Tour de France 2024

Cras zal niet veel boeien, Martin staat daar ook vlak achter en ge weet maar nooit dat die morgen en overmorgen opeens wel die mannen kan volgen. Beetje loos om een top 10 zomaar te grabbel te gooien hé als ge er 3 weken voor zit te werken.
Gee en Gall hun 10e en 11e plaats bedreigd
:S

Ik snap waarom ze het doen. Het ziet er gewoon wat vreemd uit om het peloton zo plots op een lint te zien omdat iemands top 10 plaats bedreigd wordt.

Ik zou dan zeggen zet een half mannetje bij als het 5 minuten is om wat te controleren dan te wachten tot ze virtueel je plekje voorbij te zijn om dan dat ganse peloton op een lint te trekken.

Nu we zagen het ook gisteren je wilt nooit je plekje verliezen natuurlijk. Is mooi om te zeggen we gaan nog voor de eindzege maar als het er op aankomt geef je die 2e plek niet op natuurlijk.

Goh, je moet Cras of Martin natuurlijk ook geen halfuur geven, maar die waaien morgen en overmorgen toch gewoon terug. Het peloton heeft een hele rustige gehad had en beiden zaten de voorbije dagen in de vlucht.

Wat een f’ing beest die Vocsnor!
Echt verdiend dat deze man een rit pakt, echt zo hard verdiend!

Zalig ook dat Remco hem komt feliciteren, iedereen heeft respect voor Vocsnor!
Zalig emotioneel interview ook.

Goh, je moet Cras of Martin natuurlijk ook geen halfuur geven, maar die waaien morgen en overmorgen toch gewoon terug. Het peloton heeft een hele rustige gehad had en beiden zaten de voorbije dagen in de vlucht.
M.b.t. een vroege vlucht en sprinters in de bus.
Zou het eens geen idee zijn om die sprinters te trollen?
Geef de vroege vlucht in een bergrit zo'n 40min en zet zelf als peloton zijnde de gas open zodat de sprinters afhaken.
Als peloton kom je binnen op 20min, dus binnen de tijdslimiet, maar de sprinters liggen eruit, omdat ze op 50min finishen van de winnaar :evil:.

Deze twee dagen verwacht ik nog een onverwachte masterclass van Vingegaard.
Met die van Visma weet je nooit, wat die bekokstoofd hebben.
De laatste twee TT als slotrit in de Tour waren een heuse ommekeer. Geen twee zonder drie.

M.b.t. een vroege vlucht en sprinters in de bus.
Zou het eens geen idee zijn om die sprinters te trollen?
Geef de vroege vlucht in een bergrit zo'n 40min en zet zelf als peloton zijnde de gas open zodat de sprinters afhaken.
Als peloton kom je binnen op 20min, dus binnen de tijdslimiet, maar de sprinters liggen eruit, omdat ze op 50min finishen van de winnaar :evil:.

Deze twee dagen verwacht ik nog een onverwachte masterclass van Vingegaard.
Met die van Visma weet je nooit, wat die bekokstoofd hebben.
De laatste twee TT als slotrit in de Tour waren een heuse ommekeer. Geen twee zonder drie.
Wat voor nut heeft dat nu om de spurters buiten tijd te zetten? Buiten wanneer je iemand hebt die Girmay zijn groene trui kan overpakken. Er is geen vlakke rit meer.

Wat voor nut heeft dat nu om de spurters buiten tijd te zetten? Buiten wanneer je iemand hebt die Girmay zijn groene trui kan overpakken. Er is geen vlakke rit meer.
Minder hectiek in de laatste kilometers, tiens.
Hoeft niet in deze Tour.
Als ze de gewoonte overnemen van de afgelopen twee jaar met een stevig openingsweekend, zou ik dat een prachtige move vinden.
Er wordt zoveel gekakt over gevaarlijke manoeuvres en het in gevaar brengen van je medecoureurs en dan komen enkele namen naar boven, zoals Groenewegen en Cavendish of Philipsen.
Die eerste twee kan je makkelijk buitenspel zetten door zoiets in gang te steken.
En vooraleer een slimmerik afkomt: "dan komen er toch minder ervaren sprinters / rappe mannen in de plaats?"
Goed zo, laat die mannen van de derde lijn eens vechten om het been.

Goed voor Wout eens een ritje te laten winnen :cool: maar dat moest dan idd eerder gebeuren. Natuurlijk als je Philipsen , Cavendish etc buiten tijd gaat rijden gaat de boel moeilijker te controleren zijn in vlakke ritten. Die ploegen gaan dan niet meer rijden om de vluchters terug te pakken.

Vandaag verlof voor (onder andere) deze rit.
Hopelijk stelt het niet teleur en geeft het wat vuurwerk.

Weet niet goed wat we er vandaag van moeten verwachten. Pogacar heeft nu toch al 3(?) ritten gewonnen, dus deze zal niet zozeer hoeven voor hem (alhoewel, het is de koninginnenrit...). Ik zie hem er eerder de laatste kilometer nog eens van wegpoefen.

De sleutel ligt bij Vingegaard en Evenepoel. Zou Visma echt al oorlog proberen maken op La Bonnette? Het is toch nog ver van de aankomst. Misschien heeft Evenepoel al wel de 'balls' om daar iets te proberen...

Ik gok dus wel op een vlucht vandaag met types als Carapaz.

Vingegaard zal zich dan ook super moeten voelen eer hij Pogacar probeert aan te vallen, hij was 2 dagen geleden toch niet zo super. En als hij niet super is dan zie ik Remco wel nog een poging doen. De rest zit nu toch op een redelijk veilige afstand achter Evenepoel.

Visma stuurt toch hun beste klimmers de vuurlinie in. Dus als Vingegaard goeie benen heeft dan heeft hij wel iets om naar toe te springen. Maar of hij dat kan doen zonder Pogacar is maar zeer de vraag.

EF dus wel weeral de boot gemist en nu volle bak aan het rijden, niet de eerste keer deze Tour. Beetje vroeger op staan jongens.

Terug
Bovenaan