Tour de France 2022

gemiddeld 8% met toppen van 12%.

Zo "niet extreem steil" is dat toch ook weer niet. Hebben we dit soort beklimmingen in de Ardennen?
1 op 1 misschien niet maar de Haussire komt toch aardig in de buurt. Sterk gelijkaardige percentages, iets langer maar wel een stukje licht dalend in het midden.

Lacets is veel gelijkmatiger want de klim imo ook makkelijker maakt. Liever 4km constant 8-9% omhoog dan zo'n klim waar je halfweg een stukje quasi vlak rijdt en dan 200m 15-16% op moet om dan terug naar 5% te gaan en terug naar 12%.

Als ik die beelden zie vraag ik me telkens af hoeveel minuten ik die klim zou kunnen volhouden, laat staan aan dergelijke snelheid. Wat een prestaties zijn dat toch telkens.

Als ik die beelden zie vraag ik me telkens af hoeveel minuten ik die klim zou kunnen volhouden, laat staan aan dergelijke snelheid. Wat een prestaties zijn dat toch telkens.
Als je een iet of wat getraind amateur bent dan kan je de eerste klim wel volgen in de bus hoor. Het zal wel quasi maximaal zijn. Probleem is dat dit de makkelijkste en de eerste klim van de dag is, en je de Telegraphe niet zult halen :P

Er wordt wel eens gesproken van de mindere klimmers, maar die klimmen nog vele malen beter dan de modale getrainde wielertoerist hoor :P

Als je een iet of wat getraind amateur bent dan kan je de eerste klim wel volgen in de bus hoor. Het zal wel quasi maximaal zijn. Probleem is dat dit de makkelijkste en de eerste klim van de dag is, en je de Telegraphe niet zult halen :p

Er wordt wel eens gesproken van de mindere klimmers, maar die klimmen nog vele malen beter dan de modale getrainde wielertoerist hoor :p
Ik doe 30km tegen 30km/u op perfect vlakke simulatieritjes als onderhoud en afwisseling van het lopen, ik ben dus zeker geen goed getrainde amateur. Bijgevolg zal ik dus snel letterlijk vanuit de bus moeten meevolgen. :unsure:

Die klimmen zien er zo slopend uit dat ik zelfs niet eens er aan zou willen beginnen momenteel. Dat zou een pijnlijke confrontatie met de realiteit worden.

Laatst bewerkt:
Maar waarom zo enthousiast? Trekt vaak de kop aan een stevig tempo. Ik zie nu echt in hoe dat iets kan helpen aan de GC mannen van Jumbo. Dus de enige reden dat ik kan bedenken is dat hij wil winnen. Zou wel straf zijn..

Hij zal zich goed voelen zeker, zal wel op de twee gedachten hinken. Als in het peloton het tempo niet omhoog gaat, kan die echt wel meedoen voor ritwinst. Vrij zwakke kopgroep qua klimmers dus waarom niet.

Carl :laugh:
Doe eens normaal zeg, doe eens niet alsof daar topklimmers in die vlucht zitten. Hij heeft een paar spurters gelost. En alsof dat dat een verrassing is dat Wout een stukje kan klimmen. Die won over de Ventoux hoor.

Hij zal zich goed voelen zeker, zal wel op de twee gedachten hinken. Als in het peloton het tempo niet omhoog gaat, kan die echt wel meedoen voor ritwinst. Vrij zwakke kopgroep qua klimmers dus waarom niet.
Kan zijn. Of anders ervoor zorgen dat hij zeker in de voorwacht over de Galibier gaat, zodat hij nog van nut kan zijn in de aanloop naar de slotklim voor Vingegaard en Roglic? Al zou dat in het peloton misschien ook wel lukken als het daar niet té snel gaat.

Voor de rest zal het UAE in principe worst wezen dat deze groep veel tijd pakt...

EDIT: of Wout wil gewoon ook voor de bollentrui gaan :p
Iemand die groen + bollen pakt in het moderne wielrennen, dat zou nog eens wat zijn :p

Maar waarom zo enthousiast? Trekt vaak de kop aan een stevig tempo. Ik zie nu echt in hoe dat iets kan helpen aan de GC mannen van Jumbo. Dus de enige reden dat ik kan bedenken is dat hij wil winnen. Zou wel straf zijn..
Hij leest mee in dit topic en wil voor eens en vooral bewijzen dat hij wel degelijk een klimmer is..?

Blijkbaar moeten Rowe & Thomas eerder deze week in een postcast hebben laten vallen dat Van Aert in die rit naar Longwy een normalized power had van 378W over 4 uur :laugh:

Blijkbaar moeten Rowe & Thomas eerder deze week in een postcast hebben laten vallen dat Van Aert in die rit naar Longwy een normalized power had van 378W over 4 uur :laugh:
Dat is toch niet extreem?

'Over de totale 6 uur 27minuten rijdt Mathijs 317W gemiddeld en 352W NP power.'

DNF Mathieu blijkbaar.

Dat is toch niet extreem?

'Over de totale 6 uur 27minuten rijdt Mathijs 317W gemiddeld en 352W NP power.'
Wel ten opzichte van wat de gemiddelde wielertoerist trapt.

Veel wieltoeristen zouden héél blij zijn met een FTP van 300W en weten heel goed dat 5-10W extra bijtrainen een enorme extra inspanning vraagt. Hij trapt daar gewoon nog ~80W boven... 4u.

Oei Matje eruit? Allé, dan heeft hij zich nog één keer willen tonen...

Jammer, flauwe passage in deze Tour. Was duidelijk geen goed idee om te starten. Hopelijk nog een goed najaar richting WK.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan