Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dit-is-het-belgische-vriendinnetje-van-mathieu-van-der-poel-1-480x600.jpg

Morgen in Zolder zal het wel close combat worden. Een veel sneller parcours met dan Vdp die wat meer heeft aan zijn technische bagage. Sprintje met 2!

Mathieu staat er toch weer! Geen solo voor Wout vandaag
Toch wel. :tongue: Van Aert heeft natuurlijk nog een voorsprong qua duurvermogen, hij kon uiteindelijk nog opnieuw versnellen. Bij VDP is het op.

Maar toch een sterke VDP gezien! Sterk op een parkoers dat toch niet het zijne is, en met een conditionele achterstand door rugproblemen.
(Al is dat relatief, VDP doet niet mee als hij niet goed is)

Morgen in Zolder zal het wel close combat worden. Een veel sneller parcours met dan Vdp die wat meer heeft aan zijn technische bagage. Sprintje met 2!
Inderdaad, morgen heeft VDP méér winstkansen.

Wout :love:

Kon hier ook enkel maar verliezen natuurlijk.
Wijselijk VDP niet gevolgd toen hij bij de start hem voorbij vloog.
Rustig gebleven toen VDP het gat halverwege terug dichtte en hem wéér voorbij vloog.

Eigenlijk slim gereden van VA vandaag. Gewoon gedacht: VDP is nog niet 100% (95%), op duurvermogen, op eigen ritme en op de juiste momenten even versnellen, en dan kraak ik hem vroeg of laat wel. Is totaal niet zenuwachtig geworden.

De vraag is, als VDP top is, of hij dan ook kan rijden zoals vandaag, maar goed, vandaag kon hij wél berekend rijden.

Sterk van Van Aert. Maar deze overwinning was dan natuurlijk wel verwacht want het circuit was meer op zijn maat gesneden. Morgen zal het volgens mij veel spannender zijn want dat circuit ligt Matthieu ook wat beter.

Wat eigenlijk vooral erg is, is dat Wout na de race vertelde dat hij zelf ook (nog) niet in de vorm van zijn leven zit. En ook Matthieu is bijlange nog niet top. Maar toch worden die mannen 1 en 2 tegen de vaste veldrijders, die nu normaal gezien wel op de piek van hun kunnen moeten zitten. Dan weet je direct waarom de veldritsport veel aan populariteit ingeboet heeft.

Ik hoop dat WVA niet naar de VS trekt voor dat WK. Heeft vorig jaar toch de nadelen ondervonden van te veel te willen, in hoop dus dat hij toch echt gewoon piekt naar een "paar" events. Die regenboogtrui gaat weinig extra cachet geven aan zij huidige carrière.

Ik hoop dat WVA niet naar de VS trekt voor dat WK. Heeft vorig jaar toch de nadelen ondervonden van te veel te willen, in hoop dus dat hij toch echt gewoon piekt naar een "paar" events. Die regenboogtrui gaat weinig extra cachet geven aan zij huidige carrière.
Denk ik ook...
Maar stel u voor dat hij Mathieu alle wedstrijden tot het WK kan kloppen op zijn waarde? Zou het niet fijn zijn om nog een 4de regenboogtrui te nemen op deze manier?
Aan de andere kant zie ik hem ook liever de ronde winnen volgend jaar.

Het lijkt me wel duidelijk dat we nog niet van de grote 3 moeten spreken, Pidcock is maar een van de rest.

MVDP en WVA waren al de beste van de hoop. Als die zich dan ook nog eens kunnen beperken tot een paar crossen pieken zal het moeilijk zijn voor de echte crossers om hen te kloppen.

Denk ik ook...
Maar stel u voor dat hij Mathieu alle wedstrijden tot het WK kan kloppen op zijn waarde? Zou het niet fijn zijn om nog een 4de regenboogtrui te nemen op deze manier?
Aan de andere kant zie ik hem ook liever de ronde winnen volgend jaar.
Het is nog steeds meer dan een maand eer ze het WK rijden. Daarbij is Mathieu transparant: het WK is het enige wat telt dit jaar. Tenzij die knie en rug blijven tegenwerken gaat er dus gewoon niets aan te doen zijn. Volgens mij gaat die actuele blessure zelfs voor een voordeel kunnen zorgen(TUE :-) ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan