Tour de France 2025

De pleuris gereden voor met 1 seconde geel te pakken.
Had ie zich gespaard voor morgen had ie meer kans op dubbel, riitwinst & geel dan vandaag.

Volledig slechte keuze imo, tenzij groen echt een doelstelling is.
Dus volgens u had hem Pogacar morgen op de Muur 1m30 aangesmeerd? :rofl:

Dus volgens u had hem Pogacar morgen op de Muur 1m30 aangesmeerd? :rofl:
The fuck, volledig vergeten dat die al op meer dan een minuut stond.. uiteraard niet :laugh:

Ma onafhankelijk ik zou altijd voor een kans op ritwinst kiezen tbh. Vooral als je al in het geel gereden hebt, iemand van het kaliber VDP komt toch voor ritoverwinningen niet voor in het geel te rijden, das hoogstens mooi meegenomen.

edit: Voilà gaf op Sporza zelf toe dat zijn doelstelling vandaag zeker niet geel was, maar ritoverwinning
edit2: Maar gaf terwijl ook direct toe dat hij Pogi niet kan kloppen op Mur in huidige vorm,
moeilijk te zeggen of ie die uitspraak deed ifv gevoel na de rit of meer algemeen?

Ma bon als ie er zelf niet in gelooft dat ie kan winnen, dan was de vandaag desondanks toch de juiste keuze wrs.

Laatst bewerkt:
Vraag is waarom Pogacar morgen zou willen winnen op de Mur de Bretagne?
Toch geen nut om nu al weer terug de gele trui over te nemen?

Als ze natuurlijk met alle favorieten naar de meet rijden, gaat hij zich ook niet inhouden hé. Als hij Vingegaard nog extra tijd kan aansmeren, zal hij het niet laten. En hij zal ook niet snel een ritoverwinning laten schieten.

Mathieu is toch al zeer diep gegaan. Zou straf zijn als hij morgen zijn overwinning van 4 jaar geleden kan herhalen. Ik zou er geen geld op zetten.

Eerzucht, revanche for 2021, winnen in het geel?
Groen pakken, zwanske.

Type Pogi is toch echt niet zoals Armstrong/US postal era (buiten 2004) waar ze alles (meer berekend en gestuurd vanuit de auto door Bruyneel) deden om het geel niet te pakken bijna.

Vrij zeker, als Pogi morgen wilt winnen, dan gaat een Gianetti niet moeten komen aanhollen met zouden we dat wel doen, te vroeg, rekening houden met de ploeg (die zeker aankan om de koers te dragen tot einde). Misschien later in zijn carrière als de vorm mindert maar nu zeker niet, daarvoor wint die te graag imo.

edit: Remco zag er best fris uit in dat interview, goed teken, paar GC mannen weer paar seconden verloren.
edit2: Dylan Teuns als allerlaatste binnen, ziek of het geweer aan het laden voor een ritje in de aanval (in het gebergte), genre 2019?

Laatst bewerkt:
Eerzucht, revanche for 2021, winnen in het geel?
Groen pakken, zwanske.

Type Pogi is toch echt niet zoals Armstrong/US postal era (buiten 2004) waar ze alles (meer berekend en gestuurd vanuit de auto door Bruyneel) deden om het geel niet te pakken bijna.

Vrij zeker, als Pogi morgen wilt winnen, dan gaat een Gianetti niet moeten komen aanhollen met zouden we dat wel doen, te vroeg, rekening houden met de ploeg (die zeker aankan om de koers te dragen tot einde). Misschien later in zijn carrière als de vorm mindert maar nu zeker niet, daarvoor wint die te graag imo.

edit: Remco zag er best fris uit in dat interview, goed teken, paar GC mannen weer paar seconden verloren.
edit2: Dylan Teuns als allerlaatste binnen, ziek of het geweer aan het laden voor een ritje in de aanval (in het gebergte), genre 2019?

Persoonlijk zie ik het nut niet in van nu al te gaan woekeren.
De tour is nog lang en de momenten waar het om de knikkers gaat moeten nog komen. Ik denk dat hij dit zelf ook wel weet en ze in de auto wel wat vat op hem hebben.
Verstandig zou zijn om de kat wat uit de boom te kijken en naar Visma te kijken. Natuurlijks als zij rijden dan zal en moet hij niet twijfelen om tijd te pakken en te winnen. In die situatie is tijd pakken op Vingegaard prioriteit.
Maar morgen starten en koersen voor de ritoverwinning, en ook geel pakken, nee dat lijkt me gewoon niet slim. En ik denk dat hij, hoe hongerig hij ook is, dat ook wel weet.

Laatst bewerkt:
Roglic vandaag weer 5" aan de broek. De tijd dat hij dit soort aankomsten tijd pakte op de rest is toch ook al een tijdje voorbij. In de Giro ook nooit uit de verf gekomen in dit soort aankomsten al kwam dat toen vooral door zijn vele valpartijen. Misschien heeft hij er nog last van.

Slecht is hij niet want staat gewoon top 10 momenteel.

Roglic vandaag weer 5" aan de broek. De tijd dat hij dit soort aankomsten tijd pakte op de rest is toch ook al een tijdje voorbij. In de Giro ook nooit uit de verf gekomen in dit soort aankomsten al kwam dat toen vooral door zijn vele valpartijen. Misschien heeft hij er nog last van.

Slecht is hij niet want staat gewoon top 10 momenteel.
Roglic is gewoon slecht, vroeger waren dit soort ritten gewoon op zijn lijf geschreven. Hij mag dan 10de staan maar staat wel al op 2:36 van Pogacar en we hebben nog geen bergen gezien.
Het zal ook de leeftijd zijn, ondertussen is hij ook 35, de tijd dat je 30 moest zijn om op uw piek te zijn als renner is al lang voorbij.

Dat interview Van Rogla van een paar dagen terug was veelzeggend tbh. Quotes als het hoeft niet meer, mooie carrière gehad. Rijdt op zich wel nog een goeie TT gisteren, maar het zou me verbazen dat die gaat beter zijn dan Lipo in de bergen, imo is de dalende trend ingezet voor hem.

Geen idee waarom Pogi denkt zich te moeten moeien met de tactiek van een ander... Dat vrolijke vrienden gedoe met het merendeel van de concurrentie is ook zoiets ongezien.
Dit. Die beste vriendjes zijn is precies een kleuterschool. Ik mis die echte rivaliteit toch de laatste jaren. Ze gunnen het elkaar om om beurt eens leidertje te spelen 😂

Visma is Pogacar aan het ergeren. Precies waar ze hem willen hebben. Hoop dat ze zo verder doen en elke dag iets proberen.

Naar roglic moet je niet kijken voor GC. Hij is gewoon aan het rijden zonder te focussen op klassement 😅
hopelijk zet hij zich wel nog in voor een etappe of mss bolletjestrui ofzo
Roglic zet zijn pionnen uit en zal toeslaan met een meesterzet op het schaakbord.
Iedereen in slaap wiegen door te zeggen dat het hem niet interesseert.
Of hij valt uit de Giro; stapt uit de Tour en wint de Vuelta. Dat moet ongezien zijn.
Visma is Pogacar aan het ergeren. Precies waar ze hem willen hebben. Hoop dat ze zo verder doen en elke dag iets proberen.
Ik vraag me af waarom die altijd achter Jorgenson gaat.
In de bergen eet die de Amerikaan op. Hij kan beter Almeida dat gat op het gemakje laten dichten.

Roglic kan niet meer opboksen tegen Pogacar, Vingegaard en Evenepoel.

Maar vorig jaar won hij wel nog de Vuelta en dit jaar nog de Ronde van Catalonië tegen o.a. Ayuso.

Ik zou hem dus nog niet volledig afschrijven, maar natuurlijk begint de tand des tijds te tikken. Zijn beste periode ligt achter hem. Vraag is vooral of hij zich mentaal kan blijven opladen. Ik denk nu ook wel dat de Vuelta 2024 zijn laatste overwinning in een GT zal zijn.

In principe zou hij hier toch een top 5 mogen ambiëren. We zullen zien hoe hij de eerste echte bergrit verteert.

Terug
Bovenaan