UEFA Champions League 2025-2026

Hoe verhouden die coëfficiëntpunten zich tegenover elkaar binnen de 3 Europese competities? Gelijkspel in CL meer waard dan een overwinning in de conference? Want indien we 2 ploegen zullen hebben in de CL met Union én Club.. Ik zie ze beiden wel wat punten pakken.
De puntentoekenning in alle Europese competities is hetzelfde voor overwinning/gelijkspel (bonuspunten voor bv. kwalificatie zijn wel veel hoger in de CL), tegelijkertijd misschien belachelijk, tegelijkertijd maakt dat dus sterke prestaties in de conference league voor België heel belangrijk zijn, zoals we de afgelopen jaren al dikwijls gehad hebben.

Hoe verhouden die coëfficiëntpunten zich tegenover elkaar binnen de 3 Europese competities? Gelijkspel in CL meer waard dan een overwinning in de conference? Want indien we 2 ploegen zullen hebben in de CL met Union én Club.. Ik zie ze beiden wel wat punten pakken.
Even veel punten voor elke league. Je krijgt wel meer bonuspunten in champions league voor het behalen van groepsfase en evt verdere rondes. Het is quasi altijd voordeliger om CL te spelen tov EL of ECl

Even veel punten voor elke league. Je krijgt wel meer bonuspunten in champions league voor het behalen van groepsfase en evt verdere rondes. Het is quasi altijd voordeliger om CL te spelen tov EL of ECl

Awel se, op financieel vlak natuurlijk wel, maar dat is niet altijd het geval wanneer het op coefficienten aankomt.

Bv, er deden 7 Engelse ploegen mee in de Europese competities afgelopen seizoen en de 3 slechtst scorenden qua coefficient waren City, Liverpool en Villa, allen in de CL. Villa raakte zelfs tot in de kwart finale, en Liverpool was 1e in de groepsronde, maar toch scoorden Tottenham, Man United en Chelsea beter. Natuurlijk, Chelsea en Tottenham wonnen resp EL en CoL, en United schopte het tot de finale van de EL, dus dat is niet elke ploeg gegeven.
In Italie scoorden Lazio en Fiorentina ook beter dan een Atalanta, AC Milan of Juventus.
In Spanje scoorde Bilbao ook beter dan Atletico Madrid.

Voor kleinere clubs is het bijna áltijd voordeliger om EL of CoL te spelen ipv CL, coefficientgewijs.
Voor grote clubs met kans op minstens kwartfinale en goed parcours in de groepsronde (top-8) is CL wel beter.

Maar bon, dat is wat detailneuken.

Vroeger was ook de club-coefficient nog heel belangrijk voor in welke pot je kwam, dat is nu eigenlijk niet meer van tel... behalve dan natuurlijk voor die fameuze bonus in CL die Union en Club gaan krijgen en waar vermoedelijk door de hoge ranking van Club wel wat verschil met Union zal zitten.

We zijn er nog niet he jongens
Komaan @kenneke2.0 , toch wel 95% zeker hé, zoals Rangers thuis speelde tegen ons -> zou toch moeten bizar lopen dat we daartegen in eigen huis 3 goals binnenkrijgen? Eens te meer als je weet dat we nu dit weekend niet spelen, er wordt dus optimaal voorbereid op deze match én als je ziet hoe gemotiveerd het team is om opnieuw CL te mogen spelen.

Ik zou er mijn huis niet op durven verwedden, maar toch wel een tuinhuis :biglaugh:

Komaan @kenneke2.0 , toch wel 95% zeker hé, zoals Rangers thuis speelde tegen ons -> zou toch moeten bizar lopen dat we daartegen in eigen huis 3 goals binnenkrijgen? Eens te meer als je weet dat we nu dit weekend niet spelen, er wordt dus optimaal voorbereid op deze match én als je ziet hoe gemotiveerd het team is om opnieuw CL te mogen spelen.

Ik zou er mijn huis niet op durven verwedden, maar toch wel een tuinhuis :biglaugh:

Ze moeten er maar 2 scoren hé. Dan is het gelijk en met penalty's kan het altijd alle kanten op. We zijn tegen Salzburg ook zomaar 0-2 achter gekomen thuis hé.

Akkoord dat we uiteraard niet mogen panikeren, maar Rangers is imo over het algemeen echt niet zo slecht als in die eerste helft dinsdag. Hun 2de helft was al een stuk beter, ook omdat Club ze wat liet komen maar toch, achterover leunen gaat echt niet mogen.

Ze moeten er maar 2 scoren hé. Dan is het gelijk en met penalty's kan het altijd alle kanten op. We zijn tegen Salzburg ook zomaar 0-2 achter gekomen thuis hé.

Akkoord dat we uiteraard niet mogen panikeren, maar Rangers is imo over het algemeen echt niet zo slecht als in die eerste helft dinsdag. Hun 2de helft was al een stuk beter, ook omdat Club ze wat liet komen maar toch, achterover leunen gaat echt niet mogen.
Ik geloof ook echt niet dat ze dat gaan doen, en al zeker niet thuis met ons publiek.

Heb effe gechecked bij de bookies: als je €100 inzet op Rangers om te winnen op Club dan krijg je €500, als je €100 inzet op Rangers to qualify dan ...... awel, dat gaat dus niet, zelfs de bookies laten je niet toe hier geld aan te verdienen

Ik geloof ook echt niet dat ze dat gaan doen, en al zeker niet thuis met ons publiek.

Heb effe gechecked bij de bookies: als je €100 inzet op Rangers om te winnen op Club dan krijg je €500, als je €100 inzet op Rangers to qualify dan ...... awel, dat gaat dus niet, zelfs de bookies laten je niet toe hier geld aan te verdienen
Ik gok niet, dus mss zeg ik iets dom, maar zouden bookies niet net wel toelaten om daarop in te zetten als de kans zeer laag is?

Ik gok niet, dus mss zeg ik iets dom, maar zouden bookies niet net wel toelaten om daarop in te zetten als de kans zeer laag is?
maar dan moeten ze ook toelaten dat je op Club gokt en ik denk dat de minimum odd 1,01 is, dus je zet €100 en krijgt €101 -> vermoedelijk willen ze dat vermijden omdat uit hun stats zal blijken dat de kans nog kleiner is dan 1% dat Club dit nog gaat weggeven?

Er zijn ook gokkers die er een "sport" van maken om een heel pak van die kleine héél waarschijnlijke bets te combineren om zo toch nog aan een mooi bedrag te komen, ik vermoed dat de bookies het gewoon niet aanbieden omdat ze vermoeden dat ze er geld aan gaan verliezen ipv winnen

Ik weet wel normaal mag je niet in de problemen komen als we deftig niveau halen.
Maar 2 goals zijn snel gemaakt kijk maar naar salzburg terwijl we ook beter waren.

Ik weet wel normaal mag je niet in de problemen komen als we deftig niveau halen.
Maar 2 goals zijn snel gemaakt kijk maar naar salzburg terwijl we ook beter waren.
2 jaar terug Osasuna, zelfde scenario. In onze laatste 2 voorrondes dus al 2x uit gewonnen om thuis 0-2 achter te komen en te moeten rechtzetten. Plus de afgang die het toch was voor Rangers, ik ga toch pas gerust zijn als we met voorsprong de rust ingaan.

2 jaar terug Osasuna, zelfde scenario. In onze laatste 2 voorrondes dus al 2x uit gewonnen om thuis 0-2 achter te komen en te moeten rechtzetten. Plus de afgang die het toch was voor Rangers, ik ga toch pas gerust zijn als we met voorsprong de rust ingaan.
Idd, 't vel van de beer ni verkopen voor.....

Celtic Glasgow staat na 200 minuten nog altijd op 0-0 tegen Kairat fucking Almaty. 2e verlenging momenteel. Stel u voor dat een Liverpool of Real naar Kazakhstan mag reizen voor een CL-matchke :laugh:

En niet zomaar Kazakhstan, maar het uiterste Oosten aan de grens met China. Afstand Antwerpen - Parijs = afstand Almaty - China.

Nuja, zelfs als ze verliezen spelen die sowieso EL groepsfase.

Terug
Bovenaan