Tour de France 2024

JVDB leefde ook maniakaal voor zijn sport. In Vlaanderen hielden we toen nog van coureurs die eens durfden doorzakken, ondertussen is dat ook helemaal veranderd.
En die zette dan alles op de Tour. Maar als je dan valt of het valt tegen heb je niets en is heel je seizoen voor niks geweest.
Je moet nemen wat je kan qua prestaties/overwinningen denk ik dan.

Boeiend zo'n tijdrit integraal uitzenden 🤡

Ziet er toch best een tricky parcours uit voor met de tijdritfiets... maar misschien geeft Cavendish een vertekend beeld natuurlijk :tongue:

Als Evenepoel of Pogacar vandaag wint, dan is meer dan de helft van de ritten gewonnen door Slovenie en Belgie :biglaugh:
Samen goed voor maar 13miljoen inwoners, dat is toch een mooie statistiek vind ik.

Wat een vreselijke Tour trouwens voor FDJ en Decathlon.

Decathlon zo'n jaar en dan zo'n rot Tour. Gall valt me redelijk tegen. Nu zie je wel vaker een jaar top maar bevestigen altijd lastig.

En FDJ ja Gaudu al rotslecht in de Dauphine dus was te verwachten dat die nergens ging zijn deze Tour en Martinez was bijna vergeten dat die meedeed tot hij hier voor het moment even de snelste toptijd neerzet maar als klimmer zet hij die wel neer tussen de sprinters de mannen die elke dag de laatste bus namen.

"Het wordt nu wel tijd dat Wout Van Aert aan eerste tussenpunt komt".

Twee minuten laten komt Wout Van Aert in beeld, 14 min afgelegd. De beste tussentijd tot nu toe is 21'20"

Let wel, is niet zo goed die tussentijd, maar je kan dat dus gewoon volgen op de website van TdF...

wow 3'40 aan de broek rijd dus op zijn gemak mag ik hopen lol

Niet dat onze kameraden in dat commentaarskotje iets door hebben

Waarom winnen de mensen die de Vuelta winnen niet de Tour?
Omdat de beste renners uit de Tour die laten liggen, alsof een Vingegaard of een Pogecar de Vuelta dit jaar niet zouden winnen indien ze de zich daar op gefocust hadden.

M'n oudste vraagt wat het nut is van roepen, vlaggen zwaaien, en kartonnen bordjes langs de weg? De renners moeten dat toch ambetant vinden?

Wout had toch op voorhand al aangekondigd dat hij hier gewoon op zijn gemak ging rijden. Hij zag het al als een extra 'rustdag' richting de OS

Terug
Bovenaan