Tour de France 2022

De strafste beklimming van België is en blijft de haussire.

Size does not matter.

Voor mij is een bergrit minimaal boven de boomgrens gaan
De lengte speelt minder een rol als het gezapig klimmen is aan 3%.
En de gran ballon ligt boven de boomgrens.

Wanneer is een berg een berg:

Soms wordt de definitie aangehouden dat een berg zich meer dan 200 à 300 meter boven zijn omgeving verheft, een kleinere verheffing wordt dan een heuvel genoemd.

Stel dat WVA genoeg punten heeft voor groen en niemand kan er nog over gaan. Als hij dan plots positief test, is hij dan de groene trui op het einde of gaat die dan naar de tweede die de tour wel uitgereden heeft?

Stel dat WVA genoeg punten heeft voor groen en niemand kan er nog over gaan. Als hij dan plots positief test, is hij dan de groene trui op het einde of gaat die dan naar de tweede die de tour wel uitgereden heeft?
Je zal de tour wel moeten uitrijden.

Stel dat de gele trui 4 uur voor staat maar niet kan starten in de laatste rit wegens Covid zal die ook niet het geel winnen, ook al kan er niemand 4u inhalen in de laatste rit want die duurt niet zo lang.

Wie gaat er volgens jullie vol voor de bollentrui gaan? Of zal Pogacar uiteindelijk ook weer eindwinnaar worden in het bergklassement?

Zo'n Geschke zal zeker nog wel wat pogingen wagen, maar lijkt me dat hij tekort gaat komen.

Er zullen wel een paar Fransen geïnteresseerd zijn. Een Pinot (die al wat punten heeft) of misschien toch een Bardet of een Latour?
Een Kämna ofzo zou het ook wel moeten kunnen.

Je moet vanaf nu wel quasi elke dag mee in de ontsnapping zitten. Zeker morgen en overmorgen. Uitkijken wie er nog een grote motor heeft én goed de hitte kan verteren.

Maar de kans lijkt me groot dat Pogacar er zelf weer mee aan de haal gaat.

Wie gaat er volgens jullie vol voor de bollentrui gaan? Of zal Pogacar uiteindelijk ook weer eindwinnaar worden in het bergklassement?
Zo'n Geschke zal zeker nog wel wat pogingen wagen, maar lijkt me dat hij tekort gaat komen.

Er zullen wel een paar Fransen geïnteresseerd zijn. Een Pinot (die al wat punten heeft) of misschien toch een Bardet of een Latour?
Een Kämna ofzo zou het ook wel moeten kunnen.

Je moet vanaf nu wel quasi elke dag mee in de ontsnapping zitten. Zeker morgen en overmorgen. Uitkijken wie er nog een grote motor heeft én goed de hitte kan verteren.

Maar de kans lijkt me groot dat Pogacar er zelf weer mee aan de haal gaat.

De telling is veranderd. Vroeger leverde een slotklim van 1e of BC dubbele punten op nu krijg je er maar de gewone punten voor. Alpe Duez is dus 20 punten en geen 40 meer zoals de voorbij jaren. Ze wilden eerst de echte klimmers meer punten geven maar zijn daar nu weer van afgestapt omdat Pogacar en ook Froome in het verleden die trui zo bijna per ongeluk ook meepakten.

Ow ow ow

"George Bennett out of the race with covid, Majka also positive but with a low enough viral load to continue racing. Pogacar down two team mates and a third sick."

Stopt hier het geluk voor Pogi? Paar ploegmaats minder kan het interessant maken, maar het zou zonde zijn als hij door covid zelf naar huis moet.

Laatst bewerkt:
De telling is veranderd. Vroeger leverde een slotklim van 1e of BC dubbele punten op nu krijg je er maar de gewone punten voor. Alpe Duez is dus 20 punten en geen 40 meer zoals de voorbij jaren. Ze wilden eerst de echte klimmers meer punten geven maar zijn daar nu weer van afgestapt omdat Pogacar en ook Froome in het verleden die trui zo bijna per ongeluk ook meepakten.
Bedankt, dat was mij volledig ontgaan ;)

Ok, dan maken de andere ook nog eens een kans inderdaad. M.a.w. de organisatie wil terug een Fransman in de bollen krijgen :p (Al is dat met Alaphilippe en Bardet recent nog wel gelukt)

Ow ow ow

"George Bennett out of the race with covid, Majka also positive but with a low enough viral load to continue racing. Pogacar down two team mates and a third sick."
Ik hoop dat we toch geen anti-climax krijgen. Spanning is één ding, maar als Pogacar er om die reden uit zou moeten stappen of geen ploegmaats meer overhoudt, wordt het toch ook wel een zure bedoening...

Met wie slaapt hij op de kamer? :unsure:

Pogacar aan de start:

maxresdefault.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan