Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Eergisteren 3e keer Moderna. Veel minder last dan bij de eerste 2 spuiten.
Vooral een pijnlijke arm. 1 dag wat minder geconcentreerd maar geen koorts of moeheid.

Hier was het maand geleden 3e keer Pfizer.
Maar blijkbaar nu alleen Moderna lees ik, en is half zoveel als de Pfizer dat ze inspuiten.
(Komt toe in ”grote“ flesjes en de verpleegkundige moeten de spuitjes klaarmaken)

Volgende week starten hier de kindjes, dan denk ik terug Pfizer. Eens navragen
Nee, de Moderna booster is niet half zoveel als de Pfizer, de Moderna booster is half zoveel als de normale dosis Moderna vaccin voor de eerste 2 prikken.
Pfizer: 0,3 ml (altijd)
Moderna: 0,5 ml, 0,25 ml als booster
(Volgens de gegevens die ik kan vinden)

Nee, de Moderna booster is niet half zoveel als de Pfizer, de Moderna booster is half zoveel als de normale dosis Moderna vaccin voor de eerste 2 prikken.
Pfizer: 0,3 ml (altijd)
Moderna: 0,5 ml, 0,25 ml als booster
(Volgens de gegevens die ik kan vinden)
Awel ja, zo bedoel ik. Slecht geformuleerd i know van mij 🙈

Daarnet bericht gekregen van Qvax dat ik straks een Moderna vaccin kan krijgen. Ik ben van '87, vaccinatiecentrum Beveren.
Hopelijk krijg ik niet teveel last. Vorige keren weinig tot geen last gehad, maar dat was toen Pfizer.

Jammer dat de flexibiliteit nogal verschilt van centrum tot centrum.
Ikzelf had twee weken terug al een uitnodiging gehad voor donderdag 20/1.
Daarnet eens gebeld om te horen of er een mogelijkheid was om die te verplaatsen naar een vroegere mogelijkheid, maar men liet meteen weten dat dit niet lukt. Aan de snelheid waarmee ze dit zeiden, was het wel duidelijk dat ze het gewoon niet willen/mogen, en het dus niet is dat ze eerst zijn gaan checken of er toch nog ergens een plekje vrij was. Als ik trouwens de vele beschikbare tijdsloten zag in de dagen ná mijn afspraak, zou het me ook gewoon verbazen dat er in de komende twee weken geen plaats meer zou zijn.
Amai.

Hier vorige week uitnodiging gekregen voor de 21e in de voormiddag, maar ik sta met de nacht dan.
Op de site om die afspraak te bevestigen kon ik gewoon kiezen voor een andere datum. Een mooie kalender met alle vrije tijdssloten, gewoon eentje uitgekozen de 24e.

Amai.

Hier vorige week uitnodiging gekregen voor de 21e in de voormiddag, maar ik sta met de nacht dan.
Op de site om die afspraak te bevestigen kon ik gewoon kiezen voor een andere datum. Een mooie kalender met alle vrije tijdssloten, gewoon eentje uitgekozen de 24e.

Verplaatsen naar een latere datum dan die op uw uitnodiging gaat hier voor alle duidelijkheid wel, maar niet naar een vroégere datum.

Amai.

In Deinze kregen wij voor de 2 eerste prikken een vast tijdstip toegewezen dat je naar wens kon aanpassen op de site (naar later, vroeger kon niet).
Voor de booster gewoon een mail met "maak nu een afspraak" en nu kon je gewoon een random tijdstip kiezen. Ik heb deze week mijn uitnodiging gehad, ik kon vanaf 20 januari gaan.
Mijn vriendin (5 jaar jonger) is daarnet gevaccineerd via Qvax. Die is wel erg blij dat ze de booster nu al heeft, vanaf maandag staat zij opnieuw voor een klas vol snotterende kleuters.

Boosterprik ( en free , voel me alsof ik een communist state leef , alles gratis , gewoon walgelijk ) in ontvangst mogen nemen .
Op wat slaat uw onzin nu weer?

Fyi, die vaccins krijg je gratis omdat je maandelijks bijdraagt aan de sociale zekerheid. Dus maak u geen zorgen, je hebt ervoor betaald. Communistische staat, hoe verzin je het.

Tot hoeveel dagen nadien kun je eigenlijk bijwerkingen hebben? Of is dat altijd de dag erna? Ik heb op maandag een booster pfizer gehad. De dag zelf een pijnlijke arm en 's avonds wat moe en weinig energie (hetzelfde als bij de vorige pfizers). Gisterenavond, dus drie dagen later, was ik plots grieperig, enorm veel spierpijn overal, koud,... Na een nacht was het voorbij, even snel als het ontstaan is. Kan dit nog van het vaccin zijn, een paar dagen later? De eerste keer heb ik dat ook gehad, ongeveer een week later plots weer last van mijn arm en het gevoel dat je ziek aan het worden bent. Dat heeft ook maar één dag geduurd en toen heb ik de link met het vaccin niet gelegd.

Tot hoeveel dagen nadien kun je eigenlijk bijwerkingen hebben? Of is dat altijd de dag erna? Ik heb op maandag een booster pfizer gehad. De dag zelf een pijnlijke arm en 's avonds wat moe en weinig energie (hetzelfde als bij de vorige pfizers). Gisterenavond, dus drie dagen later, was ik plots grieperig, enorm veel spierpijn overal, koud,... Na een nacht was het voorbij, even snel als het ontstaan is. Kan dit nog van het vaccin zijn, een paar dagen later? De eerste keer heb ik dat ook gehad, ongeveer een week later plots weer last van mijn arm en het gevoel dat je ziek aan het worden bent. Dat heeft ook maar één dag geduurd en toen heb ik de link met het vaccin niet gelegd.
Het kan tot enkele dagen erna zijn blijkbaar.
De meest voorkomende bijwerkingen van de coronavaccins zijn een pijnlijke en soms wat gezwollen (rode) plek op je arm daar waar je geprikt bent, vermoeidheid, hoofdpijn, spierpijn en koorts. Soms kan je ook last hebben van gezwollen lymfeklieren. Dezelfde bijwerking komen voor bij de boosterprik.

Deze klachten zijn meestal licht tot matig en ontstaan binnen een paar dagen na vaccinatie. Na de tweede vaccinatie hebben meer mensen klachten dan na de eerste vaccinatie. Dit soort bijwerkingen zijn geen reden om de tweede vaccinatie niet te nemen.

Bron: https://www.laatjevaccineren.be/bijwerkingen-covid-19-vaccinatie

Gisteravond booster gehad (moderna na 2x pfizer). Vanochtend enkel pijnlijke arm, intussen spierpijn, koude rillingen en hoofdpijn. Wat een fijne start voor het weekend.

De booster (Pfizer) zit erin. Zeer goed geregeld alweer. Deze keer in Herstal geweest en ben van '88. Hopelijk niet te veel last straks.

Twee weken geleden uitnodiging gehad voor de booster. Wegens drukte nog niets gereserveerd. Nu zijn er de komende twee weken gewoon geen vrije slots beschikbaar. Dat kan toch niet kloppen?

Twee weken geleden uitnodiging gehad voor de booster. Wegens drukte nog niets gereserveerd. Nu zijn er de komende twee weken gewoon geen vrije slots beschikbaar. Dat kan toch niet kloppen?
Best eens bellen naar je vaccinatiecentrum.
Hier hetzelfde voor.
Mijn uitnodiging was voor Pfizer en nu is er Moderna in het VC dus moet ik ook bellen voor een afspraak i.p.v. online want daar zijn geen vrije slots. (Had liever bij men Pfizer gebleven).

Gisterenmiddag ook Moderna booster gekregen via qvax (geboortejaar ‘90, Gistel). Vanmorgen opgestaan met pijn aan de arm, spierpijn, hoofdpijn en vermoeidheid. Zal een leuk weekend worden …

Vorige vaccins waren Pfizer, quasi geen last van gehad.

Hier uitnodiging gekregen voor de dochter (net 7 geworden). Zelf ziet ze dat helemaal niet zitten. We hebben hier thuis allemaal corona gehad zonder symptomen dus ze zegt zelf dat ze geen vaccin nodig heeft. Hoe pakken jullie dat aan met jonge kinderen?

iedereen zijn eigen keuze maar onze dochter van 10 wil het zelf en de zoon van 5 niet dus enkel de dochter. Ben zelf 51% pro vaccin voor kinderen maar zie het niet als een must…

Hier uitnodiging gekregen voor de dochter (net 7 geworden). Zelf ziet ze dat helemaal niet zitten. We hebben hier thuis allemaal corona gehad zonder symptomen dus ze zegt zelf dat ze geen vaccin nodig heeft. Hoe pakken jullie dat aan met jonge kinderen?
Niet opdringen. Voorlopig weinig studies die het nut bewijzen bij zo'n jonge kinderen zonder onderliggende aandoeningen.

Nog mensen hier een brief gekregen met 'bevestiging afspraak + code', nadat ze al gevaccineerd waren?
wat een verspilling van geld en papier lol. Bij het aankomen aan het vaccinatiecentrum heb je die barcode ook, helemaal niet nodig, enkel uw identiteitskaart.

Alles digitaal aub. Kan ik dit ergens aanvragen?

Terug
Bovenaan