Tour de France 2024

Ik dacht eerst dat Van Gils een kopstoot uitdeelde maar inderdaad het was doordat Capiot zich daar liet uitzakken en Van Gils met veel hogere snelheid kwam opzetten.

Hij geeft zo een klein schouderduwtje, maar dat is ook van ofwel val ik zelf ofwel leun ik natuurlijk. Da's gewoon een jammerlijk incident, zoals er zoveel zijn in sprints. We moeten niet altijd een schuldige vinden. Capiot gaat naar links, maar dat is ook allemaal onbewust, 't is niet dat die iemand wilt blokkeren.

Wat een uil die Capiot. Heb die fase nu meermaals bekeken, maar hoe vaak die daar achterom ligt te kijken... Paar keer naar links, paar keer naar rechts en dat allemaal aan die snelheid. Onverantwoord en dat mag ook gerust beboet worden.

2 keer uw sleutelbeen breken op 4 maanden tijd.. Vraag me af in hoeverre zoiets telkens geneest..
Die schouder is toch verkloot lijkt me

Niet zo goed waarschijnlijk als zijn ploeg hem anderhalve week na zo een breuk gewoon op kasseien laat dokkeren in Dwars door Vlaanderen :laugh:

Wat een uil die Capiot. Heb die fase nu meermaals bekeken, maar hoe vaak die daar achterom ligt te kijken... Paar keer naar links, paar keer naar rechts en dat allemaal aan die snelheid. Onverantwoord en dat mag ook gerust beboet worden.

Die heeft gewoon schrik hé, die wilt zo veilig mogelijk naar achter en denkt dat naar achter kijken de manier is om dat te doen. Maar als je dat doen rijd je niet rechtdoor... Ik denk dat het soms wat onderschat wordt wat zo een leadouts op dat moment voelen, zeker de onervaren mannen zoals Capiot.

2 keer uw sleutelbeen breken op 4 maanden tijd.. Vraag me af in hoeverre zoiets telkens geneest..
Die schouder is toch verkloot lijkt me
Als dat goed geneest is dat alsof het nooit gebroken is hé. Maar als het slecht aan elkaar groeit kan het dikke miserie geven.

Natuurlijk bestraffen ze Van Gils :laugh:

En geen DQ hé, nee 1500 boete en nog eens 60 UCI punten minder, met andere woorden voor hemzelf en de ploeg een zwaardere straf dan gewoon een DQ.

Inderdaad, instant voor de valpartij kijkt hij naar rechts om te zien hoe WVA en zijn kopman voorbij komen, wat hem dan misschien wat naar links doet zwenken, maar wat ik nog vreemder vind is dat hij vlak daarvoor nog volledig over zijn schouder naar links kijkt en hij perfect had kunnen zien dat Van Gils met De Lie tegen hoge snelheid opkomen en toch zwenkt die achteraf helemaal naar de linkerkant. Als je stopt met trappen rij dan ofwel gewoon in een rechte lijn verder, de rest zal wel over u komen, of ga enkel opzij als je 100% zeker weet dat er niemand over komt. Of kijk niet achterom of kijk enkel achterom als je weet dat je in staat bent om stabiel op je lijn te blijven. Hekken lijken ook wel wat naar binnen te komen net op dat punt, dus ook weer wat samenloop van omstandigheden, zoals meestal.

edit: doet me net beseffen dat hij mogelijks expres de deur dicht doet, dan had hij zeker bestraft moeten worden.

Dat is dan ook weer omdat ze iets moesten doen om een voorbeeld te stellen zeker

Mja welk voorbeeld? ze tonen aan dat een leadout mag doen wat hij wilt. Achteruitkijken? Geen probleem? Naar links of rechts bewegen? Geen probleem. Beiden tegelijk doen? Geen probleem. Als die dan toevallig iemand de dranghekken induwt, bestraffen we het "slachtoffer" omdat die zijn schouder niet mag zetten om ervoor te zorgen dat hij geen nieuwe Jakobsen wordt. Nee, ik snap hier echt niets van. De ergste beslissing tot nog toe deze Tour. Echt weer een voorbeeld van er is iemand gevallen en het lijkt alsof Van Gils die gewoon bewust omver kegelt dus we moeten iemand straffen...

edit: doet me net beseffen dat hij mogelijks expres de deur dicht doet, dan had hij zeker bestraft moeten worden.

Denk ik overigens zeker niet. Ik wil hier ook geen boeman van Capiot maken

Ik denk dat hij bij dat heel kort naar links kijken Van Gils nog niet ziet komen, die is dan op nog wat afstand omdat het snelheidsverschil zo groot is. Dat en het feit dat hij door het verder achteruitkijken (naar rechts dan) gewoon vanzelf weer naar links begint te gaan, onbewust denk ik. Maar dat ze Van Gils dan gaan straffen. Tja, schandalig en ik heb ook wat medelijden met die jongen. Want omdat het er zo spectaculair uitziet en Capiot er slecht uitkomt, is Van Gils daar natuurlijk de grote schuldige.

Wat Capiot hier doet lijkt mij eerder een domme, incompetente move. Als je je op kant zet moet je zien dat je nog snelheid hebt, en anders beter op uw lijn blijven.

Denk ik overigens zeker niet. Ik wil hier ook geen boeman van Capiot maken

Ik denk dat hij bij dat heel kort naar links kijken Van Gils nog niet ziet komen, die is dan op nog wat afstand omdat het snelheidsverschil zo groot is. Dat en het feit dat hij door het verder achteruitkijken (naar rechts dan) gewoon vanzelf weer naar links begint te gaan, onbewust denk ik. Maar dat ze Van Gils dan gaan straffen. Tja, schandalig en ik heb ook wat medelijden met die jongen. Want omdat het er zo spectaculair uitziet en Capiot er slecht uitkomt, is Van Gils daar natuurlijk de grote schuldige.

Ik denk wel dat Van Gils cool genoeg is om zich daar niets van aan te trekken en ook wel beseft dat koerskenners zien dat hij dat enkel maar deed om zichzelf te behoeden voor groter gevaar, wat perfect te begrijpen is en ook mijn natuurlijke reflex zou zijn. Maar reactie van UCI is inderdaad weer zeer amateuristisch/populistisch.

Spijtig dat Wout hier maar 90% is zou anders al een paar zeges binnen gehad hebben en Laporte is toch ne rare ...
Ik denk dat hij eindelijk in vorm begint te geraken, je ziet hem dagelijks werken voor de ploeg en toch nog meesprinten met deftig resultaat (gisteren was hij zelfs de sterkste in de sprint). Woensdag is er nog een mooie kans voor hem, laaggebergte met op het einde een sprint licht bergop :)

Stijn Vlaeminck van VTM vond dat Van Gils er nog makkelijk mee wegkomt van die sanctie. 🤣 Die had toch ook beter gebleven bij StuBru waar zijn wielerkennis op niveau was bij zulke radiozender.

Terug
Bovenaan