Tour de France 2022

Kunnen ze eens geen Tour doen zonder bergen maar met 7 kasseiritten? :unsure:
Altijd die commentators en mensen met dat zagen over de controverse, met name dat een klassementsman de tour kan verliezen op de kasseien met een val of lekke band. Alsof dat... niet kan gebeuren in een gevaarlijke afdaling? Dat is koers, en kasseien maakt deel uit van de wielertraditie in Frankrijk, dus is een essentieel onderdeel van de Tour de France.

Lol Israel dus.

Ik zag nochtans Wallonie-Bruxelles als sponsor ergens?

Vingegaard geen meter kop hé, Vlasov idem. Pogacar zijn kopke hing toch redelijk scheef aan de finish daar.

Maar in de eindafrekening gaat het wrs toch niet uitmaken.
Ja, was redelijk duidelijk toen Stuyven daar overnam. Zat een stuk meer snee op.

Boasson Hagen :rofl: Wat deed die allemaal in die laatste km.
Gezien Powless aanvalde, en niemand achter Powless reed, moest iemand iets proberen, anders wint hij. En je weet ook niet of hij terug zou vallen of niet. Iedereen is eigenlijk veel te vroeg aangegaan, zeker na een moordend zware rit waar iedereen stikkapot zat. Zelfs Pogacar en Stuyven kwamen geen meter dichter bij de kopgroep in de laatste 10-15 km.

Dat zie je wel vaker in een P-R, denk aan de Roubaix van 2020 waar VDP en co ook niet dichterkwamen tot de rest vanzelf terugviel door pech (Moscon vooral dan).

Als je wilt winnen in een kasseiklassieker of kasseirit en je naam is niet VA/VDP of een favoriet, altijd de kopgroep kiezen, altijd.

Die supporters trouwens aan de kant bij die barricade bij Küng en later val van Roglic/Ewan... Als fan aan de kant ga je dat toch altijd aan de kant leggen, voor de veiligheid v/d renners, of je nu supporter of organisatie bent... Maar niemand met een greintje verantwoordelijkheid daar.

Jumbo heeft hier toch wel een steek laten vallen, hadden ze gewoon de koers in handen genomen met gans de ploeg, hadden ze geen halve rit moeten brandjes blussen overal, vooral met een zorgenkind als Roglic die wrs nog zou in slagen om tegen een penguin te rijden op de noordpool.

Alle respect voor zijn palmares maar op dat vlak is dat toch echt wel een kopman die veel te veel nodig heeft,
een pogi heeft geen ploeg en trekt gewoon zijn plan.

edit: Roglic zijn schouder uit de kom blijkbaar, zucht.

Wel blij dat ik een halve dag genomen heb, wat een chaotische etappe :crazy: .
Als Vdp fan ook wel jammer, maar was wel te verwachten na gisteren.

Jumbo heeft hier toch wel een steek laten vallen, hadden ze gewoon de koers in handen genomen met gans de ploeg, hadden ze geen halve rit moeten brandjes blussen overal, vooral met een zorgenkind als Roglic die wrs nog zou in slagen om tegen een penguin te rijden op de noordpool.

Alle respect voor zijn palmares maar op dat vlak is dat toch echt wel een kopman die veel te veel nodig heeft,
een pogi heeft geen ploeg en trekt gewoon zijn plan.

edit: Roglic zijn schouder uit de kom blijkbaar, zucht.
Toch enorm kort door de bocht niet? Vingegaard heeft stukken omdat ze tegen zijn versnelling rijden en word dan zo snel als mogelijk geholpen. Dat hij dan in alle hectiek op Nathan zijn fiets springt..
Roglic zat gewoon bij de eerste 10 en heeft alle pech van de wereld met die strobaal. Al die dingen gebeuren ook al ze met een kleinere groep zitten vanvoor.

Gezien Powless aanvalde, en niemand achter Powless reed, moest iemand iets proberen, anders wint hij. En je weet ook niet of hij terug zou vallen of niet. Iedereen is eigenlijk veel te vroeg aangegaan, zeker na een moordend zware rit waar iedereen stikkapot zat. Zelfs Pogacar en Stuyven kwamen geen meter dichter bij de kopgroep in de laatste 10-15 km.

Dat zie je wel vaker in een P-R, denk aan de Roubaix van 2020 waar VDP en co ook niet dichterkwamen tot de rest vanzelf terugviel door pech (Moscon vooral dan).

Als je wilt winnen in een kasseiklassieker of kasseirit en je naam is niet VA/VDP of een favoriet, altijd de kopgroep kiezen, altijd.
Hij moet gewoon direct reageren hè. Intrinsiek is hij duidelijk de snelste, dat wisten die andere twee ook daarmee dat ze niets doen. Hagen moet daar gewoon direct op dat wiel van Powless zitten. Wat hij nu gedaan heeft is veel te laat en is Powless doen verliezen om nog een kans te geven aan die andere twee.

Hij moet gewoon direct reageren hè. Intrinsiek is hij duidelijk de snelste, dat wisten die andere twee ook daarmee dat ze niets doen. Hagen moet daar gewoon direct op dat wiel van Powless zitten. Wat hij nu gedaan heeft is veel te laat en is Powless doen verliezen om nog een kans te geven aan die andere twee.
Je hebt gelijk.

Toch enorm kort door de bocht niet? Vingegaard heeft stukken omdat ze tegen zijn versnelling rijden en word dan zo snel als mogelijk geholpen. Dat hij dan in alle hectiek op Nathan zijn fiets springt..
Roglic zat gewoon bij de eerste 10 en heeft alle pech van de wereld met die strobaal. Al die dingen gebeuren ook al ze met een kleinere groep zitten vanvoor.
Afgezien van Jonas, ok pech kan gebeuren, ma ik hoor hier net in het interview met Wout dat ie zich in de groep heeft gezet omdat hij het parcours niet safe vond, om dan te vallen in het pak..

Voor een pro ploeg als Jumbo, die wrs wel het parcours verkend hebben (mag ik hopen) is dat toch uiterst bizar. Vooral als je dan bijkomstig met een kopman als Roglic in de gelederen zit die altijd wel iets tegenkomt.

De mannen moeten kunnen natuurlijk, maar neem gewoon de koers in handen, maak ze hard, met de ganse ploeg vooraan zodat een roglic meer afgeschermd is. Nu zaten daar nog gasten als Ewan tussen, die er ook weer bijlag..

Zet u gewoon vooraan, dan zie je alle obstakels, wegversmallingen, vluchtheuvels, direct nen hoop gezever minder. Valt er iets voor, kan je direct schakelen, tempo peloton drukken, mannen laten uitzakken, etc. Nu hebben ze eigenlijk ganse rit achter de feiten aangereden ..

Laatst bewerkt:
Iemand met meer kennis : Wat is de reden dat een Jasper Stuyven blijft doorfietsen, zelfs als op een moment blijkt dat de rit winnen er niet meer in zit? Ik ga er vanuit dat voor hem het eindklassement niet uit maakt? Of is die veronderstelling fout?

Iemand met meer kennis : Wat is de reden dat een Jasper Stuyven blijft doorfietsen, zelfs als op een moment blijkt dat de rit winnen er niet meer in zit? Ik ga er vanuit dat voor hem het eindklassement niet uit maakt? Of is die veronderstelling fout?
Ik voel me niet aangesproken door uw eerste zin maar: Ge weet nooit wat er kan gebeuren, als je niet blijft rijden win je zeker nooit.
Op een gegeven moment stond hij ook dichter bij geel, ook nu "maar" een minuut. Je weet nooit wat er kan gebeuren en dan heb je plots heel.

Wat is de reden om niet door te rijden?

Afgezien van Jonas, ok pech kan gebeuren, ma ik hoor hier net in het interview met Wout dat ie zich in de groep heeft gezet omdat hij het parcours niet save vond, om dan te vallen in het pak..

Voor een pro ploeg als Jumbo, die wrs wel het parcours verkend hebben (mag ik hopen) is dat toch uiterst bizar. Vooral als je dan bijkomstig met een kopman als Roglic in de gelederen zit die altijd wel iets tegenkomt.

De mannen moeten kunnen natuurlijk, maar neem gewoon de koers in handen, maak ze hard, met de ganse ploeg vooraan zodat een roglic meer afgeschermd is. Nu zaten daar nog gasten als Ewan tussen, die er ook weer bijlag..

Zet u gewoon vooraan, dan zie je alle obstakels, wegversmallingen, vluchtheuvels, direct nen hoop gezever minder. Valt er iets voor, kan je direct schakelen, tempo peleton drukken, mannen laten uitzakken
Die val van VA kan u wel in volgen maar die kwam ook gewoon terug van een plaspauze. Dat kan dus altijd gebeuren.
Het geval Roglic echt niet akkoord. Die zaten vooraan in een kleinere groep al. Er ligt daar iets op de baan wat daar niet mag zijn. Dat is gewoon niets anders dan pech. Als Ewan daar niet zit is het gewoon iemand anders die daardoor tegen de grond gaat.

Beetje goodwill kweken bij Pogacar ook. Kan altijd ooit eens van pas komen.

Wat is de reden om niet door te rijden?
Krachten sparen is dan de obvious reden leek me, aangezien de tour best nog lang is.
Hij was toch goed aant doorrijden, ook nadat het zichtbaar werd dat het niet meer voor ritwinst was, kost toch zeker wat krachten?

Maar alleszins bedankt voor de andere inzichten!

Afgezien van Jonas, ok pech kan gebeuren, ma ik hoor hier net in het interview met Wout dat ie zich in de groep heeft gezet omdat hij het parcours niet safe vond, om dan te vallen in het pak..

Zet u gewoon vooraan, dan zie je alle obstakels, wegversmallingen, vluchtheuvels, direct nen hoop gezever minder. Valt er iets voor, kan je direct schakelen, tempo peloton drukken, mannen laten uitzakken, etc. Nu hebben ze eigenlijk ganse rit achter de feiten aangereden ..

Het is niet omdat Jumbo gisteren de Tour even deed lijken alsof het PCM is, dat dat ook echt zo is hé. Zo simpel is het allemaal niet, het is geen videogame. Roglic was al bijna geisoleerd omdat zowat iedereen bij Vingegaard zat. Peloton was gewoon serieus uitgedund op dat moment. Nog een 25tal man. Roglic, Ewan en Haig vallen daar door pure pech.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan