gezien de reputatie van ASO, verwachten dat zij wel in een bepaalde richting willen pushen.

Nu in jouw voorbeeld zou ik dan ook wel verwachten dat ze Thomas en Vingegaard als voorlaatste zetten van hun ploeg (of toch ergens in de laatste 3) ;)
Maar vaak kiezen ze gewoon 1 man van elke ploeg die specifiek als laatste moet rijden en de rest is free for all... dus in zulk scenario ontspringen Thomas (of Martinez) & Vingegaard de dans wel.

Bissegger vermorzelde vorig jaar de tegenstand ook in de Benelux Tour. En ok, dat was "maar" de Benelux Tour maar Kung, Asgreen & Dumoulin stonden daar allemaal op een zakdoek maar wel op zeer ruime achterstand van Bissegger (20", 21" & 23" respectievelijk). Bissegger kan wel wisselvallig zijn maar de kans is zeer groot dat hij heel zijn seizoen afgestemd heeft op deze 1ne dag...
Is waar, maar Kung won een week later wel het EK voor Ganna, Evenepoel en Bissegger...

En Bissegger is al regelmatig geklopt door Kung op korte afstanden. We zullen het straks wel zien!

Blijkbaar toch al serieus aan het regenen daar. Kan alle kanten op, voor iedereen nat, toevallig een halfuurtje waar het wat droger is... Jammer toch.

Veel snelle bochten waar je veel tijd kan verliezen door de regen alleszins. Hopelijk blijft iedereen recht.
Komt nog wel stevige bui op Kopenhagen af.
Lijkt me dat iedereen die tussen 4 en 5 start, al zeker regen gaat krijgen. Ook daarna lijkt het nog verder te regenen.

Hopelijk blijft iedereen rechtop.

Bisseger was vorige tour in de eerste tijdrit 50s achter VDP eh.
Allez ik bedoel maar om nu zomaar even te zeggen dat je hem er altijd boven zet, ik weet het zo niet hoor.
Puur op basis van de benelux tour en UAE hem zo hoog te plaatsen is straf.
Zeker omdat VDP dit jaar nog 2de en 3de werd in de giro ITT’s. En rekening houden dat geel pakken zijn doel is.

Ik acht persoonlijk de kans groter dat VDP sneller zal zijn dan hem. Maar winnen zal niet evident zijn.
Van Aert is de betere tijdrijder op papier, Küng ook.

Ik zie hier net beelden van een bocht op het parcours. Er staat een laagje water over heel de baan en het wegdek schuimt (lijkt op zeep). :laugh: Dit is ongezien en levensgevaarlijk om er op volle snelheid met een tt-fiets over te vlammen. Als dit representatief is voor het hele parcours, kan vandaag de helft al naar huis.

Ik zie hier net beelden van een bocht op het parcours. Er staat een laagje water over heel de baan en het wegdek schuimt (lijkt op zeep). :laugh: Dit is ongezien en levensgevaarlijk om er op volle snelheid met een tt-fiets over te vlammen. Als dit representatief is voor het hele parcours, kan vandaag de helft al naar huis.
Ongezien? Kijk jij zo weinig wielrennen?

G2eqLtknBaKYpL6Z9cMoWW-1024-80.jpg.webp

Bissegger al bijna tegen de grond. Misschien is hij vanaf nu ook onbewust voorzichtiger...

Wie durft het meest van de favorieten?

EDIT: oei, nu echt tegen de grond. Dat is de eerste die we al kunnen schrappen...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan