Tour de France 2022

Jammer voor kamna maar minder dan een minuut hebben in de laatste 1.5km is gewoon te weinig als de toppers gaan. Die laatste 10min zijn een echte marteling die blijft duren, gelukkig hebben ze die laatste bocht nog wat geasfalteerd want 3 weken terug was dit niet fietsbaar. Ik heb er niemand al fietsend naar boven zien komen en ik ben toch een half uurtje op de top gebleven
10min duurt altijd 10min he :unsure:

Matje leek ook beter, wie weet wint hij dit weekend wel!

Leuke laatste km, voor het overige was er niet veel aan.
Spijtig van Vlasov, dat leek mij nu echt de man te worden om Pogacar en Vingegaard kapot te maken met z'n ijzersterk team. De corona zit mss toch nog in z'n lijf dan.
Bij Teuns heeft de politie dan toch wat belangrijk materiaal in beslag genomen precies :unsure:

Bij Caruso ook...

Vlasov ging nooit in de buurt komen hé, heeft die toch echt nooit bewezen. Die is goed, maar niet zo goed. Is trouwens gevallen gisteren, heeft altijd een negatief effect.

Bij Caruso ook...

Vlasov ging nooit in de buurt komen hé, heeft die toch echt nooit bewezen. Die is goed, maar niet zo goed. Is trouwens gevallen gisteren, heeft altijd een negatief effect.

Vorig jaar toch 4e in de Giro. En dit jaar toch al een paar prima resultaten neergezet. Wist de schade nog redelijk te beperken ondanks vroeg gelost als 26e binnen gekomen op minder dan 2 minuten. Een dag na een val valt dat nog mee. Maar dat zijn natuurlijk wel dure minuten aangezien ik hem ook niet beter in schat dan de Jumbos en Ineosen.

Vorig jaar toch 4e in de Giro. En dit jaar toch al een paar prima resultaten neergezet. Wist de schade nog redelijk te beperken ondanks vroeg gelost als 26e binnen gekomen op minder dan 2 minuten. Een dag na een val valt dat nog mee. Maar dat zijn natuurlijk wel dure minuten aangezien ik hem ook niet beter in schat dan de Jumbos en Ineosen.

"Die is goed, maar niet zo goed"
Die ging nooit in de buurt komen van Pogacar of Vingegaard deze Tour, die zijn gewoon te goed. Daarachter was wel alles open natuurlijk en dan doet zo een val geen goed. Gelukkig heeft hij een paar dagen (waaronder een rustdag) vooraleer er een echt belangrijke GC dag komt.

Niet kunnen kijken, wanneer hij heeft laten lopen?
De helft van het peloton had al laten lopen dus zeker beter dan de voorbije dagen. Komt ook binnen op plaats 77. Was wel te verwachten dat hij in week 3 er helemaal door ging komen nu ik hem gisteren uit men ploeg geflikkerd heb. :baard:

Wat is er gebeurd met Meijntjes, pech of gewoon te zwaar op het laatste deel. Hij loopt gewoon te voet de laatste honderden meters naar boven.

De spanning is er op deze manier wel vlug uit natuurlijk :P
Weet niet goed of ik dit nu goed of slecht moet vinden. Maar op deze manier domineren is toch opmerkelijk.

Bestond de witte trui al in die tijd?

Nope. 75' begonnen dus toen was hij al te oud. Normaal wel de enige die het ooit voor elkaar kreeg om alle 3 de klassementen te winnen.

Met de huidige punten telling zie ik Pogacar niet in de buurt komen van groen hoor. De winnaar van groen gaat normaal vlotjes boven de 300 punten. Pogacar pakte de voorbije Tours 143 (20') en 154 (21') punten. Niet echt een bedreiging dus.

De spanning is er op deze manier wel vlug uit natuurlijk :p
Weet niet goed of ik dit nu goed of slecht moet vinden. Maar op deze manier domineren is toch opmerkelijk.
Gaat hij die vorm 3 weken houden? Zijne sprint gisteren was zotjes. Gelukkig nog Vingegaard....
Zal wel een keer een mindere dag hebben, maar die valt minder op dan van de rest :bow:

Iedereen stelt nu de vraag of Pogacar dit 3 weken kan volhouden. Je kan je ook afvragen of Vignegaard dit 3 weken volhoudt natuurlijk. Die kan ook een zwakke dag kennen natuurlijk.

Súper dominant was dit nu ook weer niet. 2 knappe ritoverwinningen maar ik had half verwacht dat Pogacar hier al een serieuze uppercut ging uitdelen... dat is toch alles behalve het geval. Dit was tot in het pekzwart om Vingegaard nog te remonteren en in principe is dit niet de sterkste kant van Vingegaard.

Uiteindelijk staat DE man waarvan we allemaal toch stiekem wel het meeste tegenstand verwachte nog steeds gewoon op 35"... we hebben nog 2 méga zware Galibier ritten ook. Pogacar staat er goed voor maar op dit moment is de Tour is zeker nog niet gereden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan