Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Gebruikte spuit belandt opnieuw in kinderarm: “Een grap onder medewerkers? Daar tillen wij zwaar aan”

Men spreekt van een “incident”.
Ik wil niet weten wat er daar nog al gebeurd is...

Kan het kwaad dat je op een verschillend tijdstip gaat voor uw booster? Ik kan ook telefonisch niet terecht bij het vaccincentrum... krijg een engelse boodschap (0800 nummer) die het gesprek beëindigd. Afspraak verplaatsen online kon niet (misschien volzet?). :wallbash:
Nee hoor, ben 3x nog nooit op tijd gekomen (1x te vroeg en 2x te laat). Ze kijken niet eens naar het uur maar enkel naar je ID want sws is er een dosis voor jou gereserveerd.
Hier ook 3 keer te vroeg (eerste keer een uur, daarna telkens een halfuur) en dat was geen probleem. Het was er toen niet super druk.
Als ze jou ID inlezen zien ze wel op de computer wanneer jij afspraak was, ze zien dus wel 9f je ye vroeg of te laat bent. Of ze er ook iets van zullen zeggen is dan weer een andere zaak.
Als er een aantal mensen te vroeg en een aantal te laat kolen is dat natuurlijk niet zo erg.
Maar als dat grotere groepen zijn die zich niet aan hun uur houden, dan krijg je natuurlijk problemen met de vlotte doorstroming in het vaccinatiecentrum.

Als ze jou ID inlezen zien ze wel op de computer wanneer jij afspraak was, ze zien dus wel 9f je ye vroeg of te laat bent. Of ze er ook iets van zullen zeggen is dan weer een andere zaak.
Als er een aantal mensen te vroeg en een aantal te laat kolen is dat natuurlijk niet zo erg.
Maar als dat grotere groepen zijn die zich niet aan hun uur houden, dan krijg je natuurlijk problemen met de vlotte doorstroming in het vaccinatiecentrum.
Bij de 1e prikken werd er gewerkt per tijdsblok (voormiddag/namiddag/avond). Kwam je tijdens dat blok, was het ok - een ander blok kon niet ivm de voorbereidingstijd vd injecties (op temperatuur komen). Enfin, die instructies kregen we als vrijwilliger.

Om half12 een dash Moderna gekregen (na 2x Moderna als hoofdvaccinatie). Ik voel mijn bovenarm een klein beetje, maar precies toch minder als bij de voorgaande prikken.

dramatic-drama.gif

Koortsachtig, algehele brakheid,… it hit me like a truck. Maar geen pijnlijke arm.

Ik had het liever omgekeerd gehad, zoals voorgaande keren.

Ik heb drie keer dezelfde reactie gehad:
*Stramme schouder en lichte pijn rond de injectieplek
*Slaperigheid tussen 5 en 15 uur na de injectie, alsof ik een slaappil genomen had.

Na twee uur slapen was ik weer volledig fit. Koorts of andere ernstige bijwerkingen heb ik nooit gehad.

Gisteren rond de middag berichtje en mail van Qvax (vaccinatiecentrum Beveren).
Afspraak 's avonds om half acht kunnen vastleggen voor mijn Booster met Moderna.
Na mijn tweede Pfizer vorige keer 's nachts even wat koorts gehad maar nu enkel een stijve arm en wat hoofdpijn.
De verpleegster in het vaccinatiecentrum zei dat ik een Dafalgan moest nemen voor het slapen, maar preventief pillen gaan nemen vind ik wat onnozel (die Dafalgan is nu wel binnen voor de koppijn).

Gisteren en vandaag al 20 keer proberen te bellen naar Vaccinatiecentrum Strijland in Gooik om te vragen of ik een paar uur later mag langskomen voor mijn prik, gezien ik geen auto ter beschikking heb momenteel.

Gewoon telkens hetzelfde '"uw correspondent is momenteel niet bereikbaar".
Geen wachtlijn, geen opties, geen doorverwijzing naar een hoofdcentrale...
Da's toch echt wel wat amateuristisch als je mensen zo hard wilt overtuigen een prik te zetten.

Kinderen hebben zaterdag hun eerste spuit gekregen (9 en 11 jaar), ik heb de afspraken zonder problemen kunnen laten samenvallen (zat eerst een week tussen). Ze hebben er absoluut niets van last van gehad.
Morgen booster voor mijn vrouw en mezelf (ook die laten samenvallen, vrouw moest eerst vandaag en ik dan morgen)...

Gisteren en vandaag al 20 keer proberen te bellen naar Vaccinatiecentrum Strijland in Gooik om te vragen of ik een paar uur later mag langskomen voor mijn prik, gezien ik geen auto ter beschikking heb momenteel.

Da's toch echt wel wat amateuristisch als je mensen zo hard wilt overtuigen een prik te zetten.
Als dat is zoals bij ons vaccinatiecentrum is dat geen probleem om wat later te komen. Zolang je maar op dezelfde dag komt omdat uw spuit voor deze dag gereserveerd is.

De verpleegster in het vaccinatiecentrum zei dat ik een Dafalgan moest nemen voor het slapen, maar preventief pillen gaan nemen vind ik wat onnozel (die Dafalgan is nu wel binnen voor de koppijn).
Hier hamerde de verpleegster er op dat preventief medicatie nemen geen enkel nut heeft 😛

20 minuten geleden Moderna gehad. Ik ben benieuwd wel effect het op mij gaat hebben.
Zowel m'n vriendin, haar zus, moeder en vader zijn er de dag erna serieus ziek van geweest.

Die derde spuit (Moderna) is toch geen cadeau. Van Pfizer heb ik geen last gehad maar deze nacht dan onrustig geslapen en deze ochtend gewoon in bed blijven liggen. Die extra uren slaap hebben het wel beter gemaakt.

Hier dus tot deze ochtend enkel een heel pijnlijke arm van de Moderna booster. Maar dan ineens deze voormiddag een supervermoeid gevoel en ben deze middag als een blok beton anderhalf uur in slaap gevallen :unsure:.

Gisterenochtend ook mijn Moderna booster gehad na 2x Pfizer. Buiten stijve arm, gisteren in de loop van de dag koortsig / grieperig gevoel gekregen (wel geen koorts). Vandaag was het beter, maar nu tegen de avond toch terug dat koortsig gevoel. Arm is nog steeds stijf.

Ik wil deze anekdote hier toch posten, omdat ik het toch wat bevreemdend vond.

Etentje met schoonfamilie, rond 20u, schoonbroer krijgt telefoon en zet direct op luidspreker.
“Hallo, ja, mijnheer xxx?”
“Ja daar spreekt u mee.”
“Het is xxx van het vaccinatiecentrum, u staat voor volgende week op onze lijst maar we hebben een spuit over, zou u nu nog kunnen langskomen?”
“Euh, Euh, ja zeker? Als dat kan.”
“Ah ja, heel goed, maar nu komen hé want wij gaan sluiten.”
“Ja, ik vertrek direct dan.”
“Ja, Seg, zijn er zo misschien nog mensen daar die één willen?”

Mijn schoonzus mocht dan ook gaan, om dan onderweg terug telefoon te krijgen dat enkel mijn schoonbroer één kreeg. Om dan in het centrum zelf te horen te krijgen dat de schoonzus ook nog mag binnenkomen :rofl:

De gewone prikken lopen perfect, maar die overschotten dat is precies wat lukraak. Maar bon, beter dan ze weg te smijten.

Uiteindelijk wel binnengeraakt na nog eens 10 belpogingen, en afspraak kunnen verzetten naar gisteravond.
Voelt raar. Niet echt koorts, wel hoofdpijn, vermoeidheid, en een soort uitgedroogd gevoel. Eigenlijk voelt het als een zware kater.

Terug
Bovenaan