Tour de France 2022

Barguil heeft het ook vlaggen, toch vreemd dat na een grote controle dag niemand positief test en nu als de eigen ploeg dokters beginnen testen ze allemaal vallen als vliegen :laugh:
De grote test was zondagavond, we zijn ondertussen al 5 dagen verder dus zo abnormaal is dat niet.
Barguil heeft gisteren ook gewoon 30min verloren reed op een gegeven moment net voor de bus Ewan. Zelfs na een dag in de aanval is dat niet de plaats voor een renners als hij.

Ik vermoed dat een Pidcock dan toch als eerste zal afhaken in de winter. Of hoogstens een handvol wedstrijden, maar zonder doelen.

Als hij zich effectief wil toeleggen op het rijden van een klassement in een grote ronde, dan zal dat toch moeilijker in zijn voorbereiding passen, lijkt me. Dan zal hij zijn winters ook wel beginnen doorbrengen op Tenerife bij Dirk.
Ja, bij Dirk De Wolf.. en dan begint hij achteraf weer in Extra Time koers ;): "Zeg Ruben.. kem in Tenerife Pidcock gezien en heb hem gezei méé welk verzet hoa et best de berge kan doen. Kem dat oek oep e papierke geschreve se.." :ROFLMAO:

Bij mij is't niet zo zeer dat ik me aan het gehele programma erger, want er zitten altijd best amusante/interessante stukken tussen. Maar als er zo'n uitschieters zijn gelijk het Frenglish van Van Gramberen of Van Gils of debiele gasten zoals Ine Beyen of andere excuustruuzen, dan mogen we er hier toch om komen zeuren zeker? :p
Het engels van Maarten valt al bij al toch gewoon mee. Daar kijk je toch gewoon doorheen dat stoort mij allerminst.
Het constant zoeken naar de bevestiging over de belgen in deze tour, daar erger ik mij aan. Ik heb nog maar bitter weinig belgen buiten WVA iets zien klaarspelen eerlijk gezegd.

En weet je wat nog het ergste is? Ine Beyen is getrouwd met een ex-prof en een man die veel te betekenen heeft voor het belgische wielrennen, is zelf nog profesioneel wielrenster geweest. En, let nu op eh, is nog actief bezig met wielrennen te promoten. Ze is ook ambassadeur van specialized.
Je kan Ine gewoon boeken om met u en uw groep een rondje in de ardennen te gaan fietsen, op ridemeisters kan dat.
Had ik niet gekeken dit jaar, was ik niet op de hoogte geweest van de nuchtere en interessante persoon die Sep Vanmarcke wel niet is.

Maar jongens stop ermee! Je kan overdrijven, maar dit is toch echt wel next-level!
Alle interessante personen waren op en daarom hebben ze Sep maar gebeld.

Mijn ogen tollen bijna elke keer uit mijn hoofd als ik hem weer hoor zeggen dat "elke prof kan dat". Gisteren ook elke prof kan heel goed afdalen zonder blinde bocht en elke prof kan een steentje wegschieten als hij tegen 45km/h aan het rijden is.
Ja Sep, het is goed jongen. Laatste keer dat ik jou een steentje zag wegschieten of een deftige afdaling rijden is geleden van, ....??

Over mogelijke analisten gesproken... wat is er eigenlijk met Kevin De Weert gebeurd? Na de 'scheiding' met Lotto-Soudal heb ik daar precies niets meer over gehoord/gelezen? Is nu toch al een jaartje of 2 geleden zeker?

Ik zou graag het moment zien wanneer Karl zich verliest in een eendje en Sep onderbreekt. Maar ik ga ook niet een halve aflevering van VLV doorworstelen. Dus als iemand kan aangeven wanneer ongeveer dat moment is? Dan bekijk ik het via vrt.nu.

36 minuten en 50 seconden voor de Alpe D'Huez voor Pantani.
Ik heb die alleen nog maar opgereden op Zwift en blijkbaar is dat echt wel een exacte replica, iemand ervaring met het verschil hiertussen ? Mijn tijd was 59 minuten en 56 seconden.
Zoals al gezegd zijn de twee moeilijk te vergelijken.
Mijn toptijd op Alpe Du Zwift is: 58:44
3 jaar geleden zijn we een aantal dagen na de Marmotte Alpe d'Huez nog eens "vol" opgereden: 1:08:40. Dat was niet 100% fris want we hadden voordien ook Les Deux Alpes al opgereden maar toch. En de Marmotte zal vrij dicht in de buurt gelegen hebben van mijn beste conditie ooit.

Wat je bij Alpe d'Huez ook absoluut niet mag onderschatten is de hitte. Ik heb net even naar mijn file van de Marmotte gekeken en het was toen aan de voet 39°C. De warmte blijft daar echt in de valleien hangen. Je mag nog goed tegen de warmte kunnen, dat is niet dezelfde prestatie alsof je in de winter in u man cave met het raam open bij een fijne 15-20°C en ventilator in u gezicht echt het volle pond kan geven + retarded draft mechanics op Zwift...

1 reden waarom hij NIET stopt

Pogacar --> Volgens de waarnemers 6 miljoen € per jaar
Froome --> Volgens de waarnemers 5,5 miljoen € per jaar - amper minder dan Pogacar

Maak de rekening ..

U jarenlang belachelijk laten maken voor veel geld. Wie is er dan de gek? :tongue:

Maar goed, ook wel kudos dat hij toch nog de moeite doet om er iets van te maken.
Ik vind toch ook dat Froome niet MOET stoppen... belachelijk maken vind ik ook een heel sterke uitdrukking. Tis niet dat ze echt 5minuten inzoomen op hem als hij lost en er uitlach TV van maken. Ze laten hem meestal even kort zien als hij lost maar who cares? Een halve minuut later is iedereen dat al lang terug vergeten, als je toevallig net dat moment even iets pakt om te drinken heb je zelfs niks gezien. Ik denk trouwens dat Froome, net als Cavendish overigens, op dit moment véél meer respect krijgen (van het publiek) dan ze in de eerste 80-90% van hun carriere gekregen hebben...

Ik denk ook dat Froome het gewoon nog altijd graag doet en als je dan €5M/jaar ontvangt om het grootste deel van het jaar onder de Spaanse zon met uwe fiets rond te toeren dan moet je half gek zijn om te zeggen "die laatste 2 jaar hoeven niet meer, hou u €10M maar bij".

Nu we toch aan het aflopen zijn over Karl en vrienden, welke sportjournalist (verslaggever) horen we wel graag bezig? Van Stijn Vlaeminck zijn interviews cringe ik zelf. Daar zit nu eens niets van spontaniteit in.

Van Stijn Vlaeminck zijn interviews cringe ik zelf. Daar zit nu eens niets van spontaniteit in.

Ja dat is het ergste van het ergste, dan zijn die VRT interviewers opeens een verademing :biglaugh:

Avondetappe op de NOS

Nederlanderse koersliefhebbers geven daar (in iets mindere mate) dezelfde kritiek op als on op VLV hoor.
Eergisteren dachten ze daar nog dat QS en Lotto renners gewoon allemaal niet konden klimmen omdat ze allemaal bij de laatste 15 eindigden in de etappe, totaal niet door hebbend dat die gewoon allemaal bij Jakobsen en Ewan blijven. Exact hetzelfde als bij ons dus.

Laatst bewerkt:
Als ge zelf naar de koers gekeken hebt moet ge idd niet naar VLV kijken, ge zult er alleszins niet wijzer van worden. Maar als ge het niet kunnen zien is het wel handig om te zien hoe de koers verlopen is. Maar ik kijjk ook enkel in dat geval. Aangezien ik zelf toch de meeste koersen kan meepikken is dat dus niet vaak :)

Vandaag knoopt Sagan overigens opnieuw aan met de zege in de TDF. 🤞

Sagan: nee​

Wie we schijnbaar mogen afschrijven vandaag is Peter Sagan. Hij vertoeft in een groepje dat probeert terug te keren tot in het peloton. Voor een Sagan in vorm was dit nochtans een etappe waar hij zich altijd in had uitgeleefd.

Achja volgende keer beter :tongue:

Wie we schijnbaar mogen afschrijven vandaag is Peter Sagan. Hij vertoeft in een groepje dat probeert terug te keren tot in het peloton. Voor een Sagan in vorm was dit nochtans een etappe waar hij zich altijd in had uitgeleefd.

Hij is wel terug in het peloton. Al die gelosten waren niet toevallig bijna allemaal renners die voor de klim zijn gaan aanvallen, ook Sagan. Beetje opgeblazen, maar klimt ook wel niet zoals vroeger. Ook in de Alpen niet met overschot.

Alpecin probeert dat hier dus te controleren, maar ik geloof echt niet dat ze die groep terugpakken. Zelfs met de hulp van Lotto niet. Op die volgende klim pakken die nog 2 minuten extra.

Hij is wel terug in het peloton. Al die gelosten waren niet toevallig bijna allemaal renners die voor de klim zijn gaan aanvallen, ook Sagan. Beetje opgeblazen, maar klimt ook wel niet zoals vroeger. Ook in de Alpen niet met overschot.

Alpecin probeert dat hier dus te controleren, maar ik geloof echt niet dat ze die groep terugpakken. Zelfs met de hulp van Lotto niet. Op die volgende klim pakken die nog 2 minuten extra.
Misschien gaan de mannen van Jakobsen en Groenewegen ook nog rijden?

Ze gaan ze toch niet teveel ruimte mogen geven in ieder geval met die hardrijders voorin. En de sprinters in het peloton moeten de glooiende wegen ook nog overleven natuurlijk.

Maar voor hetzelfde geld wordt Van Aert hier vandaag gewoon in een zetel naar de finish gebracht ;)

Misschien gaan de mannen van Jakobsen en Groenewegen ook nog rijden?

Ze gaan ze toch niet teveel ruimte mogen geven in ieder geval met die hardrijders voorin. En de sprinters in het peloton moeten de glooiende wegen ook nog overleven natuurlijk.

Maar voor hetzelfde geld wordt Van Aert hier vandaag gewoon in een zetel naar de finish gebracht ;)

Minstens 4 teams nodig om zo een sterke groep terug te halen en zelfs dan is het moeilijk. Ik geloof er niet in.

Hij zou beter stoppen .. :p

Volgens mij wint WvA hier gewoon vandaag..

:headshake: komt wel goed straks!!
Ewan heeft er in elk geval zin in, zie ik.

Ok ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze die voorsprong ook gingen kunnen beperken op de klim. Ewan heeft precies een goede dag. BEX zal wel komen helpen na deze klim.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan