Tour de France 2022

Ik ken de cols (en vooral de afdaling van de laatste col; 1ste categorie) niet voor vandaag, maar ik vraag me af of de rit vandaag geen risico vormt voor Vindegard. We hebben vorig jaar gezien dat hij niet echt een held is in het afdalen, en vandaag eindigen we dus met de afdaling van de Mur de Peguère? Ik heb de indruk dat het niet de steilste afdaling is, maar indien hij geïsoleerd zit op de laatste klim, wordt dat misschien toch een moeilijk punt.

Verder is er niets beslist zolang de rit naar Hautacam niet afgelegd is (ik ga ervan uit dat de tijdrit met amper hoogtemeters niet zoveel verschil gaat opleveren). In die rit naar Hautacam kan je nog makkelijk 4-5 min verliezen op een slechte dag.

Ow ow ow...

Was wel te verwachten imo... focus op de Vuelta nu wrs. Heeft de voorbije week ook duidelijk rondgereden om volume te blijven trainen zonder veel meer.

En Jumbo heeft hem ook niet écht nodig. Kuss was nu ook al laatste man en Kruijswijk moet daarvoor dan maar overnemen. Dit zou alleszins niet dramatisch mogen zijn. De enige liability imo is Kuss die op een goeie dag bij de 5-6 beste klimmers hoort maar op een slechte dag met moeite de top 25 aanraakt. En die goeie/slechte dag ratio lijkt soms gevaarlijk veel op een coinflip.

Idd. In zijn huidige vorm is hij niet echt een grote meerwaarde. Al had ik wel verwacht dat ze dan de rustdag zouden afwachten en eventueel dinsdagochtend dan de beslissing zouden nemen.

Met de hitte van vandaag zal het peloton wel een snipperdag nemen, vermoed ik. Zou een beetje gek zijn om nu vol voor Ewan te gaan rijden en het is nog maar te bezien of Alpecin voldoende steun krijgt van BikeExchange en Quickstep

Idd. In zijn huidige vorm is hij niet echt een grote meerwaarde. Al had ik wel verwacht dat ze dan de rustdag zouden afwachten en eventueel dinsdagochtend dan de beslissing zouden nemen.
En zowiezo Roglic is niet echt iemand die graag werkt voor een ander. Hij slaat wel eens een beurt over.
En al zeker met zijn schouderblessure, ben je in feite 'niets' met hem.
Dan kan je hem inderdaad beter sparen voor de Vuelta straks en kan hij daar een poging doen om voor een 4de eindzege gaan.

Maar inderdaad ik had ook wel verwacht dat ze hem er pas tijdens de rustdag er zouden uithalen. De ploegarts zal dan toch aangeraden hebben dat het beter is van nu reeds ermee te stoppen.

:(
Spijtig.. die hebben de tour toch mee gekleurd.
Ze zouden ons extra transfers moeten geven in de Sporza wielermanager :)
Volgens mij als Pogacar of Vingegaard positief zouden testen wordt dit (in eerste instantie toch) gewoon stilgehouden of er wordt een draai aan gegeven (zie Mayka)
Alleen als ze symptomen vertonen en er een risico is voor de gezondheid, verwacht ik dat ze uit de tour gehaald zouden worden.

Want ja, bij een positieve test ben je niet meer verplicht de ronde te verlaten (de ploeg beslist in samenspraak met de ploegarts) en die twee er zonder verpinken uithalen bij een positieve test, is financieel een aderlating.

En laten we eerlijk zijn: Is is all about the money .. like it or not, maar we moeten een kat een kat noemen.

Was wel te verwachten imo... focus op de Vuelta nu wrs. Heeft de voorbije week ook duidelijk rondgereden om volume te blijven trainen zonder veel meer.

En Jumbo heeft hem ook niet écht nodig. Kuss was nu ook al laatste man en Kruijswijk moet daarvoor dan maar overnemen. Dit zou alleszins niet dramatisch mogen zijn. De enige liability imo is Kuss die op een goeie dag bij de 5-6 beste klimmers hoort maar op een slechte dag met moeite de top 25 aanraakt. En die goeie/slechte dag ratio lijkt soms gevaarlijk veel op een coinflip.

Was te verwachten. Maar dat sommige hem al zouden afschrijven is toch heel voorbarig.
Ja Vingegaard is momenteel de beste van de twee, maar wie zegt dat dit volgend jaar ook zo is? We komen uit een hele rare periode, het kan gerust zijn dat hij met 2023 gewoon terug op zijn allerhoogste niveau is.
Nu al direct hem afschrijven is echt wel raar, zeker omdat Froome ook nog gewoon op zijn 32ste de tour won, Wiggins idem. Dus nee ik zou eerder zeggen laat ons nog even afwachten.

Kuss heeft trouwens de KOM op Alpe d'Huez gepakt de 14de, heeft daar gewoon een monstertempo gereden, zeg maar gerust een heel goeie klimmer.
Maar zoals je zegt is hij wel zeer wisselvallig, maar hij laat het ook soms heel hard lopen denk ik. Maar hier kan nog aan gewerkt worden.

Ik ken de cols (en vooral de afdaling van de laatste col; 1ste categorie) niet voor vandaag, maar ik vraag me af of de rit vandaag geen risico vormt voor Vindegard. We hebben vorig jaar gezien dat hij niet echt een held is in het afdalen, en vandaag eindigen we dus met de afdaling van de Mur de Peguère? Ik heb de indruk dat het niet de steilste afdaling is, maar indien hij geïsoleerd zit op de laatste klim, wordt dat misschien toch een moeilijk punt.

Verder is er niets beslist zolang de rit naar Hautacam niet afgelegd is (ik ga ervan uit dat de tijdrit met amper hoogtemeters niet zoveel verschil gaat opleveren). In die rit naar Hautacam kan je nog makkelijk 4-5 min verliezen op een slechte dag.
Overmorgen. Eerst nog eens iedereen massaal testen na de rit vandaag :]

Waarom zou je Matthews halen als je Girmay hebt? :unsure:
Waarom haal je Merlier als Jakobsen hebt?
Maar ik begrijp je bedenking wel, Matthews is toch veel minder het soort killer die voor 10 zeges zorgt op een jaar.
Was te verwachten. Maar dat sommige hem al zouden afschrijven is toch heel voorbarig.
Ja Vingegaard is momenteel de beste van de twee, maar wie zegt dat dit volgend jaar ook zo is? We komen uit een hele rare periode, het kan gerust zijn dat hij met 2023 gewoon terug op zijn allerhoogste niveau is.
Nu al direct hem afschrijven is echt wel raar, zeker omdat Froome ook nog gewoon op zijn 32ste de tour won, Wiggins idem. Dus nee ik zou eerder zeggen laat ons nog even afwachten.

Kuss heeft trouwens de KOM op Alpe d'Huez gepakt de 14de, heeft daar gewoon een monstertempo gereden, zeg maar gerust een heel goeie klimmer.
Maar zoals je zegt is hij wel zeer wisselvallig, maar hij laat het ook soms heel hard lopen denk ik. Maar hier kan nog aan gewerkt worden.
Ik vind Roglic naar de Giro verwijzen ook best voorbarig. Het is ook niet dat ik bij Vingegaard zo´n "the king is dead, long live the king" gevoel heb. Hij is goed maar ALS (toch maar even afwachten) Vingegaard het geel effectief naar Parijs brengt dan is hij imo zeker nog niet de nieuwe afgetekende superfavoriet voor 2023.

Het lijkt mij voor Jumbo dus geen slecht idee van volgend jaar opnieuw op 2 paarden te wedden.

Deed me even de tijden opzoeken waarmee ze de Alpe d'Huez bedwongen hebben, en die hebben inderdaad wel heel straf gereden. Pogacar, vingegaard en Thomas zijn zowaar de top-20 sterkste tijden binnengekomen met hun 39'10''.

#CoureurEpreuve - ArticleTempsW/KgWatts étalon
1​
Tour de France 1995 (#10)​
36'50​
-​
468​
2​
Tour de France 1997 (#13)​
36'55​
-​
466​
3​