Tour de France 2022

:laugh:

Als je dat niet inziet dan snap je toch bitter weinig van koers, no offense.
whatever .. ik heb mijn mening gezegd, laten we het daarbij houden, of het is over 10 pagina's nog ruzie daarover.
(Daar ben ik 100% zeker van want dit is beyondgaming ;))

Allé ja ruzie, ik ben plezier aan het maken hier en jij ook.

Besluit: het was een leuke mooie koersdag! :clap:

:laugh:

Als je dat niet inziet dan snap je toch bitter weinig van koers, no offense.
Bwa neen, hij had effe kunnen gokken dat Jonas zijn eigen ploegmaat zou terughalen. Genre Froome met Wiggens in den tijd, als ge voelt dat ge echt sterkste zijt van de ploeg dan durft ge ploegbelangen al eens overboord kappen, al menig maal gebleken.

Roglic precies content dat het gewicht van het klassement van zijn (gekwetste) schouder(s) is.
Dat viel enorm op. Die is blij dat hij nu vol in dienst mag rijden! Kan nu eens een snipperdag nemen om te recupereren en zal normaal nog verder herstellen richting de Pyreneen waar hij een meesterknecht kan zijn.
Maar… Vingegaard kan ook nog een slechte dag krijgen

En toch heb ik het gevoel dat de schade veel groter had kunnen zijn voor Pogi, ze hadden misschien niet de rit gewonnen, maar had TJV VA gespaard in de vallei en hem laten alles aan flarden rijden op de laatste col, was Pogi helemaal naar de kloten gereden

Ben ik de enige die denkt dat het zeker nog niet verloren is voor Pogacar?
Verschil is nu net geen 2,5 minuten als ik het goed gezien heb.
Dat is lastig, maar zeker niet onmogelijk en die achterstand, is ook al eens goedgemaakt in het verleden.

Maar deze ritwinst en gele trui pakken ze Vingegaard niet meer af.

Pogacar toch nog altijd 7ste vandaag ondanks die inzinking.

Bwa neen, hij had effe kunnen gokken dat Jonas zijn eigen ploegmaat zou terughalen. Genre Froome met Wiggens in den tijd, als ge voelt dat ge echt sterkste zijt van de ploeg dan durft ge ploegbelangen al eens overboord kappen, al menig maal gebleken.
Vingegaard gaat op zo'n moment echt niet achter Roglic rijden hè.

Daarbij kun je dat risico als Pogacar zijnde ook gewoon niet nemen. Daarbij geloof ik niet dat hij door die inspanningen hier drie minuten verliest. Uiteindelijk moet Vingegaard zelf ook keer op keer meegaan, dus die verbruikt praktisch evenveel energie. Ze hebben in de vallei ook amper doorgereden dus daar heeft ie ook weer energie kunnen besparen.

Mij lijkt dit eerder op een hongerklop of eventueel de hoogte in combinatie met de steilte die hem hier parten speelt. Als het al geen corona is. Morgen gaan we meer weten op dat vlak.

Maar dit lijkt mij zoals José ook al een paar keer zei geen conditioneel probleem.

Mannen als Ewan en Jakobsen hebben nog 4 minuten om binnen te komen, wordt heel nipt.

EDIT: Ewan op 38', Jakobsen op 40. net op tijd dus, maar ze gaan morgen toch mogen bidden dat het ietwat rustig blijft.

Ja we mogen nu Pogacar niet beginnen afbreken. Dit is ook wel goed voor de toekomst.
2 jonge hengsten die in de volgende tours gaan strijden. Reclame voor de sport. :tongue:
Idd en daar hopelijk binnen een aantal jaren nog een Remco bij dan ist helemaal feest..

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan