Tour de France 2022

PatLef is manager van de ploeg en geen ploegleider.
Voor alle duidelijkheid is de tactiek bepalen niet aan hem, daar heeft hij de technische staf voor.

Daarbij nu afgeven op de tactiek, maar als het goed uitdraait zijn het ineens geniën.
Soms werkt het plan niet en dat is jammer, maar er is altijd wel een plan natuurlijk.
Ken je Patrick Lefebvre de ploegleider dan niet??

Het ego wil ook wat hé :p. Het op je eentje het peloton zo lastig maken moet lekker kicken zijn. Is het wijs nee maar soms eens iets doen gewoon omdat je het kan kan ook leuk zijn zeker.
Als Vingegaard en roglic morgen alleen zitten omdat Van Aert zich die inspanning bekoopt morgen zijn ze vet met 'eens kicken'.

Wat een onzin kraamt die Marijn De Vries allemaal uit zeg :oink: Het gaat serieus bergaf met die analisten. Graag Jan Bakelants terug aub.

Dit krijg je als je daar verplicht een vrouw moeten zetten. Jolien D'Hoore weigerde en dan moet je al over de grens gaan kijken voor een analist. Ook de reden waarom die daar in het voorjaar altijd zat.

Wat een onzin kraamt die Marijn De Vries allemaal uit zeg :oink: Het gaat serieus bergaf met die analisten. Graag Jan Bakelants terug aub.

Voor degene die zichzelf geen uurtje willen martelen door naar de grote Vive Le Karl show te kijken wat zei ze wel?

Als Vingegaard en roglic morgen alleen zitten omdat Van Aert zich die inspanning bekoopt morgen zijn ze vet met 'eens kicken'.

Volledig mee akkoord. Ik vind de jacht op groen en ritten ook volledig ondergeschikt aan de jacht op geel maar zeg dat maar eens aan de gemiddelde vlaming (en al helemaal aan een vlaamse "wielerjournalist/commentator/analyst").

Das waar, morgen veel lastiger en het kan toch niet blijven duren bij WVA.
Roglic heeft dan ook al leuke herinneringen aan La Planche des Belles Filles... (vond ik trouwens één van de strafste stoten ooit wat Pogacar daar gedaan heeft)

Hij had imo hetzelfde als Fuglsang moeten doen.
Na de tussensprint laten inlopen.
Zeer makkelijk gezegd.
Voor hetzelfde geld stopt de samenwerking in het peloton en blijft hij voor. Dan is iedereen lyrisch over de manier waarop bij magnifiek wint na een ontspanning van 150km.

De tour is momenteel al zo goed als gereden. Ik denk dat er al veel moet gebeuren om Tadej uit het geel te rijden. En je voelt al van ver aankomen dat hij in een bergetappe ook nog eens zal winnen.

Zeer makkelijk gezegd.
Voor hetzelfde geld stopt de samenwerking in het peloton en blijft hij voor. Dan is iedereen lyrisch over de manier waarop bij magnifiek wint na een ontspanning van 150km.

De tour is momenteel al zo goed als gereden. Ik denk dat er al veel moet gebeuren om Tadej uit het geel te rijden. En je voelt al van ver aankomen dat hij in een bergetappe ook nog eens zal winnen.
Zeer ontspannend leek me dat niet :unsure:

En dat tweede deel was al voor de start gekend he. 1 grote favoriet die er duidelijk staat, maar toch veel te vroeg om nu al conclusies te trekken?

Uiteindelijk is Kuss er ook nog he, het is aankomst bergop.
Zeker op een aankomst bergop zijn het vooral de kopmannen die moeten kunnen volgen, tenzij je een type ala Bradley Wiggins bent die graag een constant tempo heeft.

Wacht tot de rit van zaterdag, wedden dat het weer feest zal zijn.

Ik lees veel reacties over dat de Tour al gereden is. De Tour is de Tour en Parijs is nog ver! Er kan nog vanalles gebeuren.
Pogacar kan ook eens een "zwak" moment hebben zoals vorig jaar toen Vingegaard hem eruit reed op de Ventoux of het jaar ervoor op de Grand Colombier (?) toen Roglic ei zo na weg reed van Pogacar.

Zaak zal vooral zijn om Pogacar te isoleren en hemzelf de koers te laten dragen. Attaque attaque attaque, en laat u aub niet zomaar naar de slachtbank leiden, beste concurrenten.

Ja ik denk nu ook ni dat op de erg steile stukken van de Planche je nog veel hebt aan de renner voor je. Maar je moet maar eens pech hebben. Dan is't toch maar handig om iemand bij u te hebben met dezelfde fietsgrootte?! 😏

Ik heb het gewoon afgezet. Eerst begonnen ze over Armstrong en wat een topkerel dat ondanks die """foutjes""" :shutup: toch eigenlijk wel was (dat kon ik nog héél nipt laten passeren) maar als De Vries er dan nog een koers bovenop legde met "ja, een cadans van 100RPM is toch wel een streefdoel". Het enige wat ik nog miste was een random Sporza anker dat even kwam relativeren dat we ons niet blind mochten staren op Van Aert zijn weighted average power vandaag want dat bij "weighted average power de nulpunten weggefilterd zijn" :sop:

Het is niet omdat de gemiddelde wielertoerist zomaar klakkeloos dingen nazegt die hij hoort van iedereen die 2kph sneller rijdt dan zichzelf dat je dat op TV dan ook maar zo moet doen.
Als Vingegaard en Roglic morgen alleen zitten omdat Van Aert zich die inspanning bekoopt morgen zijn ze vet met 'eens kicken'.
Als Vingegaard & Roglic morgen alleen komen te zitten op wat voor moment dan ook dan is dat nooit de fout van Wout (alleen). Het is niet aan Jumbo om te controleren vandaag maar als dat wel nodig zou blijken dan zouden (Laporte), Benoot, Kruijswijk & Kuss méér dan voldoende moeten zijn om de situatie zo goed mogelijk op te vangen. Kuss heeft van heel deze Tour nog geen trap gegeven (logisch ook, hij is er bij voor de bergen).

Laatst bewerkt:
Benieuwd naar vandaag,
Alles schreeuwt terug een vlucht, (guerreiro, pinot (als hij mag), O'Connor, Teuns) maar Pogacar zegt dat hij wil winnen (familie aan de finish).

Benieuwd naar vandaag,
Alles schreeuwt terug een vlucht, (guerreiro, pinot (als hij mag), O'Connor, Teuns) maar Pogacar zegt dat hij wil winnen (familie aan de finish).
Zou UAE de koers kunnen dragen vandaag? Zal wel een grotere groep wegrijden dan gisteren en zie niet meteen veel blokken die gaan meewerken.

Benieuwd naar vandaag,
Van Aert mee voor de groene punten? (en om zijn bergrit voor dit jaar af te vinken?) :unsure:

Er gaat vandaag zeer veel volk mee in de vlucht willen lijkt mij en als er vandaag ~15man weg rijdt zie ik niet goed hoe UAE dat gaat controleren tbh, zo sterk zijn ze niet, en ik zie geen enkele andere ploeg die veel reden heeft om hier een handje toe te steken. Jumbo zou dat niet mogen doen anders snap ik die rit van gisteren hélemáál niet meer en Ineos heeft daar ook weinig reden toe imo. Voor de rest zie ik niemand anders die er baat bij heeft van te rijden.

EDIT: wat ik trouwens best grappig vind is dat er ondertussen járen klassiek die vraag gesteld wordt "Geel is leuk... maar is dit niet veel te vroeg in de Tour?". Die vraag heb ik gisteren geen enkele keer gehoord, letterlijk niemand twijfelt eraan dat Pogacar die wel even gaat regelen, ploeg of geen ploeg.

Laatst bewerkt:
't Is natuurlijk de eerste 100km nogal vlak. Klimgeiten die op La Planche willen toeslaan vanuit de vroege vlucht gaan een serieuze hoop sterke renners nodig hebben om hen tot daar te loodsen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan