Tour de France 2022

- Middelvinger richting ploegleiding (< Roubaixrittacktiek);

:unsure:
Ik denk dat hier in België veel te vaak in die richting wordt gezocht. Er zijn imo toch geen indicaties dat Wout niet content is bij Jumbo... hij is zelf ook wel nuchter genoeg om te weten dat het niet al voor hem is. + honestly, hij heeft al een rit gewonnen, geel gedragen en staat er riant voor in de strijd om groen. Wout heeft echt 0 reden om te klagen imo en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat het geval is.

Maar ik kijk stiekem wel al uit naar de Netflix reeks begin 2023. Jammer dat we nog zo lang moeten wachten, en jammer dat UAE niet mee doet.

Als Vingegaard en roglic morgen alleen zitten omdat Van Aert zich die inspanning bekoopt morgen zijn ze vet met 'eens kicken'.
Volledig mee akkoord. Ik vind de jacht op groen en ritten ook volledig ondergeschikt aan de jacht op geel maar zeg dat maar eens aan de gemiddelde vlaming (en al helemaal aan een vlaamse "wielerjournalist/commentator/analyst")
De voorbije twee edities niet mogen focussen op groen en alles op geel voor de kopman.
2020 net niet gelukt en vorig jaar viel er eentje uit en mocht de tot dan onbekende Vingegaard finishen op vijf minuten.
Roglic heeft zijn kansen gehad met een volledig team achter zich (pech voor hem dat hij zich net focuste op de Tour met een Tadej erbij) en VA was braaf genoeg om zich uit te persen bergop en had nog de fut om elders te winnen :crazy:.
Een toegift om te doen wat je wil, als op een na beste coureur van het jaar, mag toch wel zeker in dé koers van het jaar?
Knechten mag hij doen, als hij er goesting in heeft én in de kleinere koersen om andere collega' te helpen.
Zeven overwinningen in de Tour, hé. Die gaat los over de tien en zoveel Belgen zijn er niet, die dat hebben behaald.
VA wil zichzelf de geschiedenisboeken inrijden. In hoogvorm weet je nooit of hij het had gehaald gisteren of hij wou een Remco'tje doen zoals in Duitsland in 2019 (even dollen met het peloton).

De voorbije twee edities niet mogen focussen op groen en alles op geel voor de kopman.
2020 net niet gelukt en vorig jaar viel er eentje uit en mocht de tot dan onbekende Vingegaard finishen op vijf minuten.
Roglic heeft zijn kansen gehad met een volledig team achter zich (pech voor hem dat hij zich net focuste op de Tour met een Tadej erbij) en VA was braaf genoeg om zich uit te persen bergop en had nog de fut om elders te winnen :crazy:.
Een toegift om te doen wat je wil, als op een na beste coureur van het jaar, mag toch wel zeker in dé koers van het jaar?
Knechten mag hij doen, als hij er goesting in heeft én in de kleinere koersen om andere collega' te helpen.
Zeven overwinningen in de Tour, hé. Die gaat los over de tien en zoveel Belgen zijn er niet, die dat hebben behaald.
VA wil zichzelf de geschiedenisboeken inrijden. In hoogvorm weet je nooit of hij het had gehaald gisteren of hij wou een Remco'tje doen zoals in Duitsland in 2019 (even dollen met het peloton).
Van Aert is maar een werknemer eh. Mijn kritiek is op de tactiek van TJV

Ik vond gans de rit een onnozel schouwspel. Reed werkelijk de ganse rit als een kieken zonder kop. Eerste 60-70 km reageerde hij op misschien wel 5-10 demarrages, demarreerde zelf een 5 -10 keer (sorry ik kon de tel niet bijhouden), sleurde km's lang aan kop van het peloton... Begrijp niet dat je daar niet een helper of twee voor mee opoffert om de koers even hard te maken, maar zodat VA op een iets economischer manier in die beooogde ontsnapping geraakt? Na al die inspanningen, liet het peloton hem gewoon rijden omdat ze toch maar met 3 waren en het ook wel moe waren.

Laat op die manier een grote kans op ritwinst liggen (snelste man die nog fris zou zitten na die finale?), en op die manier ook potentieel veel punten aan de streep om verder uit te lopen? En vooral dit moet toch in de kleren kruipen waardoor in VA in het verdere verloop van de tour misschien net dat tikkeltje frisheid mist om dan die 2e en mogelijke 3e overwinning te nemen? De uitleg binnen de ploeg slaat ook nergens op.

Gans deze rit voelde aan als een overdreven hollywoodiaans verhaal, met die netflix documentaire in het achterhoofd? :p En het is hun goed recht, maar vind het toch jammer!

:laugh:

1657278730107.png

Ik denk dat hier in België veel te vaak in die richting wordt gezocht. Er zijn imo toch geen indicaties dat Wout niet content is bij Jumbo... hij is zelf ook wel nuchter genoeg om te weten dat het niet al voor hem is. + honestly, hij heeft al een rit gewonnen, geel gedragen en staat er riant voor in de strijd om groen. Wout heeft echt 0 reden om te klagen imo en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat het geval is.

Maar ik kijk stiekem wel al uit naar de Netflix reeks begin 2023. Jammer dat we nog zo lang moeten wachten, en jammer dat UAE niet mee doet.
Tjah en waar zou Wout ook anders naar toe moeten? Dan moet hij al naar ploeg zonder klassementrijder en die zegt, doe maar waar je goesting in hebt en we sturen 7 andere pionnen mee om u te steunen. Dan kom je bij niet veel ploegen uit en ook in een ploeg die over de algeme lijn een stuk zwakker is. Wout heeft genoeg vrijheid bij Jumbo, daarnaast nog eens top begeleiding. Toppers weten ook wanneer ze elkaar moeten helpen.

Als Vingegaard en roglic morgen alleen zitten omdat Van Aert zich die inspanning bekoopt morgen zijn ze vet met 'eens kicken'.
Verklaring vandaag van VA:
"Het is een heel belangrijke dag voor Primoz en Jonas. Ik wil hen graag bijstaan tot de voet van de slotklim, om dan relatief rustig binnen te komen"

Dus of VA vandaag nu goed is of niet, als in de laatste 5km Roglic of Vingegaard iets voorkrijgen dan zal VA er zowiezo niet meer bij zijn.
Het is niet meer zoals vorig jaar toen VA de laatste of voorlaatste man was voor Jumbo Visma in de bergritten.
VA zal nu zowiezo (véél) vroeger lossen.

Volledig mee akkoord. Ik vind de jacht op groen en ritten ook volledig ondergeschikt aan de jacht op geel maar zeg dat maar eens aan de gemiddelde vlaming (en al helemaal aan een vlaamse "wielerjournalist/commentator/analyst").
Zeg dat eens tegen VA zelf? :tongue: Die heeft gewoon zijn eisen gesteld na vorig jaar en één van die eisen was toch gewoon: "Ik ga NIET meer tot de laatste snik werken in de bergen in de ronde van Frankrijk voor de andere kopmannen (tenzij ik dit zelf wil). Indien je dit wel wenst van mij dan bol het af en ik ga ik naar een ander team."

---

Persoonlijk denk ik ook dat de verstandhouding tussen de ploeg en VA wel goed zit. Ze weten ook wat ze aan hem hebben. Maar er zijn toch duidelijk afspraken gemaakt dat VA meer zijn eigen kansen mocht gaan. Indien niet, dat was die raid van gisteren inderdaad onlogisch en hadden ze beter Laporte op wandel gestuurd.

Laatst bewerkt:
Zeer makkelijk gezegd.
Voor hetzelfde geld stopt de samenwerking in het peloton en blijft hij voor. Dan is iedereen lyrisch over de manier waarop bij magnifiek wint na een ontspanning van 150km.
Ze waren op dat moment toch al even tempo aan't maken in het peloton. De kans is dan toch zo goed als onbestaande dat die plots gaan zeggen "we stoppen ermee".

Ok, UAE gaat den boel hier gewoon controleren en dichtrijden. Pogacar wil even de puntjes op de i hebben vandaag al.

Hoe Pogacar's team is niet sterk genoeg ? Weten wanneer je op kop moet rijden ja, je momenten kiezen ...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan