Tour de France 2022

Ergens wel zalig om Froome terug te zien. De tour winnen zal nooit meer gebeuren, maar ergens nog ritwinst? Volgend jaar misschien?
Dat zit er nog wel in denk ik, met een beetje geluk. :tongue:

Ook al staat de rest nog dicht bij Pogacar, ik verwacht straks toch gewoon een tweestrijd. Als Vingegaard en Pogacar echt top zijn, dan kan niemand volgen.

Hoe zot zou het zijn als Froome vandaag zou winnen!
Net niet, maar hij begint terug onder de mensen te komen.

Froome zou beter gewoon stoppen. Alle respect voor zijn poging van vandaag maar hij wordt hier wel gewoon op twee minuten gereden door Pidcock en Meintjes is ook meer dan een minuut van 'm weggereden.

De aandacht die hij vandaag krijgt is langs één kant tof, maar langs de andere kant ook gewoon erg confronterend. Lyrisch zijn omdat een viervoudig Tour-winnaar nog eens derde wordt in een bergetappe. :unsure:

Froome zou beter gewoon stoppen.
1 reden waarom hij NIET stopt

Pogacar --> Volgens de waarnemers 6 miljoen € per jaar
Froome --> Volgens de waarnemers 5,5 miljoen € per jaar - amper minder dan Pogacar

Maak de rekening ..

U jarenlang belachelijk laten maken voor veel geld. Wie is er dan de gek? :tongue:

Maar goed, ook wel kudos dat hij toch nog de moeite doet om er iets van te maken.

Ik had het Froome wel gegund. Winnen en direct op pensioen!

Op zich is het confronterend, maar zijn vechtlust is nog wel te bewonderen. Een jaar geleden had ik dit al niet meer verwacht. Echt winnen is natuurlijk nog andere koek.

Ik snap niet waarom mensen altijd zeggen dat sporters die wat op retour zijn beter zouden stoppen, bij Lewis Hamilton nu net hetzelfde.

Zolang ze hun sport graag blijven beoefenen, moeten ze gewoon verder blijven doen! Dat het nu minder gaat doet niets af hun voorafgaande prestaties.

Dit is trouwens de top 20 volgens wikipedia, diegene die doorgestreept zijn hebben zelf toegegeven dat ze doping gebruikten.

Die van 2004 (Armstrong) is dan nog een klimtijdrit.
Ik mis Michel Pollentier zijn tijd.. winnaar in 1978.. maar daarna geschrapt door zijn "peer" onder de oksel..

Froome zou beter gewoon stoppen. Alle respect voor zijn poging van vandaag maar hij wordt hier wel gewoon op twee minuten gereden door Pidcock en Meintjes is ook meer dan een minuut van 'm weggereden.

De aandacht die hij vandaag krijgt is langs één kant tof, maar langs de andere kant ook gewoon erg confronterend. Lyrisch zijn omdat een viervoudig Tour-winnaar nog eens derde wordt in een bergetappe. :unsure:
Als je ziet van waar die man komt is dit echt wel knap hoor.
Het is echt niet zo evident om als je al wat ouder bent terug heel snel op niveau te komen.
Hij blijft ook alles ervoor geven en alles ervoor doen, dat alleen al is bewonderenswaardig.
Wat hij hier doet is ook niet heel slecht natuurlijk.

Ook als je de verhalen moet geloven een echt lieve man en echt een voorbeeld voor de sport. Viervoudig tourwinnaar maar hij voelt zich echt niet beter dan de rest.
Ik zou niet weten waarom hij al zou stoppen als hij er nog vol voor wilt gaan. Of hij zijn loon waard is dat is een andere discussie.

1 reden waarom hij NIET stopt

Pogacar --> Volgens de waarnemers 6 miljoen € per jaar
Froome --> Volgens de waarnemers 5,5 miljoen € per jaar - amper minder dan Pogacar

Maak de rekening ..

U jarenlang belachelijk laten maken voor veel geld. Wie is er dan de gek? :tongue:

Maar goed, ook wel kudos dat hij toch nog de moeite doet om er iets van te maken.
Dat is inderdaad waar. En dat zeg ik zelf ook keer op keer tegen mijn vader, want die zegt constant dat bepaalde renners beter zouden stoppen :laugh:

Ik snap niet waarom mensen altijd zeggen dat sporters die wat op retour zijn beter zouden stoppen, bij Lewis Hamilton nu net hetzelfde.

Zolang ze hun sport graag blijven beoefenen, moeten ze gewoon verder blijven doen! Dat het nu minder gaat doet niets af hun voorafgaande prestaties.
Ik heb me misschien wat bruut uitgedrukt, maar ik vind het gewoon zonde om bepaalde sporters zo te zien sukkelen na hun glorietijden. Ik heb dat overigens vooral met Federer. Bij hem heb ik wel echt het gevoel dat hij beter kan stoppen, want hoe langer zoiets blijft doorgaan hoe meer afbreuk dat doet aan z'n carrière imo.

Ik beoordeel nu Froome ook vooral op zijn status als kopman & uiteraard hoeveel hij betaald wordt. Als je 5,5m verdient en nog steeds als 'kopman' rond rijdt, zijn zijn prestaties gewoon slecht te noemen. Maar bon, zoals Makila zegt, als je nog zoveel betaald krijgt moet ik eerlijk toegeven dat ik gewoon hetzelfde zou doen.

Wat Hamilton betreft trouwens, dat is wel helemaal van de pot gerukt. Die is helemaal nog niet op zijn retour namelijk. Minder dan een jaar geleden was die nog aan het strijden voor de wereldtitel en heeft nu gewoon een mindere wagen dan de concurrentie.

Laatst bewerkt:
Wat hij verdient of waard is is uiteraard een hele andere discussie maar van die overbetaalde vedetten krijg je natuurlijk wanneer schurkenstaten en miljardairs zich met sport gaan moeien.

Zo rap mogelijk man tegen man afdwingen als da al mogelijk is door Majka en Soler een insane tempo te laten ontwikkelen om proberen de TJV trein te doen ontploffen.
Dan zouden enkele Lotto-Jumbo'ers al achteraan moeten zitten bij de start én het moet bergop gaan, dan zou het misschien nog lukken, anders niet, peins ik.
Ik beoordeel nu Froome ook vooral op zijn status als kopman & uiteraard hoeveel hij betaald wordt. Als je 5,5m verdient en nog steeds als 'kopman' rond rijdt, zijn zijn prestaties gewoon slecht te noemen.
Voorlopig beste man van zijn team. Is de titel kopman dus waard. Wat die 5.5 miljoen betreft, de Tour is nog niet gedaan :coolbrows:.
Over vijftien jaar, als je de resultaten gaat bekijken en hij zou 30e finishen, dan gaan sommigen denken dat die gewoon in een verkeerde waaier zat of viel en blessures had.
Hij rijdt ook de Vuelta en voelt zich beter en beter worden. Ben echt benieuwd wat hij gaat flikken daar.

Dan zouden enkele Lotto-Jumbo'ers al achteraan moeten zitten bij de start én het moet bergop gaan, dan zou het misschien nog lukken, anders niet, peins ik.

Voorlopig beste man van zijn team. Is de titel kopman dus waard. Wat die 5.5 miljoen betreft, de Tour is nog niet gedaan :coolbrows:.
Over vijftien jaar, als je de resultaten gaat bekijken en hij zou 30e finishen, dan gaan sommigen denken dat die gewoon in een verkeerde waaier zat of viel en blessures had.
Hij rijdt ook de Vuelta en voelt zich beter en beter worden. Ben echt benieuwd wat hij gaat flikken daar.
Ik gok op ritwinst, dit jaar of volgend jaar. En dan stilletjes aan op pensioen gaan.
Dan kan hij het hoofdstuk op een positieve manier definitief afsluiten.

Hij moet realistisch zijn: In topvorm kan hij zeker en vast nog wel een rit winnen. De Tour nog opnieuw winnen waar ie stiekem op hoopte -is ijdele hoop- en dat beseft hij zelf nu ook wel.

Ik gok op ritwinst, dit jaar of volgend jaar. En dan stilletjes aan op pensioen gaan.
Even snel gekeken, maar er is geen rit naar Pena Cabarga (waar hij won in 2011) in deze Vuelta.
Misschien kan hij gaan polsen bij de organisator voor volgend jaar en zoals De Gendt beloven dat hij de GT zal rijden en daar alles afsluiten op een Contadoriaanse wijze.

Denken we dat hij volgend jaar nog in het profpeloton zit? Dan zal hij alvast liters water bij de wijn moeten doen.

Een renner moet pas stoppen als hij de sport beu is.

Dat hij niet meer presteerd zoals vroeger is van geen belang. Als hij het maar leuk vind.

Dat er een zot hem dergelijk contract heeft aangeboden , goed gedaan Froome/manager van Froome puik werk!

Rebbelin moest anders ook al 20 jaar gestopt zijn , als die mens er zijn vreugde in heeft... Wat is jullie probleem.

Cavendish moest volgens sommige toch ook zijn fiets aan de haak hangen , gelukkig heeft hij dan niet geluisterd naar al die "liefhebbers" anders had hij geen 4 extra tourritzeges.

Misschien wel een kanttekening, dit gaat enkel op voor sporters. Als het gaat over presentatoren, die kunnen beter stoppen als het minder gaat, ik zou niet willen dat we te lang met Karl Van Nieuwkerken opgeschept zitten :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan