Verborgen Tips

coltie

Event Crew
Crowdfunder FE
Supporter
Bij deze een aanzet, zien jullie bepaalde verborgen tips in de promofilmpjes, in het logo en binnenkort in de afleveringen, bespreek het hier!

In afl. 2 sprak Gilles over 'kort en kernachtig zijn' bij aanvang van de treinproef.
Wie zegt nu 'kernachtig', eerder toch 'krachtig'?
Als je 'Kern' opzoekt, dan kom je uit op het bedrijf Kern & Sohn, makers van precisieweegschalen.
Els is een klinisch onderzoeker. Die gebruiken dat type materiaal, toch?

Kan evengoed een hint zijn naar de Mol toe, dat 'kernachtig', om iets aan te duiden.

Eentje van Café De Mol: in de voice over aan het begin van de eerste aflevering zei Gilles "dag mol je staat nu eindelijk tussen alle kandidaten". Kunnen we er dan vanuit gaan dat de mol in de middelste container zat?

Zou niet iedereen een extra opdracht gekregen hebben mbt liegen voor het 13e seizoen? (bv Gert Verhulst gekust)

Zien we iets op de 13e minuut steeds terugkomen? Daar moet wat in te vinden zijn.

Beerschot en Gilles De Coster zou ook een gemakkelijke hint zijn, heeft er iemand vaak/vaker paars aan?

Zien we iets op de 13e minuut steeds terugkomen? Daar moet wat in te vinden zijn.
In beide afleveringen komt Pedro in beeld op 13:13.
In dezelfde minuut heb je de aftelklok in beeld.
Afl. 2 ligt op het einde van de dertiende minuut de sokkel op de grond en de eerste cijfers van die jaartallen (1-1-1-1-1-1-1-2-2-2), somt op tot 13.
Iets deftiger kan ik niet vinden.

Kan niet geloven dat ik de eerste ben die dit zegt maar als je op het einde van afl 2 pauzeert, komt er op dat de finale is op 41 mei (ipv 11 mei) .Pedro is 41 jaar oud

Die zin komt elk jaar wel bij iets terug.

Mss dat die kamernummer van dat hotel (504) een tip is voor iets.
Het jaar 504 in onze telling (Gregoriaanse kalender) is het jaar 3200-3201 in de Chinese kalender.

3200 is de postcode van Gelrode.

Els woont in Gelrode.

Het jaar 504 in onze telling (Gregoriaanse kalender) is het jaar 3200-3201 in de Chinese kalender.

3200 is de postcode van Gelrode.

Els woont in Gelrode.
Ook al tegengekomen, maar wat mij betreft nogal irrelevant omdat ze in Thailand zitten en ze daar werken met een boeddhistische jaartelling.

Ook al tegengekomen, maar wat mij betreft nogal irrelevant omdat ze in Thailand zitten en ze daar werken met een boeddhistische jaartelling.
Els heeft roots in Hong Kong en heet officieel Hoi Ching.

Ik weet niet zeker of ze in HK de Chinese Kalender gebruiken, maar dat is toch mogelijks een link om die kalender te verantwoorden als tip.

Kan niet geloven dat ik de eerste ben die dit zegt maar als je op het einde van afl 2 pauzeert, komt er op dat de finale is op 41 mei (ipv 11 mei) .Pedro is 41 jaar oud
Dat was alleen op TV dan? Online in de aflevering niets van terug te vinden.

Derde aflevering en verwijzingen naar voeten.
We zagen in de eerste aflevering de gespreide tenen van Els en de vervormde teen van Hilde.
Nu had je de vraag over olifanten en het horen met de voeten + de voetmassages.
Het kunnen valse hints zijn, maar Els blijft op één staan bij me. Ze bleef op de achtergrond deze afl. en wist dat de meloen voor de nodige problemen ging zorgen. Ze had het klinisch onderzocht :oi22:.

De dertiende minuut van deze afl. had niets bijzonders. Bij de start van min. 13, had je terug Pedro in beeld met Jan erbij, maar 13:13 geen Pedro.
Op dat moment kwam 2.36m wel in beeld.

Dertiende minuut en Pedro terug in beeld met Nimrod bij de muziekproef.

Na het dansen werd Sarah niet ontmaskerd (zei Gilles klaar en duidelijk) :thinking:.

Zou het zo simpel kunnen zijn?
Ik heb niet alles herbekeken, maar:

Sarah heeft al een aantal keer verwezen naar opdrachten die in diezelfde afleveringen aan bod komen

‘Ik heb mijn fruit niet graag in stukjes’ - Watermeloenen
‘Ik wil een boot kopen met het geld’ - Roeiboten
‘Er zit een vlek op uw kleren’ - Verfbom

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan