Tour de France 2022

Ik ben milieu-activist maar het is compleet idioot. Het is verdorie één van de groenste sporten die er bestaat. Ze maken zich ook niet populair met zo een acties, krijg je alleen maar antipathie mee.

Als je echt ballen hebt doe je dat op een F1 parcours. Dan zou ik tenminste wat respect hebben voor zo een actie.
Allemaal al weerlegd in posts hierboven Laki

Allemaal al weerlegd in posts hierboven Laki
Ja, maar welke buitenactiviteit is wel milieuvriendelijk. Als je echt milieuvriendelijk wilt zijn, dan moet je de volledige vleesindustrie stopzetten en bijna 90% van alle bedrijfsactiviteiten. En kan je als mens ook niet meer verder gaan dan uw eigen gehucht (of parochie zoals de ouderen zouden zeggen), tenzij je te voet tot in scheldewindeke kan stappen. Er zijn veel andere manieren... maar dit is niet het juiste topic ervoor.

Ik ben milieu-activist maar het is compleet idioot. Het is verdorie één van de groenste sporten die er bestaat. Ze maken zich ook niet populair met zo een acties, krijg je alleen maar antipathie mee.

Als je echt ballen hebt doe je dat op een F1 parcours. Dan zou ik tenminste wat respect hebben voor zo een actie.

Hebben het ook al op een F1 parcours gedaan. Ze doen het niet uit protest tegen de Tour (denk ik toch) maar eerder om aandacht te vragen.

Verder ben ik er ook gewoon compleet tegen hoor dat soort idioten creeert gewoon antipathie voor wat in feite een goede zaak is.

Ja, maar welke buitenactiviteit is wel milieuvriendelijk. Als je echt milieuvriendelijk wilt zijn, dan moet je de volledige vleesindustrie stopzetten en bijna 90% van alle bedrijfsactiviteiten. En kan je als mens ook niet meer verder gaan dan uw eigen gehucht (of parochie zoals de ouderen zouden zeggen), tenzij je te voet tot in scheldewindeke kan stappen.
De ploegen zouden om te beginnen hun wagenpark al elektrisch kunnen maken. En de brommers van de pers en organisatie zou ook elektrisch kunnen. En de hele karavaan ook eigenlijk.

Tja ik ben ook geen fan van die activisten, maar je moet eens een tour etappe gaan bekijken. Voor dat de renners er zijn is het een karavaan die een uur duurt met auto's om reclame te maken voor vanalles.

Het wielrennen zelf zal wel goed mee vallen, maar al die auto's die er voor de show bij rijden..

De ploegen zouden om te beginnen hun wagenpark al elektrisch kunnen maken. En de brommers van de pers en organisatie zou ook elektrisch kunnen. En de hele karavaan ook eigenlijk.
En dan al hun wagens en motors opladen met hun diesel groepen die ze mee sleuren? :laugh: . Waar gaan ze die allemaal opladen?

Das overdreven, ik denk niet dat Van Aert een negatieve impact heeft gehad op Vingegaard, maar in alle realiteit heeft Wout de voorbije week toch al een aantal bedenkelijke stoten gedaan. De Cap Blanc Nez wordt er bij gesleurd, daar ben ik niet echt met akkoord omdat ik denk dat Ineos/UAE de boel dichtrijden als Vingegaard mee is.

Maar de Roubaix rit... ik vond dat een nogal povere uitleg nadien. Het is niet dat hij nog nooit in die hectiek gereden heeft. Het zal waarschijnlijk nog een gradatie erger geweest zijn omdat daar die GC mannen ook allemaal vechten voor een plekje maar toch...
En de rit naar Longwy dat was gewoon dom. De Vlaamse media kan daar lyrisch over doen wat ze willen en opblazen tot mega stunt maar het punt blijft dat hij de rit niet wint, zelfs niet bekan. Dat de (Vlaamse) media daar bijna HET wapenfeit van de eerste week van maakte was helemaal te gek voor woorden. Als hij het peloton daar nipt af houdt en die rit wint, dan uiteraard... maar nu? Voetnoot en 10 boni's voor Pogacar EN evengoed geel kwijt. Slechts denkbare scenario, dan konden ze beter een vlucht laten rijden.
Je krijgt die dingen niet opgeladen overnight, daarvoor is de infrastructuur compleet ontoereikend... ritten van 200km, dat vraagt dus elke dag een serieuze laadbeurt.

Ik denk dat er wel andere prioriteiten zijn dan eerst naar het brood en spelen van het volk te gaan. Industrie, landbouw en mobiliteit zijn de grote vervuilers, gun de mensen dan hun koers of wedstrijdje voetbal.

Wat natuurlijk niet impliceert dat ze er losbandig mee moeten omspringen maar dat is een andere discussie.

Ja, maar welke buitenactiviteit is wel milieuvriendelijk. Als je echt milieuvriendelijk wilt zijn, dan moet je de volledige vleesindustrie stopzetten en bijna 90% van alle bedrijfsactiviteiten. En kan je als mens ook niet meer verder gaan dan uw eigen gehucht (of parochie zoals de ouderen zouden zeggen), tenzij je te voet tot in scheldewindeke kan stappen. Er zijn veel andere manieren... maar dit is niet het juiste topic ervoor.
Je kan nu toch moeilijk ontkennen dat het professioneel wielrennen allesbehalve een sport is die klimaatneutraal is.
Je moet nog maar simpel kijken welke karavaan zo een wedstrijd met zich meebrengt, het afval en vooral de verplaatsingen om die wedstrijden te rijden.

Er mag gerust wat meer aandacht besteedt worden om dit groener te maken. Een eerste stap is al de liter zones, dit vergemakkelijkt het verzamelen van het afval en zorgt dat er geen plastics in de natuur achterblijven.
Maar dit is nog maar een klein begin natuurlijk.

De manier waarop deze mensen het brengen is gewoon een beetje jammer. Maar langs de andere kant, hoe brengen ze anders een boodschap die de mensen ook effectief horen?

Die onzin van Vingegaard in het geel als Wout in dienst rijdt is allemaal onzin achteraf trouwens. Zou goed kunnen dat het zo was geweest, maar evengoed had het ook niet zo geweest en had jumbo daar niet gewonnen.

Sure er is ruimte voor verbetering, maar dat geldt per definitie voor elke sector. Uiteindelijk - met of zonder verstoringen - gebeurt er toch niets, en het is niet als het wielrennen van de éne op de andere dag volledig groen is, dat het probleem van de baan geweken is. Het is het gebrek aan actie van de politici en vooral degenen die zeggen dat het een probleem en vervolgens het op de lange baan schuiven of schijnmaatregelen nemen die enkel de werkende klasse treffen of een druppel water op een hete plaat zijn. Verder ontgaat me echt de zin van dit soort acties, en uiteindelijk is de fiets een groener alternatief dan de auto. Ja, de karavaan zijn een probleem (en litter zones enzovoort). Maar op zich is de fiets juist het symbool van iets "groen", omdat de energie van uw eigen spieren in uw eigen benen komen.

Ik denk niet dat ze aan het protesteren waren omdat men vindt dat fietsen niet groen genoeg is.

Ze protesteerden eerder tegen de Franse overheid wegens hun gebrekkig milieu/klimaatbeleid.

Los daarvan zorgt hun protest er wel voor dat de Tour er weer aan herinnerd wordt dat ze ook nog steeds verbeteringen kan doorvoeren om haar eigen ecologische impact te verminderen. Enkele jaren terug kwam er bv kritiek van de burgemeester van Lyon op de Tour wegens haar negatieve impact.

Ben nu toch benieuwd hoe de rest van de tour gaat verlopen nu UAE verzwakt is.
Pogacar kan niet op iedereen meespringen.

Ineos en Jumbo zullen dat zelf wel oplossen voor Pogacar zeker. Die gaan toch achter elkaar rijden. Grootste gevaar wanneer bv roglic en Yates samen wegrijden en de mannen van uae opgesoepeerd zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan