Tour de France 2025

Zoekt UAE of Visma dan nog een Tour kopman?
No offense maar je kan moeilijk zijn huidige ploeg top-3 noemen op vlak van beste ploeg voor het rondewerk.
Maar goed Remco moet zich goed voelen bij zijn ploeg en hij kiest waar hij rijdt niet ik hé ;)

Dat raar gedoe met wat kijken naar elkaar en Remco op kop komt doordat Almeida er niet was denk ik. Dat was zijn moment om kop te trekken maar na Wellens was er geen ploegmaat direct in de buurt. Laat uae het niet stilvallen dan wint Pogi hier met 20sec voor op de 3de.

Eens niet vallen in een heel seizoen, een vlekkeloze voorbereiding en naar een betere ploeg verhuizen = Het lijkt mij dat hij vroeg of laat nog een tikkeltje beter zal worden. (sinds 2022 is daar toch enige stilstand in gekomen maar men vergeet dat hij nog altijd maar 25 jaar is. Je prime = 27/28. Dus ik geloof oprecht dat er nog marge op zit in de toekomst)

Of dat voldoende zal zijn voor tourwinst? Ik heb gene glazen bol maar deze Pogacar kloppen blijft elke jaar sowieso een heel grote uitdaging. :tongue:
Pogacar is slechts een jaar en 4 maand ouder. En ik denk dat we stilaan ook moeten afstappen van dat 27/28 jaar is prime gedoe. Die gasten zijn ondertussen meer dan 5 jaar prof en trainen ook van daarvoor al zoals profs, hoeveel marge is er nog? Het is ook niet dat hij zoals Vauquelin met zijn Bianchi nog een betere fiets onder de kont kan krijgen.

Als we trouwens zien op wat voor niveau Vingegaard vorig jaar rond reed in de Tour na die val, hoeveel extra marge denk je dat er nog te halen is zelfs zonder dat Remco tegen die auto rijdt deze winter? Het was niet nipt vorig jaar en het was ook niet één slechte dag, het was gewoon consequent passen. Het gaat een 2014 scenario moeten zijn, anders zie ik het niet gebeuren.
Mss naar Bora met Roglic en Lipowitz als superknechten in de bergen?
Roglic en knechten :rofl:. In geen miljoen jaar.

Wat Nys betreft, gaat hij de toer op, zoals de twee andere Franse jonkies vorig jaar meemaakten in hun eerste Tour.
Met grote verwachtingen, maar de kennismaking met de Tour is nog een stap te groot.
Uitrijden zou al fantastisch zijn.

Milan en co mogen tevreden zijn met de plaatsing van de tussensprints, want zonder of iets verder gelegen en Pogacar neemt de groene trui mee naar huis.
Er zijn nog maar drie sprintritten (ik verwacht geen massasprint op de Champs) en op de eerste rustdag gaat Milan een vijftigtal punten los staan van Pogacar.

Wat Nys betreft, gaat hij de toer op, zoals de twee andere Franse jonkies vorig jaar meemaakten in hun eerste Tour.
Met grote verwachtingen, maar de kennismaking met de Tour is nog een stap te groot.
Uitrijden zou al fantastisch zijn.

Heeft toch gewoon alles met zijn val in de eerste etappe te maken? Ge herstelt daar niet zomaar 1 2 3 van hoor.
Kijk naar Van Eetvelt, die komt elke dag bij de laatsten binnen. OConnor begon heel goed, maar viel en staat ondertussen op een half uur.

Onmogelijk om te oordelen over renners die hard gevallen zijn.

Los van dat ondertussen de recuperatie sowieso begint te spelen bij renners en dan komen de klassementsrenners en ervaren renners met een grote motor meer en meer naar boven, ook al wordt het parcours niet per se zwaarder.

Ik vraag me af, moet je echt de beste ploeg hebben om de tour te winnen als je zelf de beste bent?
Volg heel de tijd en sla toe de laatste week...

Remco wint de tour niet tegen die 2.
Hopelijk nog wel een giro winst

Heeft toch gewoon alles met zijn val in de eerste etappe te maken? Ge herstelt daar niet zomaar 1 2 3 van hoor.
Kijk naar Van Eetvelt, die komt elke dag bij de laatsten binnen. OConnor begon heel goed, maar viel en staat ondertussen op een half uur.

Onmogelijk om te oordelen over renners die hard gevallen zijn.

Los van dat ondertussen de recuperatie sowieso begint te spelen bij renners en dan komen de klassementsrenners en ervaren renners met een grote motor meer en meer naar boven, ook al wordt het parcours niet per se zwaarder.
Is dan toch serieus gevallen? In de interviews is er niet veel van te merken.
Misschien ben ik idd te streng voor zij, die zijn gevallen.
Ik ga er altijd van uit, dat twee dagen na een val, de ergste zijn en je na nog een paar dagjes, je terug in orde bent.

Anderzijds, zijn eerste GT en meteen de Tour. Dat is geen kattenpis. Logisch dat je niet meteen meedraait, ongeacht een val of niet.

Ik vraag me af, moet je echt de beste ploeg hebben om de tour te winnen als je zelf de beste bent?
Volg heel de tijd en sla toe de laatste week..

Je moet niet perse de beste ploeg hebben om de tour te winnen.
Maar het is wel heel handig voor verschillende scenario's/omstandigheden

Is dan toch serieus gevallen? In de interviews is er niet veel van te merken.
Misschien ben ik idd te streng voor zij, die zijn gevallen.
Ik ga er altijd van uit, dat twee dagen na een val, de ergste zijn en je na nog een paar dagjes, je terug in orde bent.

Anderzijds, zijn eerste GT en meteen de Tour. Dat is geen kattenpis. Logisch dat je niet meteen meedraait, ongeacht een val of niet.

Ja hij is hard op zijn knie gevallen.
Nys was ook ziek voor de Tour toch?

Ik vind het zeer moeilijk om over hem te oordelen zo.

Natuurlijk is dat geen kattenpis, maar de eerste dagen denk ik dat dat fit wel degelijk gelukt zou zijn. Alleen zou die waarschijnlijk wel snel minder geworden zijn. Ik denk bijvoorbeeld niet dat hij fit vandaag nog had meegespeeld, maar hij had zich wel kunnen tonen op dag 2 en 4 bijvoorbeeld.

Nys heeft idd verzachtende omstandigheden (wat ziekje tijdens de Belgium Baloise Tour en valpartij) maar beseft nu ook dat de Tour nog iets anders dan een klassieker. Achteraf bekeken had ie mssn eerst beter een Giro of Vuelta gereden. Maar het is een heel goeie leerschool voor een jonkie als hijzelf

Nys heeft idd verzachtende omstandigheden (wat ziekje tijdens de Belgium Baloise Tour en valpartij) maar beseft nu ook dat de Tour nog iets anders dan een klassieker. Achteraf bekeken had ie mssn eerst beter een Giro of Vuelta gereden. Maar het is een heel goeie leerschool voor een jonkie als hijzelf

Als hij ziek was geworden vlak voor de Giro/Vuelta en daar in de eerste rit onderuit ging dan was hij ook op de sukkel hoor. Dat de Tour iets speciaals is akkoord maar wat Nys nu overkomt is toch gewoon 90% die ziekte/val.

Achteraf bekeken had ie mssn eerst beter een Giro of Vuelta gereden. Maar het is een heel goeie leerschool voor een jonkie als hijzelf
Het probleem hiermee is dat de Giro te dicht aanleunt bij de Waalse klassiekers en qua inhoud is het nog geen Van Aert, die kan dubbelen met iets meer rust. Mss met alleen de AGR - WP - Luik en geen Baskenland, dat hij wel op niveau kan zijn in de Giro.
Vuelta te dicht bij het crossseizoen. Dat wil hij blijkbaar nog niet afgeven en terecht.
Rijd de Vuelta en hij begint pas eind november, denk ik.

Ik denk ook dat na de Tour het stopt voor hem. Misschien nog Plouay.
Zo'n jongen moet je de nodige rust geven in combinatie met het crossseizoen.

Het probleem hiermee is dat de Giro te dicht aanleunt bij de Waalse klassiekers en qua inhoud is het nog geen Van Aert, die kan dubbelen met iets meer rust. Mss met alleen de AGR - WP - Luik en geen Baskenland, dat hij wel op niveau kan zijn in de Giro.
Vuelta te dicht bij het crossseizoen. Dat wil hij blijkbaar nog niet afgeven en terecht.
Rijd de Vuelta en hij begint pas eind november, denk ik.

Ik denk ook dat na de Tour het stopt voor hem. Misschien nog Plouay.
Zo'n jongen moet je de nodige rust geven in combinatie met het crossseizoen.
maar de Tour is ook geen cadeau voor hem en dan moet je durven keuzes maken en dan lijkt me meteen de Tour gewoon een heel zware keuze voor hem. Het heeft ook niet veel zin als ie helemaal uitgewrongen uit de Tour zou komen. En leuk dat hij bvb in Polen 3 ritten won op World Tour niveau maar als je dan ziet welke andere renners er daar in de top 5 rijden (bvb Kelderman reed 2de, 3de en 5de in de ritten die Nys won en dat is nu niet meteen de springveer), en nu is dit tegen de absolute wereldtop die ook allemaal in vorm zijn. Absoluut geen cadeau

Ik vind Remco heel goed rijden tot nu toe. Gezien de problemen die hij eerder had in het seizoen, is het mooi dat hij momenteel 2de is in het klassement. De tour winnen is niet realistisch, maar ik vind 'm heel zelfzeker overkomen. Ik ben vooral benieuwd naar de cruciale ritten, in welke mate die Pogi en Vinge kan volgen. Misschien is hij het net beter aan het doseren dan vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan