Tour de France 2025

Is dat dan zo raar? Zoals remco zelf heeft gezegd wilt hij niet in een negatieve spiraal komen en is daarom afgestapt. Faalangst is het misschien niet maar het heeft toch met (zelf)vertrouwen te maken.
Een late reactie maar iemand die zoveel grote prijzen pakt daar durf ik toch van zeggen dat die niet bepaald last heeft van faalangst (of gebrek aan zelfvertrouwen).

Een late reactie maar iemand die zoveel grote prijzen pakt daar durf ik toch van zeggen dat die niet bepaald last heeft van faalangst (of gebrek aan zelfvertrouwen).
Iedereen had van hem verwacht dat hij zou de eerste tijdrit winnen en hij heeft dat ook gedaan, lijkt mij niet dat hij daar faalangst had. Klimmen ligt toch meer aan de mogelijkheden van uw lichaam, als dat niet de nodige watts levert om boven te geraken dan gaat het niet, zo simpel is het. Een vlakke tijdrit ook maar daar zijn er andere factoren zoals aerodynamica die meer een rol spelen.

Stel dat ik Remco zou zijn dan zou ik gewoon met de bus binnenrijden en dan zien of ik mij beter voel de volgende dag. Gaat het nog altijd slecht, dan afstappen en gaat het beter na enkele dagen dan meegaan in een ontsnapping. Lijkt mij een redelijk impulsieve beslissing om er ineens mee te stoppen.
Ofwel: er scheelde echt iets met Remco dat we niet weten (ziekte ofzo, al lijkt dat van niet)
Ofwel: toch echt een mentaal probleem dat hij had zoals een paniekaanval ofzo. Ik hoop alleszins dat hij er terug bovenop komt en dat dit niet blijft aanslepen. Renners zijn ook maar mensen dus die kunnen ook last krijgen van angstaanvallen of een depressie.

Laatst bewerkt:
Karl is de grootste hypocriet:

“We hebben Remco nooit de tweede Eddy Merckx genoemd”

En gisteren was hij ook nog aan het lachen met Lore De Schepper: “ja we hebben het uit haar neus gepeuterd dat ze verliefd is”.
Hij was er nog trots op ook. ‘t kind zat daar ongemakkelijk van de ongepaste vragen die Karl stelde.
Ik dacht dat hij zei dat het de ploeg zelf was die het had ingefluisterd dat ze relatie had. En met alle respect maar Lore de schepper zaterdag vanaf het eerste moment ongemakkelijk.

Maar akkoord dat al die privé en social media zaken volledig overbodig zijn.

Stel dat ik Remco zou zijn dan zou ik gewoon met de bus binnenrijden en dan zien of ik mij beter voel de volgende dag. Gaat het nog altijd slecht, dan afstappen en gaat het beter na enkele dagen dan meegaan in een ontsnapping. Lijkt mij een redelijk impulsieve beslissing om er ineens mee te stoppen.

Goed ik ben fan van Evenepoel/SQS dus ik volg het misschien van wat dichter dan jullie. Maar is dit nu nog echt geen algemene koerskennis? Ik zag het ook Bakelandts zeggen al zegt die wel meer domme dingen, en ook Stybar zei het.

1) Dauphine loopt niet zoals ze het wensen bergop
2) Op stage moet hij rusten ipv trainen
3) Telkens het bergop gaat in de eerste 10 dagen moet hij meteen parkeren en verliest hij tijd door bonis en gaatjes die vallen
4) Eerste berg meteen lossen
5) Tijdrit alles prima, tot het bergop gaat (is een klimtijdrit)
6) 2e bergrit en weer lossen vanaf het bergop gaat

En dan iedereen plots pikachu face maar allé we hebben nooit iets gemerkt dat er iets scheelde. tjah let beter op de volgende keer

Eerste bergrit in de Dauphine was op 13/06 hij geeft op op 19/07 dat is meer dan een maand van sukkelen bergop hoezo impulsief? Hij sukkelt meer dan een maand en jouw geniale oplossing is om het nog een dagje extra te geven? Want iedereen weet dat dag 35 de dag is waarop alles plots beter wordt?

Inderdaad. Het laten lopen en bewust veel tijd verliezen om achteraf nog eens te kunnen uitpakken is leuk als je een keer een hele slechte dag hebt, maar voor de rest wel in orde bent zoals Evenepoel zelf al eens gedaan heeft in de Vuelta, maar in dit geval zou dat toch niets uithalen.

Zelf dan nog zou het vrij riskant zijn want van de overige bergritten zullen Pogacar/Vingegaard er ook wel één of twee willen winnen en die klopt hij in topvorm niet eens. Dan pers je jezelf enkel verder uit met hetgeen nog komt (o.a. WK).

Enige juiste beslissing dus.

Goed ik ben fan van Evenepoel/SQS dus ik volg het misschien van wat dichter dan jullie. Maar is dit nu nog echt geen algemene koerskennis? Ik zag het ook Bakelandts zeggen al zegt die wel meer domme dingen, en ook Stybar zei het.

3) Telkens het bergop gaat in de eerste 10 dagen moet hij meteen parkeren en verliest hij tijd door bonis en gaatjes die vallen

En dan iedereen plots pikachu face maar allé we hebben nooit iets gemerkt dat er iets scheelde. tjah let beter op de volgende keer

Eerste bergrit in de Dauphine was op 13/06 hij geeft op op 19/07 dat is meer dan een maand van sukkelen bergop hoezo impulsief? Hij sukkelt meer dan een maand en jouw geniale oplossing is om het nog een dagje extra te geven? Want iedereen weet dat dag 35 de dag is waarop alles plots beter wordt?
Maar als ik hier aangaf in het begin van de Tour dat het niet Evenepoel zijn normale doen was om die gaatjes te laten bij die sprintjes bergop kreeg ik pek en veren :p

Als je het zo bekijkt, zie ik hem niet meer in koers verschijnen vooraleer ze echt weten wat er aan de hand is.
Wat voor nut heeft het om hem in een koers te steken als het bergop gaat?
Zelf dan nog zou het vrij riskant zijn want van de overige bergritten zullen Pogacar/Vingegaard er ook wel één of twee willen winnen en die klopt hij in topvorm niet eens. Dan pers je jezelf enkel verder uit met hetgeen nog komt (o.a. WK).
Met het bovenstaande in gedachten, vrees ik voor het WK.
TT mss nog wel, als dat relatief vlak is.

Morgen de grote geeuw naar de Ventoux. TV pas opzetten rond vier, zeker?

Is er een admin hier, mag ik dat Knack artikel hier kopiëren?
Als je dat artikel leest rond zijn zenuwblessure, dan voorspelt dat toch weinig goeds voor zijn toekomstige GC ambities in rittenkoersen.
Is het een gratis artikel? Ja, dan mag je stukken kopiëren en verwjzen naar het artikel
Is het een betalend artikel? Neen, dan mag je enkel héél kleine stukjes kopiëren.

Zoiets is het ongeveer

Is het een gratis artikel? Ja, dan mag je stukken kopiëren en verwjzen naar het artikel
Is het een betalend artikel? Neen, dan mag je enkel héél kleine stukjes kopiëren.

Zoiets is het ongeveer

Betalend, ik zal het artikel van Jonas C. met input van UA bewegingsanalist Stefan Deckx hier parafraseren:

Het zou er dus op neer komen dat de zenuwblessure op "rechts" de balans in zijn lichaam aanzienlijk ontwricht, waardoor er "links" minder rendement gehaald wordt bij herhaalde inspanningen, met ook een weerslag op zijn explosiviteit.

Een lichaam gaat dan compenseren met andere spieren, maar door de asymmetrie ontstaat er zich een chronische inspanning op spieren die normaal minder zouden moeten werken. In een rittenkoers stapelt zich dat op, waardoor na verloop van tijd bv. ademhalingstechniek niet meer optimaal is, en zo finaal uithoudingsvermogen en herstel negatief beïnvloeden...dat kan je natuurlijk missen als kiespijn in etappekoersen waar herstel van primordiaal belang is..

En het probleem met zenuwblessures, als dit zwaar genoeg is herstelt die zenuw niet voldoende of erger, sterft die zelf af.
Als er geen signalen meer uitgestuurd worden dan valt dat moeilijk te fixen... misschien met elektrostimulatie of transplantatie eventueel?

Voor mij klinkt dit echt niet bijster positief voor zijn toekomstige GC aspiraties, mogelijk zelf het einde, worse case volledig focussen op ééndagskoersen of etappes winnen dan maar?

Laatst bewerkt:
Wow, that escalated quickly ...

Jammer voor de strijd voor de groene trui, ook al werd dat nog een heel moeilijk verhaal. Maar een goeie MVDP ging dat vast nog wel proberen.

Het is best een vruchtbare Tour geweest voor Alpecin, maar het deelt toch ook serieus in de klappen. Voor Groves een goede kans om zich toch nog te onderscheiden, al zal dat moeilijk worden.

Meer kans voor Wout in de laatste rit wel :unsure:

Meer kans voor Wout in de laatste rit wel :unsure:
Pogacar is niet de man die al teveel kruimels laat liggen en die slotrit in Parijs winnen daar zal hij wel oren naar hebben. Als UAE daar de boel daar toch nog eens gaat uit controleren zie ik eerlijk gezegd niet echt in wie Pogacar daar gaat kunnen bedreigen. van der Poel had ik nog wel een fair shot gegeven maar al de rest?

Pogacar is niet de man die al teveel kruimels laat liggen en die slotrit in Parijs winnen daar zal hij wel oren naar hebben. Als UAE daar de boel daar toch nog eens gaat uit controleren zie ik eerlijk gezegd niet echt in wie Pogacar daar gaat kunnen bedreigen. van der Poel had ik nog wel een fair shot gegeven maar al de rest?
Toch afwachten of hij daar alleen weg kan geraken hoor. Op dat soort hellingen is MVDP de allerbeste en heeft die de grootste punch van allemaal. Op de OS kon dan ook alleen Van Aert daar volgen (ok, Pogi was daar niet bij).

Maar voor Pogacar is die helling toch eigenlijk niet zwaar genoeg hé? Zijn punch is uiteraard goed, maar niet zoals die van Mathieu, dus heeft hij het toch iets lastiger om daar écht het verschil te maken. De beste Van Aert moet een Pogacar daar zeker kunnen volgen (maar ja, is die beste Van Aert er dan...)

Het is ook nog altijd 6 km (ofzo?) tot de meet zeker. Evident wordt het toch allemaal niet. Een grote groepsprint lijkt me ook zeker niet ondenkbaar.

Terug
Bovenaan