UEFA Champions League 2025-2026

Wat een week voor het Schotse voetbal, Celtic niet kunnen scoren en dan eruit met penalty's tegen een club uit the middle of nowhere, en Rangers 9-1 aan hun broek tegen Club :crazy:

Ik ben na de 5-0 gaan slapen. Hiervoor bleef ik niet meer wakker.

Clement die lag gisteren thuis in de zetel te kijken naar deze match met ne cola en ne grote zak popcorn in de hand.
Die mens hebben ze ontslagen omwille van 'niet goed genoeg'.
Ondertussen verslijten ze bij de Rangers de ene trainer naar de andere. Is het nu beter?

PS. Ik zeg nu niet dat Clement het perse hier beter had gedaan. Maar deze miserie is hem wel bespaard gebleven.

Ik heb ergens wel medelijden met deze (relatief) jonge trainer van de rangers die zichzelf hier voor de bus gegooid heeft.

Vorig jaar toch ook al? Toen stonden we dacht ik nog iets hoger in pot 2, nu als allerlaagste in pot 2.
We staan exact 20e momenteel op de Europese ranking (laatste 5 jaar), toch niet slecht voor een club uit België. Enkel Feijenoord en Benfica staan nog boven ons als andere clubs uit de "kleinere" competities.

Union: 47
Gent: 55
Anderlecht: 69
Genk: 123
Antwerp: 127

We staan exact 20e momenteel op de Europese ranking (laatste 5 jaar), toch niet slecht voor een club uit België. Enkel Feijenoord en Benfica staan nog boven ons als andere clubs uit de "kleinere" competities.
En volgend seizoen valt er een "minder" seizoen weg (21/22) waarin we "slechts" 7.000 punten haalden. Dus als we dit seizoen opnieuw een mooie CL-campagne neerzetten, zouden we volgend seizoen wel eens een nieuwe record-hoogte in de UEFA ranking kunnen hebben.

Rangers is inderdaad zeer zwak dit jaar.

Al blijft het nog altijd Rangers natuurlijk.
Kameraad van mij is Rangers fan dus ik had wel goede hoop op een Belgische kwalificatie maar zo zwak had ik ze nu ook wel niet verwacht :biglaugh: alle credits voor Club wel natuurlijk om het op zo'n knappe wijze af te maken.

En volgend seizoen valt er een "minder" seizoen weg (21/22) waarin we "slechts" 7.000 punten haalden. Dus als we dit seizoen opnieuw een mooie CL-campagne neerzetten, zouden we volgend seizoen wel eens een nieuwe record-hoogte in de UEFA ranking kunnen hebben.
Zonder ploegen in de conference League dit jaar, denk ik eerder dat we weer een minder seizoen krijgen in punten. Daar liggen telkens vele punten te wachten voor ons niveau

Zonder ploegen in de conference League dit jaar, denk ik eerder dat we weer een minder seizoen krijgen in punten. Daar liggen telkens vele punten te wachten voor ons niveau
ja absoluut, maar dit ging over de clubranking van Club Brugge zelf ;) (ben eens benieuwd watverschil in € tussen Union en Club voor die ranking)

ja absoluut, maar dit ging over de clubranking van Club Brugge zelf ;) (ben eens benieuwd watverschil in € tussen Union en Club voor die ranking)
Ja ben mee. Stilaan gaat daar wel de top bereikt zijn denk ik. Of je moet al beter doen dan vorig jaar. Veel zal afhangen van de loting.

volgens ChatGPT:

Based on their UEFA coefficient share of the €853 million Value Pillar:

• Club Brugge → ~€23.1 million
  • Union SG → ~€11.6 million

en daar komt nog eens de 18 miljoen startgeld bij

Gisteren enkel via BBC/Sporza tekst kunnen volgen, net de samenvatting gezien, het had gewoon nog veel meer dan 6-0 kunnen zijn, waanzin.
Nice touch van de Brugse "DJ" om tijdens de rust YNWA te spelen, in Schotland toch echt wel Celtic hun ding.

Gisteren enkel via BBC/Sporza tekst kunnen volgen, net de samenvatting gezien, het had gewoon nog veel meer dan 6-0 kunnen zijn, waanzin.
Nice touch van de Brugse "DJ" om tijdens de rust YNWA te spelen, in Schotland toch echt wel Celtic hun ding.
Toen die speler van Rangers eigenlijk geblesseerd uitviel, maar ze geen wissels meer hadden, zag je Hayen teken doen naar Vanaken om het kalm aan te doen vanaf dan. Of dat nu was om conditie te sparen of uit een soort van respect voor de tegenstander weet je natuurlijk niet, maar dat laatste zou me zelfs niet verwonderen als je dan zag hoe de trainers op het eind onderling bezig waren.
Op zich heeft City dat vorig seizoen ook gedaan toen Club daar ging spelen, als die hadden doorgedrukt lag Club er waarschijnlijk uit op basis van doelsaldo, maar ze tikten gewoon wat rond. Club deed na 60 min gisteren ook gewoon wat balletje bijhouden.

Vandaag is de loting maar zaterdag is speelschema pas bekend. Dus dan pas verlof aanvragen en vluchtjes boeken. Waarom zoveel tijd tussen, iemand een idee?

Terug
Bovenaan