UEFA Champions League 2025-2026

Toen die speler van Rangers eigenlijk geblesseerd uitviel, maar ze geen wissels meer hadden, zag je Hayen teken doen naar Vanaken om het kalm aan te doen vanaf dan. Of dat nu was om conditie te sparen of uit een soort van respect voor de tegenstander weet je natuurlijk niet, maar dat laatste zou me zelfs niet verwonderen als je dan zag hoe de trainers op het eind onderling bezig waren.
Op zich heeft City dat vorig seizoen ook gedaan toen Club daar ging spelen, als die hadden doorgedrukt lag Club er waarschijnlijk uit op basis van doelsaldo, maar ze tikten gewoon wat rond. Club deed na 60 min gisteren ook gewoon wat balletje bijhouden.
Inderdaad, zowel in België als in Europa is Hayen echt wel een heel goede reputatie aan het opbouwen:
* heel rustig in interviews zowel voordien als nadien
* geen andere coaches bekritiseren
* niet eigen spelers onder de bus gooien
* en ook nog eens goede wissels op de goede momenten

Inderdaad, zowel in België als in Europa is Hayen echt wel een heel goede reputatie aan het opbouwen:
en de goeie resultaten met positief voetbal niet vergeten :oi22:

Omdat na de loting ook nog de kalender moet gemaakt worden waarschijnlijk.
Klopt. Bepaalde ploegen zoals Barcelona en Real mogen nooit op dezelfde dag spelen, om de kijkcijfers in die landen het hoogste te houden. En zo zijn er nog een heel aantal voorwaarden waar aan gedaan moet worden. Union en Brugge mogen bijvoorbeeld ook niet op dezelfde dag spelen voor onze tv.

Ik kan eigenlijk weinig negatiefs zeggen over Hayen. Hij is een van de betere trainers van België en misschien zelfs van Europa.
Misschien dat ze de titel gemist hebben tegen Union? Maar dat kan gebeuren. Je kan niet alles hebben.

Hij heeft ook veel krediet bij het bestuur.

Ik kan eigenlijk weinig negatiefs zeggen over Hayen. Hij is een van de betere trainers van België en misschien zelfs van Europa.
Misschien dat ze de titel gemist hebben tegen Union? Maar dat kan gebeuren. Je kan niet alles hebben.

Hij heeft ook veel krediet bij het bestuur.
Beste trainer van België zeker wel, maar hem ineens bij de betere van Europa plaatsen, dat is toch een brug te ver. Daarvoor moet hij eerst in Europa toch iets laten zien bij een (sub) topper in Europa. We hebben gezien bij bijvoorbeeld een Clement dat dat nog een aantal treden hoger is

Klopt. Bepaalde ploegen zoals Barcelona en Real mogen nooit op dezelfde dag spelen, om de kijkcijfers in die landen het hoogste te houden. En zo zijn er nog een heel aantal voorwaarden waar aan gedaan moet worden. Union en Brugge mogen bijvoorbeeld ook niet op dezelfde dag spelen voor onze tv.
En als Anderlecht de Conference League haalt (grote als natuurlijk) is er ook afgesproken dat Anderlecht en Union niet in dezelfde week thuis spelen omdat ze beiden in het Lotto Park spelen, dus daar moet ook allemaal rekening mee gehouden worden i.f.v. de kalenders.

Beste trainer van België zeker wel, maar hem ineens bij de betere van Europa plaatsen, dat is toch een brug te ver. Daarvoor moet hij eerst in Europa toch iets laten zien bij een (sub) topper in Europa. We hebben gezien bij bijvoorbeeld een Clement dat dat nog een aantal treden hoger is
ja dat vind ik ook wel, goed presteren bij 1 club zonder echte vedetten wil nog niet zoveel zeggen, maar wat hij doet, doet hij wel heel goed momenteel.

zijn momenten geweest als Club-sup dat je je echt moest schamen voor je het gedrag van je eigen coach, blij dat dat nu niet meer het geval is (nu nog onze voorzitter, maar kom, die bedoelt het allemaal niet slecht)

En als Anderlecht de Conference League haalt (grote als natuurlijk) is er ook afgesproken dat Anderlecht en Union niet in dezelfde week thuis spelen omdat ze beiden in het Lotto Park spelen, dus daar moet ook allemaal rekening mee gehouden worden i.f.v. de kalenders.
Ja dat bedoelde ik met een heel aantal voorwaarden. Elke competitie heeft zo wel
zijn eigen voorwaarden. Is een hele puzzel

+ kan hij werken met spelers die hij al langer kent van bij Club NXT. Als nieuwe coach ergens komen waren er wel direct druk is (niemand had verwacht van hem om nog kampioen te spelen toen hij toe kwam).

+ kan hij werken met spelers die hij al langer kent van bij Club NXT. Als nieuwe coach ergens komen waren er wel direct druk is (niemand had verwacht van hem om nog kampioen te spelen toen hij toe kwam).
Inderdaad, en de taal hé -> Als je kijkt wie gisteren in basis 11 stonden: keeper + verdediging volledige Nederlandstalig + Vanaken, en dan heb je nog zo'n jong gastje als Tresoldi, dat zal ook niet de moeilijkste zijn, dat lijkt me wel iets anders dan als je als Belgische coach plots in Engeland 10 verschillende nationaliteiten moet managen in verschillende talen. (en ja, de voertaal bij Club zal wel Engels zijn, maar je maakt mij niet wijs dat hij 1-1 met Vanaken-Mechele-Mignolet niet gewoon NL praat hé)

Daarvoor moet hij eerst in Europa toch iets laten zien bij een (sub) topper in Europa. We hebben gezien bij bijvoorbeeld een Clement dat dat nog een aantal treden hoger is
Hij heeft het vorig jaar toch al laten zien bij een (sub) topper in Europa? Als je ploegen als Monaco (nummer 44) en Rangers (nummer 34) al subtoppers in Europa noemt, wat noem je de nummer 20 dan?

Al geef ik je wel gelijk dat hij eerst nog zou moeten bevestigen bij een ándere (sub) topper in Europa om van hem een absolute toptrainer te maken.

Hij heeft het vorig jaar toch al laten zien bij een (sub) topper in Europa? Als je ploegen als Monaco (nummer 44) en Rangers (nummer 34) al subtoppers in Europa noemt, wat noem je de nummer 20 dan?
Ik zou me niet blind staren op die ranking. Heel mooi dat Brugge daar staat, maar dat is ook omdat ze het via onze competitie kunnen doen en zo Europa in geraken. In de grotere competities zijn er veel ploegen die beter en sterker zijn dan Club maar niet in die ranking staan omdat er maar een paar ploegen Europees kunnen spelen. Laat Club meedoen in Engeland en ze behalen met deze kern waarschijnlijk geen Europees voetbal en is er geen sprake van Club in het klassement. Daarom ben ik benieuwd wat Hayen zou kunnen tonen bij een ploeg als Aston Villa ofzo in een grote competitie. Daarna kan je pas spreken of hij bij de betere coaches van Europa hoort

Ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel met een subtopper, zoals men hierboven ook al aanhaalde

Ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel met een subtopper, zoals men hierboven ook al aanhaalde
Je verwees naar Clement als voorbeeld, dus daarmee dacht ik dat je Monaco en Rangers als voorbeelden bedoelde. Als je (sub)toppers in Engeland, Spanje, Italië bedoelt, da's iets anders natuurlijk.

Je verwees naar Clement als voorbeeld, dus daarmee dacht ik dat je Monaco en Rangers als voorbeelden bedoelde. Als je (sub)toppers in Engeland, Spanje, Italië bedoelt, da's iets anders natuurlijk.
Ik bedoelde dat Clement de stap naar het buitenland zette, bij ploegen met de grootorde van een Club Brugge en daar eigenlijk niet in geslaagd is. Om het verschil te kunnen duiden op onze competitie of Europees

Knap gespeeld van Brugge. Goed voor de coëfficient met die bonuspunten. Lekkere kansen en goals in 1e helft, ook al is het tegen 10man.
Spijtig dat ze in de 2e helft wat minder scherp afwerkten, maar dat is normaal.
En hoe fel kan je afglijden als Rangers zijnde, jawadde.

Ik bedoelde dat Clement de stap naar het buitenland zette, bij ploegen met de grootorde van een Club Brugge en daar eigenlijk niet in geslaagd is. Om het verschil te kunnen duiden op onze competitie of Europees

Goh, gezien zowel Monaco noch Rangers het beter doen sinds zijn vertrek, zou ik niet gelijk durven stellen dat hij gefaald is. Eerder dat het bestuur telkens onrealistische verwachtingen had gelet op het spelersmateriaal. De nieuwe coach van Monaco heeft in de afgelopen 2 seizoenen in totaal 0.05 PPG meer gehaald, dat is de volle 4 punten op 75 wedstrijden.
Clement had gewoon de pech dat de concurrentie tijdens dat jaar een stuk sterker was. Hij is met 65 punten 6e geeindigd, terwijl de nieuwe coach met 67 punten 2e, en 61 punten 3e werd. Denk niet dat Clement ontslagen zou worden als hij niet de pech had 6e te eindigen.

Ik zou me niet blind staren op die ranking. Heel mooi dat Brugge daar staat, maar dat is ook omdat ze het via onze competitie kunnen doen en zo Europa in geraken. In de grotere competities zijn er veel ploegen die beter en sterker zijn dan Club maar niet in die ranking staan omdat er maar een paar ploegen Europees kunnen spelen. Laat Club meedoen in Engeland en ze behalen met deze kern waarschijnlijk geen Europees voetbal en is er geen sprake van Club in het klassement. Daarom ben ik benieuwd wat Hayen zou kunnen tonen bij een ploeg als Aston Villa ofzo in een grote competitie. Daarna kan je pas spreken of hij bij de betere coaches van Europa hoort

Die ranking zegt niet veel tis mooi maar kan zo 30 clubs opnoemen die in principe beter zijn dan ons zo wat 3/4 van de PL bv.

Terug
Bovenaan