Tour de France 2025

Ik denk dat DDV en BP eerder te maken hadden met piepedood zitten dan niet genoeg beensnelheid. Niet dat zijn beensnelheid hier inderdaad weer heel goed lijkt te zijn.
Ik heb eerder indruk dat door die lange duurtrainingen op hoogte in tenerife de algemene sprintpunch volledig naar de haaien gaat.
Zo de punch van sprinttreintjes te doen, wat je bv. zag in de Bingoal trainingen toen Tietema bij hen trainingskamp deed.

Niet dat vorm geen rol speelt, ma Wout heeft toen toch 10? km in de wielen van Jorgenson & Tiesj gehangen,
hoe piepedood kan die toen geweest zijn? :S

Een finisher pur sang heeft toch altijd nog iets over bij het zien van de meet meestal,
ma in DVV zou die toen nog van een "El tractor" Declerq verloren hebben zo traag :crazy: , nu zat het zeker snor !

Ik denk dat DDV en BP eerder te maken hadden met piepedood zitten dan niet genoeg beensnelheid. Niet dat zijn beensnelheid hier inderdaad weer heel goed lijkt te zijn.
Misschien, maar als hij echt zó dood zat had hij DdV toch niet zo gespeeld toch?
Was zijn sprint in de Amstel ook niet ineens een stuk beter? En dat na een veel zwaardere koers.

Zijn sprints in de Algarve waren ook vrij plat en daar zal hij toch ook niet altijd dood gezeten hebben? :unsure:

Toch een goeie sprint vandaag, heads-up verliezen tegen Milan is heen schande. Al de rest kwam véél te kort.

Wie zouden jullie nog inbrengen in de wielermanager als extra klassementsman?

Heb reeds Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Lipowitz, Jorgenson
+ Vauquelin & Onley (voor zover zij klassementsambities hebben) + Almeida, maar zwaar gehavend en ga ik dus uit transfereren.

Twijfel tussen:
- Mas (ook betrokken in val vrijdag)
- Skjelmose (Zou geen klassementsambities hebben uitgesproken voor aanvang tour, wel een rit/bollentrui als doel)
- Gall (Zou ook geen klassementsambities hebben uitgesproken voor aanvang tour, wel een rit als doel)
- Rodríguez (oogt niet overtuigend)
- Healy (maar dan als aanvaller, zag er wel heel goed uit in de rit hij won, maar hoe zal hij presteren op de zware cols?)
- Roglic (zou al hebben gezegd dat zijn klassement hem niet interessseert)
- Tobias Halland Johannessen

Skjelmose is hier volgens mij op uitdrukkelijke vraag van Trek nochtans wel gestart voor GC dacht ik. Ondanks het feit dat hij daar zelf eigenlijk geen zin in had. Is eerder dit seizoen toch eens ergens aan bod gekomen, tenzij ik dat gedroomd heb. :unsure:

Onley gaat hier vermoedelijk toch wel proberen een goed klassement te rijden zou ik denken, anders doet ie zo zijn best niet in de iTT én hij staat er nog héél goed voor ook + de ploeg kan de UCI punten van een top 10 (die er toch in lijkt te zitten) goed gebruiken vermoed ik. Ook van Vauquelin verwacht ik dat die zichzelf toch wel gaat testen.

Anders kunnen beiden alsnog proberen van voor een rit te gaan. Het enige probleem dat ik daar zie is dat ik vermoed dat Visma ondanks alles terug gaat proberen van Pogacar uit te roken EN UAE Visma niet de kans wil geven veel volk mee te sturen met als resultaat dat de vluchters weinig kansen gaan krijgen.

Wie zouden jullie nog inbrengen in de wielermanager als extra klassementsman?

Heb reeds Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Lipowitz, Jorgenson
+ Vauquelin & Onley (voor zover zij klassementsambities hebben) + Almeida, maar zwaar gehavend en ga ik dus uit transfereren.

Twijfel tussen:
- Mas (ook betrokken in val vrijdag)
- Skjelmose (Zou geen klassementsambities hebben uitgesproken voor aanvang tour, wel een rit/bollentrui als doel)
- Gall (Zou ook geen klassementsambities hebben uitgesproken voor aanvang tour, wel een rit als doel)
- Rodríguez (oogt niet overtuigend)
- Healy (maar dan als aanvaller, zag er wel heel goed uit in de rit hij won, maar hoe zal hij presteren op de zware cols?)
- Roglic (zou al hebben gezegd dat zijn klassement hem niet interessseert)
- Tobias Halland Johannessen
Gall of Skjelmose zie ik wel goed presteren in de berg etappes.
En misschien dat Lenny Martinez ook vol voor bergtrui zal gaan?

Ik denk dat ze voor het eerste tussensprintje gaan. Misschien dat VdP toch nog wil proberen zich te moeien voor groen.

Zoveel krachten verspillen voor 20 punten ipv bijvoorbeeld 15 om dan aan het einde van de etappe toch niet mee te sprinten? Zo heb je nooit een kans. Beetje raar allemaal dit. Misschien dat ze gehoopt hadden dat er volk ging meespringen als Van der Poel ging.

Zoveel krachten verspillen voor 20 punten ipv bijvoorbeeld 15 om dan aan het einde van de etappe toch niet mee te sprinten? Zo heb je nooit een kans. Beetje raar allemaal dit. Misschien dat ze gehoopt hadden dat er volk ging meespringen als Van der Poel ging.
Anderzijds: hebben ze zoveel krachten verspild? Is gewoon 30 kilometer doorfietsen en daarna kan je weer uitbollen.

Vol vol voor de tussensprint voor 20 punten terwijl Milan er straks 15 opraapt dus eigenlijk maar 5 en dan niet meedoen aan de streep waar er 50 te rapen vallen. Als dit voor de punten is is het een hele domme manier om te doen.

Anderzijds: hebben ze zoveel krachten verspild? Is gewoon 30 kilometer doorfietsen en daarna kan je weer uitbollen.

Is toch duidelijk dat ze dat niet doen. Ge had even goed trager kunnen rijden als dat enkel het doel was. Het groene doel houdt gewoon helemaal geen steek als hij niet meedoet aan de streep. Milan staat er mogelijk straks bijna 100 voor hé. En de meeste tussensprinten in de bergetappes liggen aan het begin van de etappe dus daar kan Van der Poel ook niet per se voordeel uit halen. Er zijn nog een 2 a 3 tal ritten voor de vluchters waar Van der Poel meer kans heeft, maar als hij een gevaar wordt voor Milan gaat Trek hem gewoon in die ritten niet laten gaan.

Misschien verwachten ze echt waaiers en dan is dit wel een "makkelijke" manier om mee te zitten. Maar de meest logische verklaring lijkt me dat Van der Poel gewoon zin had om iets te doen en hoopte dat er misschien volk ging volgen. En ja, die 20 punten zijn dan een interessante bonus. Of ze pakken hem niet meer terug en hij pakt er vandaag 70 :laugh:

Laatst bewerkt:
Misschien gaat VDP gewoon weer voor geel? Het gaan toch de sprintersploegen zijn die het straks moeten dichtfietsen. En de (sprinters)ploeg van Groves gaat het niet doen. Hint Hint. :tongue:

Als het echt waaier alarm is dan komen strraks de ploegen van de klassementsrenners wel vol vlammen om hun kopman te beschermen. Dan is die vlug zo teniet gedaan.

Volgend jaar verdienen de sprinters nog 2 kansen, inclusief de parade in Parijs.

Hoewel, dat is het belonen van het nutteloos gedrag van elke ploeg die niet UAE/Visma/Alpecin/Trek/Soudal is.

Wel veel publiciteit voor Alpecin zo. Sebiet nog wat motoren errond en ze krijgen wat gratis tijd. Maakt de rit wel al wat interessanter

Volgend jaar verdienen de sprinters nog 2 kansen, inclusief de parade in Parijs.

Hoewel, dat is het belonen van het nutteloos gedrag van elke ploeg die niet UAE/Visma/Alpecin/Trek/Soudal is.

Het houdt geen steek om topsprinters te straffen voor het laf gedrag van ploegen zonder topsprinter.
Maar aan de andere kant is het ook gewoon de fout van Gouvenou himself, waar zijn de bergsprints in deze etappe? Waarom hebt ge geen klassement voor vluchters? (UCI moet hier aan meewerken als ge een extra trui wilt). Wielrennen verandert. Het is meer controleerbaar waardoor vluchters een gevoel hebben dat in de vlucht gaan compleet nutteloos is geworden (dit is imo een fout gevoel als er maar 1 of 2 teams willen controleren maar dat is een andere discussie).

In die zin kun je even goed zeggen dat je bergetappes gaat verminderen omdat iedereen wet dat UAE gaat controleren en Pogacar gaat winnen. Ik trek de vergelijking scheef natuurlijk, maar daar is voor vele mensen ook niets meer aan. De Mur de Bretagne rit bijvoorbeeld was enkel interessant het eerste uur, omdat er gevochten werd voor de vlucht, maar nadien wist ge exact hoe het ging lopen. Het meest opvallende was een massale val.

Terug
Bovenaan