Tour de France 2025

Mooie quote van Thibau Nys die mooi illustreert de Tour >>> de rest van het seizoen is - wat soms moeilijk verteerbaar is voor Vlaamse navelstaarders:

"Maar aan de andere kant heb ik soms ook het gevoel: wat doen al die mannen tijdens de rest van het seizoen? Waarom zie ik die nooit?"

"Als je ziet hoe "makkelijk" ik soms koersen win, dan laten die anderen toch veel liggen? Die rijden hier 2-3 niveaus hoger dan ik ooit heb meegemaakt."

Wordt weer een heel interessante keuvel etappe. Goed gedaan ASO, 1 langgerekte geeuw tot de finale. En dat op nen zaterdag dat bijna iedereen naar de koers kan kijken.

Ze kunnen misschien de prijs van de strijdlust aan zichzelf geven om het vol te houden 5 uur naar een rijdend keuvelend peloton te kijken

Den deze gaat een tourke fietsen.

Laatst bewerkt:
zouden beter die tussensprint voor groen meer leggen maar minder punten en aanvallersklassement toevoegen met serieuze geld prijs.
of uci punten voor aanvallers oid, dit is echt geen goede reclame voor wielersport.

zouden beter die tussensprint voor groen meer leggen maar minder punten en aanvallersklassement toevoegen met serieuze geld prijs.
of uci punten voor aanvallers oid, dit is echt geen goede reclame voor wielersport.

Vrij makkelijk. Maak gewoon een klassement voor renners die het meeste in de aanval rijden. Kan je doen zoals in de Giro met tussensprinten of je doet het met het aantal kilometers in de aanval en - belangrijk - de UCI moet er UCI punten voor geven. Zie het als een soort objectieve strijdlust prijs maar geef het dezelfde UCI punten als het winnen van het groen of bollenklassement. Opeens zullen er heel wat teams geïnteresseerd zijn.

Breuken in het peloton. Tijdsverlies voor sommige? Geen val gezien.

Merlier zat nog redelijk vooraan maar zette zich recht vlak voor de sprint begon. Lekke band en dan aankomst bergop beetje teveel voor hem.

Wout wordt gewoon minder slecht in een grote ronde. Vdp gaf het ook al aan: hoe recupeert iedereen zo snel.
Kersensap!

Mooi voor Wout dat hij nog eens onder de mensen. Helaas weer een zoveelste 2e plek, maar een fair duel met Milan. De beste heeft gewonnen.

Met een gebroken rib is het wel over uit. Kans dat hij Parijs haalt is quasi nihil.

Straffe uitspraken dat Remco Vingegaard kan evenaren. Laat ons eerst de bergen afwachten voor we die conclusie trekken.
Dat is wel zijn sterkte, wat we tot hiertoe gezien hebben totaal niet.
Niet perse dit jaar natuurlijk, maar Remco is toch een aantal jaar jonger dan de Deen, een relatief logische verwachting toch dat Remco op een bepaald punt de afstand qua niveau wrs gaat toefietsen, en niet perse enkel als Jonas al te oud wordt.

Top van wout, heeft toch precies zijn beensnelheid weergevonden, het moeten afleggen tegen milan is geen schande!
Zet deze Wout in de laatste 500 meter van DDV en ie legt Powless er altijd op lijkt me?

Zet deze Wout in de laatste 500 meter van DDV en ie legt Powless er altijd op lijkt me?

Ik denk dat DDV en BP eerder te maken hadden met piepedood zitten dan niet genoeg beensnelheid. Niet dat zijn beensnelheid hier inderdaad weer heel goed lijkt te zijn.

Terug
Bovenaan