Tour de France 2025

Roglic moet dat gewoon niet zeggen e.. U werknemer neemt u daarvoor aan en als ge er dan mee bezig zijt zegt ge : I dont care.. reden voor ontslag.
Pogi gaat vandaag gewoon winnen volgens mij.. Als hij vooraan zit in de laatste 5km, gaat die zowiezo voor de winst. He also does not care dat hij de gele trui draagt of niet :)
Ik hoop eigenlijk wel op Remco, dit ligt hem beter dan die stijle dingen van de voorbije dagen en hij ziet er wel redelijk in orde uit, stijgende lijn.
VDP heeft gisteren teveel gegeven vrees ik.
Van Aert had er gisteren ook zin in maar is dan niet in de vlucht geraakt. Kan vandaag nog is proberen.

Heel dat Bora Red Bull super team, is toch ook wel een teleurstelling voorlopig en dan heb ik het niet alleen over deze Tour

Hoeveel renners hebben in de recente geschiedenis succesvol Giro & Tour gedubbeld (voor GC)? Peak Dumoulin, near-peak Froome & Pogacar... en dan hebben we het wel een beetje gehad. Bij die eerste 2 kan je misschien zelfs argumenteren dat dat gebeurde in een periode van laagconjunctuur met heel verschillende GT winnaars en niemand die écht dominant was.

Ik vind het persoonlijk raar van Bora dat ze Roglic hier aan de start van de Tour brengen nadat hij eerst 2 weken Giro heeft gedaan, waar hij alles behalve kon overtuigen. Had iemand dan verwacht dat Roglic een realistisch shot had voor GC podium? En als je 5 GT overwinningen onder je riem hebt dan ga je jezelf toch niet meer dubbel liggen plooien voor een top 7-8? Ik heb er de laatste jaren een aantal keer voor gevreesd na een zoveelste zware val maar ik denk dat het dit keer wel echt stilaan over is voor hem. Misschien is het mentaal ook wel genoeg geweest met die 4de Vuelta (en het gedeelde record) erbij. Waar kan hij nog op mikken? Tour gaat toch nooit (meer) gebeuren en voor de rest: Giro heeft hij gewonnen, Vuelta 4 keer, elke belangrijke WT rittenkoers (met uitzondering van P-N zelfs allemaal 2 keer), L-B-L, OK tijdrijden...

Heel dat Bora Red Bull super team, is toch ook wel een teleurstelling voorlopig en dan heb ik het niet alleen over deze Tour
De realiteit is dat Bora wel gewoon mooi 7de staat in de zegeranking met 18 stuks (waarvan 9 WT) en daarmee staat het mooi mee in een groep met oa Astana (4de met 22), Visma (5de met 21) & Ineos (6de met 19). Ineos heeft bv slechts 6 WT koersen gewonnen en dan ook nog eens 5 nationale iTT titels (redelijk waardeloos, laat ons eerlijk zijn) en Astana is naar kwaliteit toe met 2 WT zeges al helemaal niks in vergelijking.

Red Bull-Bora doet het als ploeg dus echt wel meer dan behoorlijk. In de Giro hebben ze ondanks de pech die ze gehad hebben met zowel Roglic als wisselkopman Hindley toch een mooie 6de plaats gepakt met Pellizzari + een rit met Denz.

Bottom line is ook dat zoals het wielrennen zich de afgelopen 2 jaar heeft geconcentreerd aan de top is het heel simpel: als je geen Pogacar en geen van der Poel hebt dan mag je gewoon mee de kruimels verdelen met alle andere ploegen en dat doen ze toch helemaal niet zo onaardig imo.
Exact hoeveel ploegen die niet UAE of Visma zijn hebben in de aflopen 5 jaar 2 Grand Tours gewonnen? 1. Bora doet het dus best aardig om de gaatjes die UAE & Visma toch sporadisch eens laten vallen dicht te rijden, beter dan alle andere ploegen.

Laatst bewerkt:
Bora kan zich qua budgetten wel (ongeveer) meten met UAE, Visma en Ineos, veronderstel ik.

UAE en Visma zitten (momenteel) gebeiteld met Pogacar en Vingegaard. Niet vreemd dus dat zowel Ineos als Bora al aan de mouw van Evenepoel hebben getrokken. Je kan wel hoge budgetten hebben, maar je moet natuurlijk nog een kopman hebben die het kan afmaken. In dat opzicht was de keuze voor Roglic dus zeer logisch, ook al haalt hij nu niet zijn beste niveau meer, toch heeft hij al wat zaken kunnen binnen halen voor Bora.

Net zoals Ineos, voelt Bora ook nog wat onevenwichtig aan als ploeg. Ook omdat sommige van hun goede renners hun beste niveau niet meer halen, of te wisselvallig zijn. Beiden missen ze toch ook een topsprinter of een goede afwerker. Ook in de voorjaarsklassiekers blijven ze wat achter (een Lazkano die bv. nu ontgoochelde dit jaar).

Maar inderdaad toch wat leukere jonge renners zoals een Lipowitz en Pellizzari, en jongens als Martinez of Hindley moeten zeker nog niet afgeschreven worden. Een Van Gils kan ook nog altijd progressie maken.

Vauquelin zou volgend jaar naar Ineos gaan.. Dus dan is er enkel nog Bora waar Remco naartoe zou kunnen gaan. Tenzij Van Rysel volgend jaar wilt meedoen voor de knikkers. Die gingen allszins een budgetverhoging doen van 45 Mil ofzoiets?

Vauquelin zou volgend jaar naar Ineos gaan.. Dus dan is er enkel nog Bora waar Remco naartoe zou kunnen gaan. Tenzij Van Rysel volgend jaar wilt meedoen voor de knikkers. Die gingen allszins een budgetverhoging doen van 45 Mil ofzoiets?
Ineos kan Remco nog met gemak toevoegen lijkt mij.

Met alle respect voor Vauquelin, die aan een zeer goed seizoen bezig is, maar in de rangorde komt die altijd achter Evenepoel hoor.

Dat weet je ook dat als je voor een topteam als Ineos tekent, dat je rekening zal moeten houden met zware concurrentie binnen de ploeg. Vauquelin heeft tot hiertoe nog niet bewezen dat hij een klassement kan rijden in een GT. Binnen 2 weken misschien wel, maar dat valt dus nog af te wachten.

Natuurlijk zou het jammer zijn voor hem dat hij volgend jaar dan ineens zou moeten knechten in de Tour voor bv. Evenepoel, maar wederom dat weet je als je voor zo'n team tekent. Als hij zich daar niet druk in wil maken, dan kan hij beter bij een Franse ploeg blijven, of tekenen voor een andere ploeg dan UAE, Bora, Ineos of Visma.

Had Ineos zich ooit niet als doel voorgenomen om nadat ze met een Brit de Tour hadden gewonnen dat ook met een Fransman te doen? :unsure:
Zolang Pogacar & Vingegaard meedoen zal het voor Vauquelin, met alle respect, waarschijnlijk wel wishful thinking zijn maar met Evenepoel lukt dat al helemaal niet natuurlijk :tongue:

Manier waarop Visma vandaag en gisteren rijdt toont toch weinig vertrouwen in Vingegaard aan imo. Duidelijk vol voor ritzeges, niet meer echt bezig met energie sparen. Ik vind het wel iets hebben, maar toch opvallend.

Manier waarop Visma vandaag en gisteren rijdt toont toch weinig vertrouwen in Vingegaard aan imo. Duidelijk vol voor ritzeges, niet meer echt bezig met energie sparen. Ik vind het wel iets hebben, maar toch opvallend.
WVA mocht sowieso af en toe voor ritzeges gaan. Hij heeft zich al redelijk ingehouden tot hiertoe vind ik.
Ook die aanvallen van gisteren hebben wel enige logica: als UAE vooraf zegt “laat maar rijden, wij gaan ze niet terughalen”, dwingen ze hen zo toch om te reageren en energie te verspillen die ze niet van zin waren erin te steken. Dat Pogi zo annoyed was zegt genoeg. Natuurlijk kost het Visma ook veel energie dat ze hun wellicht nog gaan beklagen…

WVA mocht sowieso af en toe voor ritzeges gaan. Hij heeft zich al redelijk ingehouden tot hiertoe vind ik.
Ook die aanvallen van gisteren hebben wel enige logica: als UAE vooraf zegt “laat maar rijden, wij gaan ze niet terughalen”, dwingen ze hen zo toch om te reageren en energie te verspillen die ze niet van zin waren erin te steken. Dat Pogi zo annoyed was zegt genoeg. Natuurlijk kost het Visma ook veel energie dat ze hun wellicht nog gaan beklagen…
't Is vooral van niet beter kunnen hoor.

Maar het is niet alleen Wout, ook Campenaerts, Yates, ... springen mee. Dus dat kost allemaal wel energie. Of dat dan allemaal de effort waard is, zal nog moeten blijken.

Vandaag lijkt Pogacar toch voor de ritzege te willen gaan. Ook Mathieu zou de opdracht gegeven hebben aan zijn team om vandaag te controleren. Denk dat meegaan in de ontsnapping vandaag een maat voor niks zal zijn, dus misschien vooral interessant voor jongens die in de kijker willen rijden.

Had Ineos zich ooit niet als doel voorgenomen om nadat ze met een Brit de Tour hadden gewonnen dat ook met een Fransman te doen? :unsure:
Zolang Pogacar & Vingegaard meedoen zal het voor Vauquelin, met alle respect, waarschijnlijk wel wishful thinking zijn maar met Evenepoel lukt dat al helemaal niet natuurlijk :tongue:
Evenepoel is passé :oi22: , koop dan maar Seixas aan !

Terug
Bovenaan