Tour de France 2025

Vind het wel frappant dat het dragen van de gele trui als je een grote kans hebt op de rit zoveel hoger ingeschat wordt.

Healy had natuurlijk al een ritje , maar als je ziet op hoeveel seconden hij maar finisht ging hij er vandaag ook wel heel dicht bij zijn.

Mvdp heeft toch ook met zijn krachten gewoekerd om de trui nog een dagje te kunnen dragen. (Misschien krachten die hij later kon gebruiken)
Voor de sponsor heeft die trui gewoon veel meer waarde. Vandaag al zeker podium om de trui te krijgen, de dag nadien veel aandacht in de rechtstreekse uitzending. Normaal overleeft hij woensdag ook, dus nog een dag extra aandacht.

Het is ook wel makkelijker om puur voor die gele trui te gaan als je al een rit op zak hebt natuurlijk :wink:

Simon Yates toch ook wel aan een knap seizoen bezig. Zijn entree bij Visma niet gemist iig

Je kan u wel de vraag stellen waarom die kerel zo lang aangeklooid heeft in Australische loondienst.
Als je dit nu ziet heeft hij toch wel wat laten liggen denk ik.

Remco heeft echt 0 versnelling in zijn benen..
Vingegaard rijdt niet door met pogi omdat hij toch weet dat hij Remco nog wel inhaalt..
Remco durft tenminste aanvallen.. dat hij daarna op een counter loopt van de 2 grootste op rondegebied lijkt me logisch. Nadien nog wat zandzakken in zijn wiel die uiteraard met de streep in zicht zich rechtzetten.

Blij voor de Urbanus van de koers dat hij de gele trui pakt.. Een apart figuur met een aanvallende rijstijl waar ik respect voor heb!

Vingegaard had remco in deze rit op 30s ofzo kunnen zetten. Ik snap soms niet waarom hij zelf geen iniatief neemt om over te nemen.

Vingegaard had remco in deze rit op 30s ofzo kunnen zetten. Ik snap soms niet waarom hij zelf geen iniatief neemt om over te nemen.
Zijn gewoon zo enorm gefixeerd op alles wat UAE is en Pogacar in het bijzonder natuurlijk. Ergens begrijpelijk natuurlijk, maar toch. Constant Pogacar bestoken met prikjes of hem uit zijn tent proberen te lokken, maar als hij dan zelf eens aanzet gewoon los in het wiel blijven plakken.

Dit keer waren er trouwens geen boni's te verdienen, dus in principe had Vingegaard toch perfect kunnen meedraaien vind ik vandaag.

[

GC Vuelta en TA toch niet slecht.
Zeker niet slecht nee.
Maar in zijn eerste jaar Visma direct de giro pakken en nu een rit in de tour terwijl hij eigenlijk naar hier gekomen is als helper.

Niet te vergeten op zijn leeftijd. En dan nog zo een progressie tonen.
Ik denk wel dat mocht hij sneller de overstap gemaakt hebben hij nog meer had kunnen winnen. En het is niet gezegd dat het hierbij blijft natuurlijk.

Vergeet ook niet dat hij destijds 4 maanden geschorst is geweest door een fout van de ploeg.
Toch ook wel een pijnlijke zaak, die voor eeuwig op zijn blad zal blijven staan.

Kan me eigenlijk weinig tours herinneren waar de eerste 10 dagen al zo zwaar geweest zijn! :crazy:

Andere jaren is week 1 toch een tikkeltje gezapiger, dit jaar is het echt al niet van de poes geweest;
volgespikkeld met puncher aankomsten, tijdrit, waaier ritten, zotte gemiddelden in vlakke etappes.

Overmorgen ook weer zo een rit met hoop kuitenbijtertjes, dag er na hautacam, dan klimtijdrit, superbagnères, man ...

Ik gok dat Remco het in de 1ste Pyreneeën rit met Hautacam zal moeten afleggen, ten nadele van een paar andere gasten voor plaats 3,
maar de prijzen worden, nog meer dan anders, absoluut in Parijs uitgedeeld!

Er gaan er zich nog een paar onverwacht volledig tegenkomen in week 3 lijkt me..

Je kan u wel de vraag stellen waarom die kerel zo lang aangeklooid heeft in Australische loondienst.
Als je dit nu ziet heeft hij toch wel wat laten liggen denk ik.
Hij heeft vandaag wel echt genen trap teveel moeten geven, enkel volgen. Het was zijn goed recht natuurlijk met Healy die voor geel ging.

Hij is daar altijd vrij duidelijk over geweest dat hij daar hoegenaamd geen spijt van had en het opnieuw zou doen.
Maar los van heel het dopingverhaal blijft het wel zo dat er nog veel meer nodig was dan enkel maar een product of een kuur die iedereen gebruikte. En daarin was hij ook wel gewoon zeer goed, de man snapte wel hoe je als ploeg een GT wint en hoe je het een ploeg managed.
Ik zie niet veel verschil met een maffiabaas.
Een crimineel hoort niet thuis op een praatprogramma.
In de vergeetbak, daar horen die.
Veel liever een of andere kluns, die niets van de koers kent, tussen een of twee personen, die er wel of een beetje van afweten.
VLV is al jaren een feelgoodprogramma. Met Bruyneel erbij zou ik me niet zo goed voelen :nono:.
Het zou helemaal anders zijn, mochten ze een kruisverhoor op hem afvoeren en onder tafel praten. Daar geniet ik wel van bij zulke figuren.
Ongepaste vragen weer van onze Karl.

Eens informeren naar zijn eigen privé leven?
Wat zei hij?

Ik weet het niet, hoor, met Pogacar...
Al die reacties op ocharme Jorgenson, met Narvaez en Yates, die eigenlijk dat gat op tien seconden kunnen laten liggen en Pogacar in een zetel zit tot aan de streep.
Hautacam en vooral, die klimtijdrit. Ik zie Vingegaard daar toeslaan.

In feite, zou het geen idee zijn om Jorgenson die gele trui te laten pakken met een half minuutje, zodat Visma de dag erna moet werken en Pogacar telkens op het einde van iedereen wegknalt en boni's pakt op Vingegaard?
Als Vingegaard dan de Tour wil winnen, moet hij al Jorgenson aanvallen en kan Tadej in het wiel zitten van Jonas in het peloton.
Next-level-tactics.

Roglic zag er wel redelijk goed uit gisteren, zou hij er stilaan beginnen doorkomen ?

Vond hem er ook wel goed uitzien gisteren vaak vooraan met Lipowitz. Staat natuurlijk wel al meer dan 2 minuten achter Evenepoel (podium). Nu moest hij hier 4e worden zou dat eigenlijk een goeie prestatie zijn gezien zijn leeftijd en ook de valpartijen die hij alweer had dit seizoen niks zwaars maar al die kleintjes tellen toch ook op.

Verkeerseilandje er vlak voor en een putdeksel midden de bocht. Gezien het profiel van de rit komen ze daar toch gewoon toe met een vol peloton?
De klim 8km ervoor is 1,4km aan 7%. Als ze daar al doortrekken kan er al een stuk van peloton weg zijn.

Een beste ouderentrui (35+) lijkt mij ook wel iets. Geen idee wie hem nu zou hebben. :unsure:
Als 35 meetelt, Primoz Roglic.
Screenshot 2025-07-15 at 17.14.16.png

Als ze in dat soort shows pretentieuze influencers als Benjie Naesen kunnen opvoeren, waarom Johan dan niet, die effectief professioneel op een fiets gezeten heeft en toch de tactische force behind US Postal successen was.
Ik luister wel graag naar de recaps van LRCP. Toch vrij informatief imo. Komt niet echt pretentieus over naar mijn gevoel. En ja dat was ook Johan Bruyneel zijn goedkope kritiek op Benji op X, dat em zelf niet professioneel op een fiets gezeten heeft, maar nooit een onderbouwde weerlegging of reactie.

Correctie: Die is af en toe ingehuurd als freelancer om met zijn kompaan 2cents te geven over ploegentaktiek

Ik denk dat zijn twitteraccount genoeg staaft dat hij er echt weinig van kent, echt een playstationspeler.
Heb je dan voorbeelden daarvan? Ik leer graag bij.

Ik vraag mij vaak ook af hoever de input van Benji rijkt...
Zeker op gebied van race reviews en tactics is Patrick Broe eerder de drijvende kracht achter Lanterne Rouge denk ik. Hij spreekt de reviews alleszins in en is sinds 2024 blijkbaar ook vast indienst bij Visma als "Head of Strategy", en voordien ook al als consultant denk ik. Ze gaan die daar bij Visma ook niet zetten als die geen toegevoegde waarde is veronderstel ik. Ik denk eerlijk gezegd dat Benji er gewoon tussenhangt als "vriend van" en als gesprekspartner voor de podcast etc.

Ik vraag mij altijd af hoe mensen daarnaar kunnen kijken. Af en toe sluipt hij weer eens mijn YouTube feed binnen en soms klik ik dan eens, maar langer dan 2 minuten is dat niet uit te houden. Hoe worden andere mensen niet knettergek van die intonatie die voor bijna elke zin hetzelfde is en waarbij het laatste woord van een zin altijd voor onverklaarbare redenen een paar toonhoogtes hoger moet uitgesproken worden en waar hij zowat op die laatste letter moet blijven hangen? :unsure:
Klopt wel dat Benji meer de gesprekspartner is ja. Vrij diepgaand interview met Patrick De Broe over zijn rol: https://archive.is/1pdmN

Analyse van de waardes die renners trappen. Video analyse van hoeveel renners draften en van hoe renners reageren op verschillende koerssituaties om die dan in uw voordeel te kunnen uitspelen, lijkt mij allemaal zeer essentieel.

Terug
Bovenaan