UEFA Champions League 2025-2026

Enkel maar de tweede helft aan het kijken, maar Trossard toch een goeie match aant spelen imo.
En los daarvan gaat het goed op en neer, wel een plezante match vind ik.

Schandalige laatste minuten toch.

Tel godverdomme nog eens 5 minuten bij dan. Zal rap gedaan zijn met tijdrekken.

Fluit die bange wezel al af na 30 sec extra.

Ik haat voetbal op zo een momenten. Doe daar iets aan.

Tjah, je kan alleen maar hopen dat de uiteindelijke winnaar van de CL uit de andere match komt.
Het was wel spannend, maar toch te weinig kwaliteit.

Sowieso.

Jammer dat Barca hier niet aantrad. Toch veel meer aanvallende kwaliteit (en defensieve instabiliteit :p).

Toch koekje van eigen deeg voor Atleti op dat vlak... Allicht Simeone weer vollenbak tegen de refs nu hij aan de andere kant staat.

Dit Arsenal doet me toch ook weinig hoor.

Saaie ploeg met weinig aanvallende weelde en vooral een goede organisatie.

Terechte kwalificatie van Arsenal toch wel over de twee wedstrijden bekeken. Toch duidelijk meer kwaliteit dan Atlético hoewel het er niet meer zo uitkomt als in de eerste fase van de competitie. Ben benieuwd naar de finale.

Denk nog altijd dat Arsenal echt wel partij kan bieden aan PSG/Bayern, wat ik bij Atlético totaal niet heb. Dus dat is ook positief voor de finale.

Toch koekje van eigen deeg voor Atleti op dat vlak... Allicht Simeone weer vollenbak tegen de refs nu hij aan de andere kant staat.
Hij was verrassend mild in zijn interview, nochtans kon hij wel klagen want Atletico kon zeker 1 penalty gekregen hebben

En koekje van eigen deeg of niet, het blijft beschamend hoe belachelijk het gedrag was in de laatste minuten van Arsenal (nu is het Arsenal, volgende week is het een andere ploeg)

Hij was verrassend mild in zijn interview, nochtans kon hij wel klagen want Atletico kon zeker 1 penalty gekregen hebben

En koekje van eigen deeg of niet, het blijft beschamend hoe belachelijk het gedrag was in de laatste minuten van Arsenal (nu is het Arsenal, volgende week is het een andere ploeg)
En hoe mogen die 'opwarmers' zo dicht tegen de lijn staan en bijna deelnemen aan het spel?
Wanneer gaan ze eindelijk eens de stopklok invoeren?
Bal niet in het spel, dan ligt de klok stil.
Voorkomt toch al die show en theater?

En hoe mogen die 'opwarmers' zo dicht tegen de lijn staan en bijna deelnemen aan het spel?
njah, aan de andere kant, ik herinner me nog de openingsmatch in Qatar waar ze het gedaan hebben. Die 20 minuten extra tijd elke match was ik toch ook snel beu moet ik zeggen.. 't is een moeilijke (al was het idd wel idioot)

Arbiter kan die mannen toch geel of rood geven? Zal rap gedaan zijn.

Tjah, volgende keer zal het weer Atleti zijn als het in hun voordeel is, vandaar dat ik met die ploeg geen medelijden heb als het op tijdrekken aankomt.

Niet dat tijdrekken in sé gerechtvaardigd is, daar zou idd iets aan moeten gebeuren maar dat is al enkele decennia zo dat er gewoon niets tegen gedaan wordt buiten af en toe eens een gele kaart en 10% van de verloren tijd dat wordt bijgeteld.

Laatste paar jaren is een paar keer het idee opgeworpen om met een stopklok te werken en 2x 30 minuten te spelen, ik zou dat graag eens getest zien wat dat geeft...

Ik heb die fase met Gabriel en Simeone nog eens herbekeken gisteren en ik moet zeggen dat daar toch niet veel aan was hoor. Wat contact en vervolgens als ze voorbij Raya zijn dan trappen ze allebei gewoon naast de bal. Terechte call om daar geen penalty te fluiten.

De fase vlak erna is dan weer een andere zaak, maar daar was blijkbaar al gefloten voor een eerdere fout van Atlético?

De fase vlak erna is dan weer een andere zaak, maar daar was blijkbaar al gefloten voor een eerdere fout van Atlético?
Ja Pubill en Gabriel wilden allebei die rebound en ze trappen eigenlijk gewoon tegen mekaar ipv tegen de bal. Niks aan voor mij, gewoon een duel. Dus dat fluiten om die penalty op Griezmann 2 seconden later niet te moeten geven is gewoon niet correct. Moest altijd penalty zijn.

Die 1e op Simeone was er imo geen, die op Trossard is een randgeval maar ook eerder niet. Die schwalbe van Eze vorige week ook totaal niet.

Een halve finale CL die beslist wordt door 1 goal en 5 al dan niet penaltybeslissingen en spelers langs beide zijden die graag op de grond gaan liggen.

Ik vond Trossard, Simeoni en Griez duidelijk geen schwalbes. Ze vallen wel degelijk door het contact. Als de scheids fluit, gaat de VAR meestal niet terugdraaien (behalve vorige week dan bij Eze, hetgeen me eerder uitzonderlijk lijkt). Jammerlijke tendens dat lichte fouten géén penalty zijn, maar totaal onvrijwillige aangeschoten handsballen (waarbij hand niet tegen het lichaam is) het wel gemakkelijk zijn. Gaat m.i. tegen de geest van het spel in. Pas dit aan aub.

En dan krijgt Gabriel in het slot wel gemakkelijk een fout mee na een duidelijke verdedigende schwalbe na licht contact in de rug. Fuck off. Durf dan dan ook daar niet voor te fluiten als scheids. Als de scheids geregeld niet fluit, gaan die verdedigende schwalbes er snel uit zijn want geheid leidt dit geregeld tot grote kansen voor de tegenpartij. Als er instructies kunnen komen tegen lichte penalties, geef er dan aub ook tegen verdedigende schwalbes.

Ander hatelijk aspect aan voetbal is tijdrekken. Hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn om dit aan te pakken? Hier zijn veel opties voor (stopklok, tijd integraal bijtellen, etc.). Lijkt me echt van niet willen en het is zo irritant voor de verliezende ploeg én voor de neutrale kijker. Aan stilliggend/dood spel heb ik niets als voetballiefhebber.

Ik zag een filmpje passeren op X waarbij de wisselspelers de bal in het publiek gooien, teken doen dat ze de bal moeten bijhouden, publiek gooit die terug en dan trapt Kepa die gewoon het veld in..

Terug
Bovenaan