Tour de France 2025

Remco heeft toch echt goed gedoseerd en erg slim gereden bij een relatief slechte dag. Toen hij loste waren ze nog met meer dan 20 man maar hij wordt toch nog netjes 7de. Had hij in paniek geslagen hij had gewoon 10+ minuten verloren hoor.

Vingegaard finaal toch ook maar ne dikke minuut gepakt op een 'slechte' Remco. Pogacar sterker dan ooit? JA maar je kan toch niet zeggen dat Vingegaard top is hé? Er scheelt toch wel iets.

Lipowitz is een vraagteken of hij het al 3 weken lang kan volhouden maar naast Pogacar de winnaar van de dag. Oersterk gereden! Sowieso iemand voor de toekomst.

Vingegaard hier precies iets vroeger gelost, misschien met verstand niet over de limiet. Hij weet ondertussen dat hij niet moet proberen die initiele surge te volgen.
Dat mag ook de vuilbak in.
De koerstactiek van Visma :unsure:
Week 3, hé, daar gaat het gebeuren :laugh:.
Jonas toch ook gewoon onder niveau aangezien Lipo op 13 seconden binnenkomt?
Of Lipowitz wordt een steengoed GT-renner in de toekomst, waar ze (voor de tweede plek) rekening mee moeten gaan houden.
Is nog vroeg. De derde week gaat teveel zijn voor hem, denk ik.

Behoorlijk warm, volgens yr.no 31 graden in Argelès-Gazost, als ze aan Hautacam beginnen
Bij 31 graden klimmen is geen pretje, je doet meer inspanning en koelt minder goed af dan op het vlakke omdat je trager rijdt.

Remco lijkt daar slechter mee om te gaan dan de rest. Of beeld ik mij dat in ?

Enorm verrast door Lipowitz. Wist niet dat die zo kort op Vingegaard kon gaan volhouden.
Remco op zich slim gereden, beste ervan gemaakt. Uiteindelijk nog 7e lijkt me een mooi resultaat.

Remco lijkt daar slechter mee om te gaan dan de rest. Of beeld ik mij dat in ?

Dat valt op zich wel mee. Vorig jaar was het ook warm in de Tour en de Vuelta is ook geen koude ronde. Dus kan er normaal wel tegen, maakt gebruik van icepacks en zo. Nu kan altijd wel eens fout lopen natuurlijk. Beetje zoals eten en drinken dat weet elke renner wel en toch loopt het af en toe wel eens fout. Snel begin van de rit misschien een bidon gemist/ice packje. Het is vlug gebeurd soms.

Wat zou jij dan wel doen?

Ik vind het mooi van Visma dat ze rijden om te winnen en niet voor de tweede plaats.

Is mooi maar op een bepaald moment moet je ook realistish zijn. Vorig jaar ook 2,5 week bezig van we geloven er nog in we gaan hem kraken en dan plots lopen mokken omdat Pogacar de rit niet gunde aan Jorgenson. Het moet wel een beetje serieus blijven. Dat riedeltje van Pogacar kan niet tegen lastig heb ik nooit geloofd. Granon was gewoon oerdom gereden van Pogacar en UAE en Col de Loze was een dodelijke combo van iets te weinig basis door zijn val in LBL en een hongerklopje.

Iedereen die hier wat met Visma zit te lachen. Welke tactiek stel je dan voor of moeten ze gewoon direct zeggen dat ze voor plek 2 rijden.

We zijn op weg naar wielergeschiedenis maar in onze geheugens gaan deze momenten niet echt bij blijven. Net zoals met armstrong zijn treintje indertijd. Een sport leeft van duels niet van goden die andere topsporters er al 2de rangs coureurs doen uitzien.

Evenepoel zie ik niet tot aan dat niveau geraken. Lipowitz toont wel ferme progessie.

Begrijp me ni verkeerd en dit zijn ook totaal geen beschuldigingen ofzo, maar soms heb ik echt ‘n “armstrong gevoel” bij pogacar.. de concurrenten zijn geen knuppels maar die verdwijnen in t niets van t moment dat hij op zn pedalen gaat staan..

Is mooi maar op een bepaald moment moet je ook realistish zijn. Vorig jaar ook 2,5 week bezig van we geloven er nog in we gaan hem kraken en dan plots lopen mokken omdat Pogacar de rit niet gunde aan Jorgenson. Het moet wel een beetje serieus blijven. Dat riedeltje van Pogacar kan niet tegen lastig heb ik nooit geloofd. Granon was gewoon oerdom gereden van Pogacar en UAE en Col de Loze was een dodelijke combo van iets te weinig basis door zijn val in LBL en een hongerklopje.
Alles wat je zegt klopt maar als je al 2 Tours hebt gewonnen kan je toch niet meer tevreden zijn met een 2de plaats. Ik denk dat ze zelf wel weten dat Pogacar kloppen moeilijk wordt maar ik vind het wel mooi dat ze iedere etappe er voor gaan en een plan volgen. Waarschijnlijk heeft die eerste week zo koersen ervoor gezorgd dat ze nu minder waren. Ze hebben het tenminste geprobeerd en kunnen nu gewoon rijden voor een 2de plaats moesten ze willen.

Enigste manier lijkt mij om ofwel alle andere toppers in 1 ploeg te steken of een blok te vormen met aanvallen van een evenepoel, vingegaard, lipo van heel ver.

Dat is dromen maarja. De ploeg van UAE heeft veel te veel centen en koopt alle superknechten weg. Die worden daar opeens ook zoveel beter. Kijk maar naar Wellens.

Begrijp me ni verkeerd en dit zijn ook totaal geen beschuldigingen ofzo, maar soms heb ik echt ‘n “armstrong gevoel” bij pogacar.. de concurrenten zijn geen knuppels maar die verdwijnen in t niets van t moment dat hij op zn pedalen gaat staan..
Alleen gaat Pogacar straks op zijn 26ste (als hij geen inzinking krijgt) al zijn 4de Tour winnen en tijden rijden waar ne gedopeerde Amstrong nooit aan toe gekomen is. Armstrong had op zijn leeftijd ook al '0' keer de Tour gewonnen.

Zijn talent is sowieso niet meer gezien sinds onze goeie vriend Eddy hé.

Pogi zou 35’ 24’’ gereden hebben, 4de beste klimtijd op Hautacam

edit: Correctie 35’08, das de 2de
En amper een treintje gehad.
In 96 was dat anders, zeker?
Wat zou jij dan wel doen?

Ik vind het mooi van Visma dat ze rijden om te winnen en niet voor de tweede plaats.
Geen idee. Ik ben geen ploegleider, maar iemand die vanop zijn luie zetel geniet van alles in de koers, hetzij verlies, het winst.
Anderzijds: doorrijden na pech en plaspauzes, dat is een gedacht.
Qua prestaties in de Tour mss wel, maar qua persoon niet te vergelijken.

En amper een treintje gehad.
In 96 was dat anders, zeker?

Geen idee. Ik ben geen ploegleider, maar iemand die vanop zijn luie zetel geniet van alles in de koers, hetzij verlies, het winst.
Anderzijds: doorrijden na pech en plaspauzes, dat is een gedacht.

Qua prestaties in de Tour mss wel, maar qua persoon niet te vergelijken.
In 96 hadden ze wel wat anders dan treintjes…

Dat is dromen maarja. De ploeg van UAE heeft veel te veel centen en koopt alle superknechten weg. Die worden daar opeens ook zoveel beter. Kijk maar naar Wellens.

Correctie, ze kopen alle kopmannen weg en laten deze rijden als knecht.
Je moet eens zien wie ze allemaal hebben, dat zijn mannen die in andere ploegen gewoon absolute kopman zijn.

Pogacar is gewoon zeer sterk, zal weinig aan te doen zijn dit jaar. Remco gewoon volgens verwachting de mindere.
Nu gewoon kijken of Lipowitz dit kan doortrekken de rest van de Tour.

Terug
Bovenaan