Tour de France 2022

Zo enorm sterk kwamen ze niet voor de dag vond ik bij die prikken van Pogacar.
Was natuurlijk nog maar in het begin van de etappe en misschien wat onverwacht.
Maar wel akkoord dat Vingegaard de evenknie is van Pogacar momenteel. Zie hem niet meteen lossen, maar zeg nooit nooit.

Zullen wel verrast geweest zijn. En was nog 180km dus tijd genoeg om te herstellen. Vingegaard was vorig jaar ook al 2e in de Tour, werd dit jaar ook 2e in Tirreno (na Pogacar) die kan dit dus wel normaal tot een goed einde brengen is constant genoeg.

Krachten verspilling natuurlijk. Waar denkt hij naar toe te gaan op 180km van de streep tegen de Jumbos. Enige kans die hij maakt om deze Tour te winnen is dat Vignegaard een offday kent en ook een paar minuten verliest op een slotklim. Er ergens tussen door glippen gaat niet lukken daar zijn de Jumbos te sterk voor. Dat is het nadeel van het feit dat de sterkste ploeg geel heeft, de koers wordt zo doodgemaakt.
Pogocar zijn absolute sterkte is niet de ultra hoge wattage maar net heel lange inspanningen en recuperatievermogen, zoals zijn raid vorig jaar. Dus ik versta zijn taktiek wel volledig dat hij dit wou proberen, vind het zelf slim. Het lijkt er niet op dat hij op de beklimmingen nog iets ga kunnen terug doen, al zeker geen 2 minuten.

En Jumbo kwam er eigenlijk toch niet echt goed uit.

Hele ruime kopgroep, maar weer geen Belg mee...

Teuns heeft nog wel geprobeerd zo te lezen, jammer dat dat niet gelukt is.

Teuns toch echt niet top deze Tour. Ja heeft geprobeerd maar moest nadien harken in het peloton om erbij te blijven. Er zijn er anderen die normaal niet beter zijn die 20x hebben aangevallen vanaf het begin en nu toch mee zijn.

Pogocar zijn absolute sterkte is niet de ultra hoge wattage maar net heel lange inspanningen en recuperatievermogen, zoals zijn raid vorig jaar. Dus ik versta zijn taktiek wel volledig dat hij dit wou proberen, vind het zelf slim. Het lijkt er niet op dat hij op de beklimmingen nog iets ga kunnen terug doen, al zeker geen 2 minuten.

En Jumbo kwam er eigenlijk toch niet echt goed uit.

Jij denkt dus dat Pogacar 180km Jumbos kan afhouden? Dat je de Jumbos kan verrassen ja maar je houdt ze geen 180km achter je hoor.

Krachten verspilling natuurlijk. Waar denkt hij naar toe te gaan op 180km van de streep tegen de Jumbos. Enige kans die hij maakt om deze Tour te winnen is dat Vignegaard een offday kent en ook een paar minuten verliest op een slotklim. Er ergens tussen door glippen gaat niet lukken daar zijn de Jumbos te sterk voor. Dat is het nadeel van het feit dat de sterkste ploeg geel heeft, de koers wordt zo doodgemaakt.

Jij denkt dus dat Pogacar 180km Jumbos kan afhouden? Dat je de Jumbos kan verrassen ja maar je houdt ze geen 180km achter je hoor.
Enkel Kuss en Wout waren nog mee, de rest was al gelost.
En reed er al geen UAE'er vooruit?

Jawadde even 3 renners laten uitzakken naar Ewan als die 8 minuten achter zit op het peloton is echt wel heel risicovol. Straks allemaal buiten tijd :unsure:

Als je de boel uiteen scheurt zullen er genoeg willen meerijden hoor

euh nee hoor, eerder vloeken op Pogacar dat hij zich moet laten uitzakken. In het verleden genoeg gebeurd dat zo iemand mee schuift en zich weer moet laten uitzakken omdat het peloton jaagt.

Enkel Kuss en Wout waren nog mee, de rest was al gelost.
En reed er al geen UAE'er vooruit?

Ik heb het niet gezien maar waren ze gelost of gewoon verrast? Groot verschil natuurlijk. En vooral het was nog 180km tijd genoeg om iets recht te zetten natuurlijk. En we hebben ook gezien dat Pogacars krachten arsenaal niet onuitputtelijk was. Maakt daar op de Galibier de fout door te blijven reageren op Roglic ipv zijn ploegmaats terug te laten komen en die te laten werken en door zelf de laatste kms van de Galibier met Vignegaard in het wiel op kop te sleuren.

euh nee hoor, eerder vloeken op Pogacar dat hij zich moet laten uitzakken. In het verleden genoeg gebeurd dat zo iemand mee schuift en zich weer moet laten uitzakken omdat het peloton jaagt.

Ik heb het niet gezien maar waren ze gelost of gewoon verrast? Groot verschil natuurlijk. En vooral het was nog 180km tijd genoeg om iets recht te zetten natuurlijk. En we hebben ook gezien dat Pogacars krachten arsenaal niet onuitputtelijk was. Maakt daar op de Galibier de fout door te blijven reageren op Roglic ipv zijn ploegmaats terug te laten komen en die te laten werken en door zelf de laatste kms van de Galibier met Vignegaard in het wiel op kop te sleuren.
TJV was verrast maar was ook van niet kunnen bij een aantal.

Maakt hij echt fout op Galibier of vergeet hij daarna goed te eten/drinken of zich af te koelen of combinatie gaan we nooit weten.

Jawadde even 3 renners laten uitzakken naar Ewan als die 8 minuten achter zit op het peloton is echt wel heel risicovol. Straks allemaal buiten tijd :unsure:
Ze mogen nog 12 minuten verliezen nu, tijdslimiet zal rond de 30 minuten zijn vandaag.
De kopgroep zal ook wel nog wat vertragen de komende 50 km om zich wat te sparen voor wat nog komt, de mannen Ewan blijven knallen op het vlakke en bergaf. Ik zie het wel nog goedkomen.

Ze mogen nog 12 minuten verliezen nu, tijdslimiet zal rond de 30 minuten zijn vandaag.
De kopgroep zal ook wel nog wat vertragen de komende 50 km om zich wat te sparen voor wat nog komt, de mannen Ewan blijven knallen op het vlakke en bergaf. Ik zie het wel nog goedkomen.

Er is geen vlak meer, ik geloof echt niet dat die onder de 30 minuten blijft. Ze verloren zelfs tijd op het vlakke net.

Net op Eurosport het begin van de etappe eens bekeken. Uiteraard was er weer een reclameblok op het moment dat Pogacar aanvalt. :headshake:
Jumbo en Vingegaard hebben hun daar wel laten verassen en Vingegaard zat zelf redelijk ver met die aanval. Al was Benoot oa wel gelost maar lijkt dat die de laatste dagen het wat moeilijker heeft.

Maar geen idee wat Pogacar wou bereiken. Stel dat hij daar wegrijdt met een groep van 20 man. De Jumbo's gaan niet rijden, Ineos ook niet want waarom zouden ze? Hij gaat toch niet alleen met eventueel een Soler gans de dag zelf op kop rijden? Dat zou enkel goed zijn om zoals VA 5min te verliezen op de laatste klim omdat je gans de dag op kop moet rijden.

Dit stond in de app van de tour:
Geen idee of dat klopt dan. Als je met die calculator de rit met de plache des belles filles berekent klopt die tijd van +47min. De moeilijkheid van de rit is hetzelfde ingedeeld alleen rijden ze nu wat trager. Als je de calculator volgt hebben ze +45min om binnen te komen.

Man lotto, hoeveel pech kan je hebben. Die was voor mij de grootste kanshebber in die kopgroep.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan