Trump wil Canada en Groenland annexeren

Ge kunt op de grafiek van de Dow idd zeer goed zien wanneer hij zijn TS post gemaakt heeft. En morgen zal weer blijken dat er net ervoor enkele whales zwaar ingekocht hebben.
Geen whale hier, maar die taco zag ge wel weer van mijlenver aankomen 😂 Soms ist makkelijk geld verdienen.

IMG-5931.jpg

Er is helemaal geen deal. Hij heeft een babbeltje gehad met Rutte, die dat soort engagementen helemaal niet kan beloven. Trump geeft zichzelf gewoon de ruimte om terug te krabbelen. Maar hey, Europa heeft zich weer goed laten ringeloren!
Hoe hebben wij ons precies laten ringeloren?

In het eerste interview na die post gaat het om een "concept of a deal":

De verdienste gaat expliciet naar Mark Rutte (toch in de ogen van Trump). Hij spreekt over golden dome en idd ontginningen van metalen en grondstoffen, dus er wijzigt niet veel. Wss zei Rutte dat er nieuwe troepen en schepen de arctische gebieden gaan patrouilleren, ook al is het meer een herschikking op papier.

Maar een getekend document is er niet, het is weer afspraken maken, vergaderen en nog meer tijd winnen.

Ik denk dat ze nog enkele weken over Groenland bezig zijn nu het onmiddellijke ingrijpen weg is. Enkele high profile meetings en nog meer voorlopige teksten die weinig om het lijf hebben. De VS gaan zeggen dat ze er troepen gaan stationeren (maar niets mee doen).

OSINT meldt dat er bewegingen zijn richting Iran dus de karavaan van shocks kan voort richting de volgende crisis. Maar nog niet right now waar Trump altijd mee bezig is, in the moment. Dus daarom moet Groenland nog even talk of the day zijn.

Groenland zal nog wel eens terug komen aangezien er nog 3 jaar te overbruggen zijn, hopelijk maar kort.
Hij lijkt of is seniel -maakt niet uit- maar samen met zijn team is hij wel the master of optics. Van de ene crisis naar de andere, ffkes een rookgordijn en de talk of the town gaat weer ergens anders over. In feite is het gewoon een heruitgave van de tactiek van vorig jaar. Flood the zone.

Voor alle duidelijkheid, dat waren mijn woorden niet he. :)
Kheb al gereplied. :)
Ik krijg er gewoon mijn kop nog niet rond.
Trump dreigt out of the blue met tarieven als hij groenland niet krijgt. Reasons... national security maar ik denk vooral toch aan grondstoffen.
Welke toegevingen maakt europa? China of rusland verbieden van in groenland te mijnen? De mijnconcessies worden door overheid toegekend. Weer toelaten om uranium te ontginnen? (die sinds 2022 verboden is in groenland).
Dat zijn nog zaken waar Europa buiten de milieukost niet echt toegevingen voor moet doen. Beveiligen van het arctische gebied door de Nato/Europa gaat een kost dragen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
is het niet gewoon omdat hij merkte dat hij Groenland innemen niet verkocht kreeg? Hij had helemaal geen brede support in de US, zeker niet om het met een leger te gaan innemen. Nu heeft hij gewoon een ideale kans gekregen om zijn staart in te trekken en toch zijn waardigheid (of toch in zijn ogen en die van zijn volgers) te bewaren. Hij kan het verkopen als 'een deal' terwijl hij eigenlijk aan het afstevenen was naar een ramp. EU vormde een blok, protest in eigen land en zelfs binnen eigen partij...

Er zijn al talloze mijntoekenningen maar de exploitatie is enorm moeilijk, de lage temperaturen, sneeuw en ijs en geen enkel transportnetwerk maken het erg duur of er is zelfs geen beginnen aan.

Om winst te maken is er een enorme upfront investering nodig, daar is enkel een aanpak met (geforceerde) government backing met wortel en/of stok dat de mijnen kan doen opbloeien.

Die plannen zijn, net zoals bij Venezuela, enkel op papier in de honderden miljarden. Op de grond blijkt dat je er eerst (te) veel geld in moet steken voor er zelf een dollar inkomsten is.

is het niet gewoon omdat hij merkte dat hij Groenland innemen niet verkocht kreeg? Hij had helemaal geen brede support in de US, zeker niet om het met een leger te gaan innemen. Nu heeft hij gewoon een ideale kans gekregen om zijn staart in te trekken en toch zijn waardigheid (of toch in zijn ogen en die van zijn volgers) te bewaren. Hij kan het verkopen als 'een deal' terwijl hij eigenlijk aan het afstevenen was naar een ramp. EU vormde een blok, protest in eigen land en zelfs binnen eigen partij...
Zou het kunnen dat Europa gezegd heeft.. we geven u een 'out' met de 'framework van de deal'?

De EU-top over de Groenland-crisis gaat door, laat een woordvoerder van de voorzitter van de EU-leiders António Costa weten. De EU-leiders komen donderdagavond bij elkaar, ook nu de Amerikaanse president Donald Trump afziet van importheffingen voor Europese landen die meededen aan een verkenningsmissie in Groenland.

Goed idee, want vrijdagochtend zou Trump weer van gedachte kunnen veranderen...

Kheb al gereplied. :)
Ik krijg er gewoon mijn kop nog niet rond.
Trump dreigt out of the blue met tarieven als hij groenland niet krijgt. Reasons... national security maar ik denk vooral toch aan grondstoffen.
Welke toegevingen maakt europa? China of rusland verbieden van in groenland te mijnen? De mijnconcessies worden door overheid toegekend. Weer toelaten om uranium te ontginnen? (die sinds 2022 verboden is in groenland).
Dat zijn nog zaken waar Europa buiten de milieukost niet echt toegevingen voor moet doen. Beveiligen van het arctische gebied door de Nato/Europa gaat een kost dragen natuurlijk.
Niets, want Europa heeft op die zaken niets te zeggen in Groenland. Dat zijn als ik het goed voorheb autonome beslissingen van de Groenlanders zelf.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat ze dachten dat iedereen plat op zijn buik zou gaan. Dat is niet gebeurd, oa. dat systeem van al die verkennende militairen richting Groenland te sturen heeft waarschijnlijk de stakes enorm verhoogd, de beurs en de treasury bond yields hebben er ook heel slecht op gereageerd en het blokkeren van de handelsdeal zal ook wel zijn rol hebben gespeeld. Want Trump en zijn administratie hebben op dit moment absoluut quick wins nodig en kunnen die negativiteit missen als de pest. En dan zwijg ik nog over het feit dat heel dat Groenlandverhaal totaal niet goed werd verteerd door het Amerikaanse publiek, ook niet aan de Republikeinse kant.

Ben ik de enige die denkt dat die eigenlijk helemaal niks van deal heeft. Die staat daar in mijn ogen wat uit zijn nek te lullen en de "overwinning" te claimen terwijl er volgens mij niemand ook maar een duimbreed toegegeven heeft buiten de wil om te onderhandelen.

Ben ik de enige die denkt dat die eigenlijk helemaal niks van deal heeft. Die staat daar in mijn ogen wat uit zijn nek te lullen en de "overwinning" te claimen terwijl er volgens mij niemand ook maar een duimbreed toegegeven heeft buiten de wil om te onderhandelen.
Letterlijk dit.

JtKWtvA.png

Trump I en Trump II zijn identiek hetzelfde.

1) Trump creert zelf een probleem
2) Beurs keldert
3) Trump lost zijn zelf gecreerd probleem op met een of ander bullshit ding
4) Beurs terug naar af
5) I AM THE KING

Trump 1: altijd China afblaffen en uiteindelijk kak intrekken
Trump 2: Heel de wereld afblaffen en uiteindelijk kak intrekken

Trump I en Trump II zijn identiek hetzelfde.

1) Trump creert zelf een probleem
2) Beurs keldert
3) Trump lost zijn zelf gecreerd probleem op met een of ander bullshit ding
4) Beurs terug naar af
5) I AM THE KING

Trump 1: altijd China afblaffen en uiteindelijk kak intrekken
Trump 2: Heel de wereld afblaffen en uiteindelijk kak intrekken
Ondertussen weer geld binnenharken met beursmanipulatie voor vriendjes en co.

Van seniel gesproken, vier keer IJsland ipv Groenland zeggen. Niet de eerste keer.

Oh wee dat hij ooit Nuuk (hoofdstad van Groenland) als nukes verstaat.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan