Tour de France 2022

Pogacar gaat zo nog de grootste concurrent worden voor de groene trui.

Rare uitleg van Benoot. So what als er een grote groep van 20 man wegrijdt, nu ben je de gele trui ook kwijt. Je kan toch ook gewoon pokeren. Misschien moeten ze stoppen met doen alsof ze de topfavoriet in rang hebben.

Ik had VA ook liever nog een dag in het geel gezien, maar op zich heeft hij nu wel gedaan waarvoor hij gekomen is, wat meer afstand genomen voor de groene trui.

Voor hetzelfde geld eindigt hij bij die tussensprint na Philipsen en Jakobsen.

Ik had VA ook liever nog een dag in het geel gezien, maar op zich heeft hij nu wel gedaan waarvoor hij gekomen is, wat meer afstand genomen voor de groene trui.

Voor hetzelfde geld eindigt hij bij die tussensprint na Philipsen en Jakobsen.
En pakt hem er 50 aan de meet :unsure:

Nee groen kan hem niet meer ontsnappen als hem Parijs haalt

Waarom hebben sommigen hier kritiek op VA? Dit is weldegelijk de ploeg die hem heeft doorgegeven om tot het gaatje te gaan.
Hij volgde gewoon de ploeginstructies. Dat die dan slecht zijn, OK, maar daar kan VA toch niets aan doen? :unsure:

Nu goed, groen zal wel binnen zijn zeker? Nu de gele trui. Maar dat wordt lastiger.

Morgen persconferentie van onze minister van energie: Wout gaat gans België van groene stroom voorzien voor gans de winter door wat extra trainingen op zijn rollen!

Of wilde TJV nu dat UAE morgen al start met controleren? Afwisselend WVA en Roglic in de vlucht de komende dagen ofzo?

Want dan snap ik het wel. UAE echt laten werken en Pogacar laten pareren, waarom.niet.

Pogacar gaat zo nog de grootste concurrent worden voor de groene trui.

Rare uitleg van Benoot. So what als er een grote groep van 20 man wegrijdt, nu ben je de gele trui ook kwijt. Je kan toch ook gewoon pokeren. Misschien moeten ze stoppen met doen alsof ze de topfavoriet in rang hebben.
Die uitleg van Benoot slaat inderdaad nergens op. Alsof ze als enige ploeg hadden moeten werken. BikeExchange had sowieso ook wel gewerkt voor Matthews, Ineos voor Pidcock, Bahrain mss voor Teuns...

Ik snap het idee an sich wel, maar als je ziet dat je maar 2 man meekrijgt en het duidelijk wordt dat het niks gaat worden dan moet je gewoon stoppen en u terug laten inlopen. Als ik deze aankomst bekijk dan denk ik toch echt dat dit een free win was geweest voor Van Aert als 'm nog in dat groepje zat.

Daarnaast moeten ze in mijn ogen de koers niet dragen/controleren in de bergritten, dus hadden ze vandaag toch wel een inspanning kunnen leveren om Van Aert de sprint te laten winnen, neen?

BikeExchange had sowieso ook wel gewerkt voor Matthews, Ineos voor Pidcock, Bahrain mss voor Teuns...

Huh? Die hebben nu zelfs niet gewerkt?

Akkoord dat ze misschien best 2 keer hadden nagedacht toen ze zagen dat ze maar met 3 weg waren wel, maar Van Aert wilde die rit winnen en Jumbo wilde niet controleren. Dus moest Van Aert mee zitten. Jammer dan dat het niet lukte met een grotere groep.

Huh? Die hebben nu zelfs niet gewerkt?

Akkoord dat ze misschien best 2 keer hadden nagedacht toen ze zagen dat ze maar met 3 weg waren wel, maar Van Aert wilde die rit winnen en Jumbo wilde niet controleren. Dus moest Van Aert mee zitten. Jammer dan dat het niet lukte met een grotere groep.
Ik heb jammer genoeg amper iets gezien van de rit, maar welke ploegen hebben dan gewerkt? Ik ging er namelijk wel vanuit dat bovenstaande ploegen dat wel zouden doen. Toch echt een Matthews aankomst dit, idem voor Pidcock aangezien Ineos toch eerder voor etappes ging gaan.

Anyway als er een andere groep weg was en Jumbo ging achtervolgen hadden ze misschien gewoon meegedaan, daar doelde ik op.

En ja, maar laat u dan inlopen en probeer het nog eens om eventueel en man of 2 a 3 extra mee te krijgen. Dit was jammer genoeg onbegonnen werk.

Ik heb jammer genoeg amper iets gezien van de rit, maar welke ploegen hebben dan gewerkt? Ik ging er namelijk wel vanuit dat bovenstaande ploegen dat wel zouden doen. Toch echt een Matthews aankomst dit, idem voor Pidcock aangezien Ineos toch eerder voor etappes ging gaan.

Anyway als er een andere groep weg was en Jumbo ging achtervolgen hadden ze misschien gewoon meegedaan, daar doelde ik op.

En ja, maar laat u dan inlopen en probeer het nog eens om eventueel en man of 2 a 3 extra mee te krijgen. Dit was jammer genoeg onbegonnen werk.

Alpecin, Bora en EF hebben achtervolgd.
BEX rijdt echt nooit voor Matthews, en Ineos is hier niet voor Pidcock.

Gegokt en verloren zeker, achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten. Zoals het nu is het verlopen is het eerder een wat knullige actie, maar voor hetzelfde geld krijgen ze wel de ruimte, wint hij hier en vindt iedereen het een geweldige actie.

Op einde heeft BEX wel gereden

Ja toen het 100% zeker was dat Wout ingehaald ging worden, met andere woorden toen het zware werk al was opgeknapt door andere ploegen. De heuvelzone (laatste 15km) was zelfs al begonnen vooraleer die naar voren kwam als het me goed herinner. Denkt dat dat dus meer te maken had met vanvoor proberen te zitten dan echt achtervolgen.

Punt is toch dat als Van Aert niet mee was geweest de kans heel groot was dat iedereen naar Jumbo ging kijken. Beetje het nadeel van dat VdP slecht is en Alaphilippe hier niet is want anders zouden ze altijd een bondgenoot hebben op zo een aankomsten. Intermarché zal in zo een ritten in de toekomst ook wel willen controleren met Girmay.

Het is toch ook niet de eerste keer dat de tactiek of strategie van Jumbo Visma langs alle kanten rammelt. Die ploegleiding daar zijn precies niet van de snuggerste.

Patrick Lefebvre zie je toch nooit zo'n verkeerde inschattingsfouten maken.

Het is toch ook niet de eerste keer dat de tactiek van Jumbo Visma langs alle kanten rammelt. Die ploegleiding daar zijn precies niet van de snuggerste.

Patrick Lefebvre zie je toch nooit zo'n verkeerde inschattingsfouten maken.
PatLef is manager van de ploeg en geen ploegleider.
Voor alle duidelijkheid is de tactiek bepalen niet aan hem, daar heeft hij de technische staf voor.

Daarbij nu afgeven op de tactiek, maar als het goed uitdraait zijn het ineens geniën.
Soms werkt het plan niet en dat is jammer, maar er is altijd wel een plan natuurlijk.

Gegokt en verloren zeker, achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten. Zoals het nu is het verlopen is het eerder een wat knullige actie, maar voor hetzelfde geld krijgen ze wel de ruimte, wint hij hier en vindt iedereen het een geweldige actie.
Fuglsang eindigt gewoon op 5 seconden van Pogacar. Ik denk wel dat we mogen zeggen foute tactiek.

Als je met 3 wegrijdt kan je er ook voor kiezen om het gat op 1 minuut te houden in de hoop dat er nog andere renners de brug slaan. Nu blijven doorrijden was gewoon het doodvonnis voor zijn gele trui en vooral een gemiste kans op een ritzege.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder ik de raid en het blijven doorrijden begrijp.

Het ego wil ook wat hé :p. Het op je eentje het peloton zo lastig maken moet lekker kicken zijn. Is het wijs nee maar soms eens iets doen gewoon omdat je het kan kan ook leuk zijn zeker.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan